Pasient Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Sitter på skola med pcen min og aner fred og all fare, helt til noen bestemmer seg for at det hadde vært skummelt morsomt og dra ut s-ata kabelen mens pcen enda står på. Pcen rebooter, prøver og starte winxp og det går bra i 2 sekunder, så kommer det opp en slik uhyggelig stygg blåskjerm, og pcen rebooter. Så jeg startert opp et annet os (Win server 2003) og får starta opp, men når jeg skal inn på c: disken der hvor win xp lå, så får jeg denne meldingen: c:\ Er ikke tilgjengelig. Wrond diskette is in the drive. Så er det mulig og få reddet innholdet på denne partisjonen? (har noen filer jeg ikke vil miste der.) Finnes det noen programmer til slikt? Eller skal jeg bare bite i det sure eplet og formatere? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei, pokker ta disse drittungene som ikke kan la kleptomanpølsene ligge i lomma! Du kan jo prøve R-Studio, det er et recoveryprogram som jeg er meget godt fonøyd med iallefall.. Det finnes i to utgaver, en for FAT filsystem, og en for NTFS. Ellers er vel en vanlig anbefaling blant brukerne her på forumet GetDataBack, men det har jeg ikke prøvd selv da.. Lykke til med å finne igjen filene dine.. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 og til neste gang kan du jo sette litt strøm utpå kablene... heheh det tar i den ikke mer en EN Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 og til neste gang kan du jo sette litt strøm utpå kablene... heheh det tar i den ikke mer en EN Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) HVA i Hælvette er det med opera?! sorry Endret 25. januar 2005 av Tdnoz Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Tdnoz? Det var uhyggelig med poster her Lenke til kommentar
kunde Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg vil ikke gi meg ut for å være ekspert på dette. Men dersom disken ikke stod i raid, skulle jeg tro mulighetene for å gjenopprette disken eller få ut datafiler er stor, så ikke reformater. Du kan i første omgang forsøke et program dom gjenoppretter diskens partisjonstabeller, feks MBRWork som du finner her: http://www.terabyteunlimited.com/utilities.html Dersom det ikke fungerer, kan du forsøke et eller annet filgjenopprettingsprogram, feks Recover My Files 2.61 , - søk etter det på IN Bare et forslag som alternativ til å formatere disken. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Holder på og kjøre Getdataback nå, så vi får se. Lenke til kommentar
kunde Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Joda, de filopprettingsverktøyene som Surre Sprett nevner kan nok være like gode, men tror jeg ville forsøkt MBRWork først. Da er muligheten tilstede for å få disken tilbake i normal funksjon igjen, og du kan evt spare deg filopprettingsarbeidet. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Ok. Men vi får jo se om getdataback fungerer da.. Håper det.. :o Lenke til kommentar
kunde Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ja og nå er både du og harddisken din PASIENT. God bedring ! Lenke til kommentar
INzane_1 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 du kan jo alltid høre med Ibas, hvis du vil tømme lommeboka helt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå