BulkyDrip Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Jeg har egentlig alltid lurt på hva som er vitsen med å innstalere drivere til chipset't. Jeg tror jeg aldri har hatt drivere på chipset't, faktisk. Har heller aldri merket noe dårlig ytelse heller. Så hva er egentlig vitsen med drivere til chipset't? Vil jeg merke noe ytelse forskjell? Chipset't linker vel CPU og skjermkort? Har forresten P4P800 Intel 865PE Chipset HK. Endret 25. januar 2005 av BulkyDrip Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Vet ikke hvor viktig det er men, det er det første jeg installerer etter at jeg har formatert. Deretter anti-virus program, Ad-Aware, windows update osv. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hvis du er interessert i å få ut litt av potensialet i hovedkortet, er det veldig smart å legge inn chipsetdrivere. Chipsetdriverne inneholder optimiserte drivere til enhetene i hovedkortet ditt. Uten disse driverne kjører kortet med generiske drivere som følger med OSet. De er ofte svært dårlig optimisert eller alt for generaliserte til å gi deg det lille ekstra. Du kan sammenligne det med å spille piano med én finger. Ja, fingeren går fort, men det høres umåtelig kjedelig ut. Lenke til kommentar
underground Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Jeg har egentlig alltid lurt på hva som er vitsen med å innstalere drivere til chipset't. Jeg tror jeg aldri har hatt drivere på chipset't, faktisk. Har heller aldri merket noe dårlig ytelse heller. Så hva er egentlig vitsen med drivere til chipset't? Vil jeg merke noe ytelse forskjell? Chipset't linker vel CPU og skjermkort? Har forresten P4P800 Intel 865PE Chipset HK. Prøv med chipset drivere installert da. Jeg innstallerte chipset drivere på en maskin til en kamerat og da gikk scoren fra 3500- 4500 poeng i 3dmark 05. så vil si at det er ganske så smart og ha de innstallert. Fikk blant annet ikke brukt AGP 8X på mitt P4P800 kort uten chipset drivere. Endret 25. januar 2005 av underground Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Kan tenke meg det er avhengig av chipsett type (via/intel/nVidia etc) og alder uten at jeg vet det sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå