DementedAlbino Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Det er en litt pussig bug som gjør at når det bare er plugget inn en stk håndkontroller så virker IGR under Evox bios bare av og til, med 2 stk virker den alltid.. Som du sier, når jeg plugget i en ekstra kontroll så virket det utmerket. Kunne spart meg for mange timers hodebry om jeg hadde postet i denne tråden før. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Fett! Da var alt satt opp, BIOS flasha, og Digistore sitt dash lagt inn (er vel bare en modifisert Auto-Installer fra Slayers). En stor takk rettes til nuddi, for høyst nødvendig hjelp med BIOS-flashing, og takk til alle andre som har hjulpet meg underveis! Nå gjenstår det bare å bli kjent med de forskjellige menyene. Akkurat nå satte jeg på en DVD2Xbox-ripping, og dette tar tydeligvis en god stund, så det får stå på i natt. Igjen takk! Og er det noen som har noen tips og triks å komme med i forbindelse med Dash og filbehandling, er det bare å komme med det! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg lurer på om versjon 1.6 bråker mer enn de andre versjonene av xbox. Har nå en 1.5, og en 1.6, og sistnevnte bråker tildels mye mer enn min gamle versjon 1.5... Hvordan er digistore sitt dash? Har bare erfaringer med evox og avalaunch, og da er sistnevnte mye bedre synes jeg. Skal nå teste å ha xbmc som dash, vil vel være det enkleste tenker jeg. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Digistore er vel en kopi av Auto-Installer fra Slayers. Er litt uvant å venne seg til menysystemene. Har f.eks problemer med å flytte en mappe inn i en annen mappe, i My Files i XBMP. Jeg velger mappe A som "Source" og mappe B som "Destination". Så går jeg på Source igjen, da er mappe A automatisk merket. Så prøver jeg "move" i sidemenyen til venstre. Får opp beskjed "er du sikker på at vil vil flytte osv.. JA" Så ser man noen filnavn fyke over skjermen, men ingenting skjer med mappene.... Og jeg klarte å fjerne "Videos"-mappa mi, under forsøket på å flytte en mappe inn i den. AKk ja, den var jo tom, så samma det. Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Du kan jo organisere filer og mapper på xbox via ftp på pc'en din, mye greiere. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har nå en 1.5, og en 1.6, og sistnevnte bråker tildels mye mer enn min gamle versjon 1.5... Skal vedde mye på at du ikke har en v1.5, men at det er en v1.4.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har nå en 1.5, og en 1.6, og sistnevnte bråker tildels mye mer enn min gamle versjon 1.5... Skal vedde mye på at du ikke har en v1.5, men at det er en v1.4.. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg fikk litt problemer med å legge inn en original Pantera-DVD på 7,9GB. Fil "5 files failed" etter at den hadde stått i en drøy time... Har Xboxene problemer med å lese store DVD-filmer? Har Samsung DVD-ROM... Lenke til kommentar
Panter Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har nå en 1.5, og en 1.6, og sistnevnte bråker tildels mye mer enn min gamle versjon 1.5... Skal vedde mye på at du ikke har en v1.5, men at det er en v1.4.. Hvorfor det? Det er produsert svært svært få v1.5, så få at ekspertene på xbox-scene nærmest begynte å krangle om det hele tatt var noen v1.5. Det er ingen visuell forskjell på v1.4 og v1.5, du må bruke et multimeter for å skille de. Klart det kan være v1.5, men... Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 V 1,5 har ikke GND på lpc pluss en ting til som jeg ikke husker. Iallefall har du ikke gnd på lpc så har du en 1.5, (eller en 1,6 da som ikke har en dritt på lpc) Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg fikk litt problemer med å legge inn en original Pantera-DVD på 7,9GB. Fil "5 files failed" etter at den hadde stått i en drøy time... Har Xboxene problemer med å lese store DVD-filmer? Har Samsung DVD-ROM... Alle de forskjellige dvd-drevene til xbox er mer eller mindre svaksynte/kresne, skal ikke mye til før du får lesefeil med f eks dvd2xbox, har ikke prøvd å rippe dvd filmer til xbox, kan jo vere sperra på dvd'en og, hvem vet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg har delvis funnet feilen: Når jeg velger "Applikasjoner fra harddisk - legge inn spill/media på harddisk - DVD2Xbox" har jeg prøvd å endre directory til en ny mappe jeg lager navn på. Da har alle DVD-filmer jeg har forsøkt å kopiere hengt seg i rippe-sekvensen. Når jeg kjører med standard-directory (bare velger hvilken partisjon det skal kopieres til) går det helt greit med den ene, men ikke med Pantera-DVDen på 7,9GB. Dessuten har jeg fortsatt ikke forstått meg på filsystemet, for å flytte rundt på mapper er helt umulig. Tror det blir å kjøpe en Switch og noe kabler imorgen og ta det fra PCen. Er det vanskelig å få kontakt med Xboxen fra en PC? Noe bestemt jeg må passe på? Hvordan få kontatk via ftp? Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Er det vanskelig å få kontakt med Xboxen fra en PC? Noe bestemt jeg må passe på? Hvordan få kontatk via ftp? Er bare å sette en ip i dashet du bruker og koble til med ftp. Du kan jo bare kjøpe en kryssa kabel og, så slipper du å kjøpe switch. Endret 19. februar 2005 av _LA_ Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Om du bruker avalaunch så er flytting av filer som en lek. Blir som å sitte foran pcen å gjøre det, kan ikke slå feil. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg har sett Avalaunc på Xboxen ja, men er det et PC-program også? Eller får jeg opp PCen via Xboxen da? En switch og noen kabler vil uansett koste meg under 100,- så hvorfor ikke? har bare et nettverkskort i PCen, så da måtte jeg ha nappet ut internettforbindelsen hver gang jeg skulle overføre til Xboxen. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Edit: Får overført MP3-mapper nå. Men jeg får fortsatt ikke flyttet mapper som ligger på Xboxen inni andre mapper. Får problemer med annenhver mappe jeg overfører, enten det kun er en mappe med filer, eller en mappe med flere undermapper med filer. Det er ikke noen spesielle filnavn som skulle gjøre overføringen vanskelig, men jeg får masse feilbeskjeder nå og da når jeg prøver å overføre. Endret 19. februar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hva gjør du når du skal flytte på filene da? I avalaunch er det en liten sak som heter filbehandler, her velger du mappen du skal flytte, velger hvor dan skal og trykker start. Da får du valg om å slette, flytte, rename osv. Så er det bare å velge ja om du har valgt riktig. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Har fått fiksa mesteparten av feilene nå, dvs. funnet ut av det. Ved overføring fra PC blir det problemer med filnavn som inneholder tegn som "( / % ) &" osv. Jeg valgte istedet å dele MP3-mappa mi, så jeg streamer via XBMP. det går smoooth. Og så bruker jeg Craxtion for overføring av spill, og FlashFXP for filbehandling og overføring av filmer/musikk. Alt i alt er jeg kjempefornøyd med min hjemmechippa Xbox. Og jeg kan med god samvittighet innse at de eneste pengene Microsoft har fått fra meg (når det gjelder Xbox), er Halo 2. Selve Xboxen fikk jeg på jobben Så hva har dette kostet meg? Xbox: 0,- 160GB Seagate 5400rpm: ca 650,- DuoX2: 300,- LPC Rebuild: 30,- Loddeutstyr, verktøy: 250,- Altså rundt 1200,- totalt. Til gjengjeld har jeg fått masse morsom erfaring. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Hmm, nå nettopp spilte jeg Need For Speed Underground 2, og gikk inn i bilmenyen, der man kan skifte mellom biler. I et bilskifte hang bildet seg helt opp, og lyden begynte å dure/hakk i plata, eller hva det nå heter. Tidligere har Xboxen hengt seg en stund, men da i sammenhenger hvor den prøver å kontakte eksterne internettilkoblinger, noe jeg vet ikke går pga. internettilkoblingen min. Det jeg lurer på, er om dårlig lodding kan føre til senskader, som at spill henger seg, og muligens verre ting? Det hadde jo vært kjedelig om det er noen loddepunkter som over tid skaper slitasje og defekt på hovedkortet, er dette mulig, og hva er i så fall symptomer? Eller kan det bare være at spill kan kræsje nå og da? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Det kan skje om du bruker feil bios! prøv å flashe til en bios beregnt til din versjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå