Playmofetish Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Hoho! Aldri har jeg vært mer nervøs for å ødelegge noe! Og er jeg uheldig kommer jeg sikkert til å gjøre det også. Jeg dreit i å få tak i PCB å øve meg på, og kastet meg rett over Xboxen. Til nå har jeg fått loddet fast pin header på hovedkortet, og andre pin header på Xboxen. Det verste ser ut til å gjenstå, nemlig LPC rebuild. Jeg kommer til å bruke SmartX LPC Rebuild, men fy f**n så små punkter det er! Jeg må ha meg ti minutter med friskluft, blir junkie i huet av å sitte og sniffe loddetinn-damp... Er det noen som har gode tips og triks før jeg begynner med LPC, så bare kom med det! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) På dette LPC-adapteret som jeg brukte, er det to skinnende metallfirkanter: D0 og Lframe D0. Jeg har nå loddet fra D0 og til D0 på selve chippen. Er dette riktig? (Nederste metallfirkant på bildet. UPDATE: Resten av loddingen gikk tilsynelatende greit, ikke veldig rent og pent, så jeg bør nok se litt over. Men har nok ikke kortsluttet noen punkter. Jeg skiftet ut originalHD med en 160GB Seagate 5400rpm. Når jeg nå starter Xboxen kommer logo opp som vanlig, men rett etter den store X-logoen, får jeg feilmelding: "Service Needed". Med forskjellige feilmeldingskoder som tyder på at Xboxen ikke finner noe programvare å boote fra på HD. Greit nok. Poenget er at Xboxen tydeligvis ikke registrerer DuoX2-chippen i det hele tatt. Jeg leste på Xbox-Scene at det er forskjell på fragging, og det jeg opplever (starter normalt, men ingen chip-logo). På Xbox-Scene ble det anbefalt at man går over D0 på hovedkortet, for å sjekke at man har truffet det lille punktet. Det skal jeg gjøre så fort jeg får tid. Er det noe annet i mellomtiden dere kommer på kan være feil? Av det jeg har skjønt nå, virker det kun som om det er noe feil med D0-koblingen, som gjør at D0 ikke er jordet, og dermed regisreres ikke chippen. Anyone? Endret 17. februar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Er chippen flashet? hvor kjøpte du den fra? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 på en 1.6 Xbox existerer ikke D0... der må du bruke Lframe... den lodder du til D0 på chippen! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Update: JADDAAAA!!!!! Var nok bare litt dårlig kontakt med D0 på hovedkortet. Nå fikk jeg opp sånn flash- BIOS-meny osv. Der får jeg valg om å unlocke eller locke harddisk. Jeg har jo satt i en annen 160GB disk. skal jeg locke den? Endret 17. februar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
nuddi Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg ser ingen vits lenger til å låse harddisken. Du har ikke behov for å komme inn på ms-dashet lenger (xbox-live er uaktuelt med større disk), så bare la den være ulåst. Da kan du ihvertfall bruke den i en annen pc om xboxen skulle daue en dag. I flashbios må du sette inn en cd-rom med en fil som heter bios.bin, på duoX2 skal denne være 512kb. Trenger du denne kan du sende meg en PM så skal jeg sende den til deg. Legg den filen sammen med en stor fil (større enn 100meg). Hvilken fil er likegyldig, må bare være der sånn at xboxen kan registrere platen. husk å bruke CD-RW, og brenne så sakte som mulig. Til slutt: Gratuelerer Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Live er faktisk ikke uaktuelt med større disk(så lenge du registrerer deg med den nye disken). Funker fint hos meg, har ikke blitt kasta ut ennå. Så vil du spille live/loade ms dash må du låse disken. Like greit å låse den, du merker ingen forskjell. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 I flashbios må du sette inn en cd-rom med en fil som heter bios.bin, på duoX2 skal denne være 512kb. Trenger du denne kan du sende meg en PM så skal jeg sende den til deg. Jeg trenger en bios med støtte for bare f partisjon, 200 gb disk, og IGR. På m8 biosen jeg bruker nå så virker ikke IGR, noe som er utrolig irriterende. Fint om noen kan si meg hvilken bios som trengs på duoX2 chip og som passer de kravene jeg har. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Det er bare å redigere Evoxbiosen med dette verktøyet for å legge til de funksjonene du vil: http://home.alltel.net/nghtshd/evtool.html Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Er du sikker på at igr ikke virker. Jeg har M8 1,6 og IGR funker, du må trykke L+R+start+back . Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Er du sikker på at igr ikke virker. Jeg har M8 1,6 og IGR funker, du må trykke L+R+start+back . Ja, jeg er helt sikker på at det ikke virker. Har to xboxer, og på den andre virker det utmerket. Er en annen chip på den, så kan ikke bruke samme bios da, dessverre... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Det er bare å redigere Evoxbiosen med dette verktøyet for å legge til de funksjonene du vil:http://home.alltel.net/nghtshd/evtool.html Kan jeg bruke dette programet til å redigere andre bioser også, feks xecuter sin bios? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 http://home.alltel.net/nghtshd/xbtool.html Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) http://home.alltel.net/nghtshd/xbtool.html Takker... Problemet her er at når jeg legger inn x2_4983.06_256k.bin biosen så kan jeg ikke endre på noe. Ser i det programet at biosen jeg har valgt vil lage g partisjon, noe jeg vil ungå. Hva gjør jeg gale? Endret 17. februar 2005 av svortevik Lenke til kommentar
Panter Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Supported BIOS Types Xecuter2 4981 - Xecuter2 4979 - Xecuter2 4978.03 - Xecuter2 4977 - Xecuter2 4976.02 Men jeg skjønner ikke helt hvilke funskjoner du ønsker legge til på en 4983.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Supported BIOS Types Xecuter2 4981 - Xecuter2 4979 - Xecuter2 4978.03 - Xecuter2 4977 - Xecuter2 4976.02 Men jeg skjønner ikke helt hvilke funskjoner du ønsker legge til på en 4983.. Ja si det...Vil i grunn bare være sikker på at biosen jeg velger ikke lager en g partisjon. Er redd for å miste spill og filmer jeg har på xbox, så vil derfor være helt sikker. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Vil i grunn bare være sikker på at biosen jeg velger ikke lager en g partisjon. Det er derfor Xecuter lager en .06 og en .67 bios, antall partisjoner.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Vil i grunn bare være sikker på at biosen jeg velger ikke lager en g partisjon. Det er derfor Xecuter lager en .06 og en .67 bios, antall partisjoner.. TAkk for hjelpen, ble bare litt usikker når det programmet viste noe annet, men det er vel gjerne siden den biosen ikke er støttet. Men har en ting til jeg lurer på. På den andre xboxen jeg har her så virker ikke IGR. Har lagt inn forskjellige bioser, har aktivert det i evox og aval, men R+L+Start+Back har ingen funksjon. Denne xboxen har en DuoX2 chip. Hva som kan gjøre at dette skjer? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Det er en litt pussig bug som gjør at når det bare er plugget inn en stk håndkontroller så virker IGR under Evox bios bare av og til, med 2 stk virker den alltid.. Btw, bruk alltid kun IGR i bios, ikke i dashet. Endret 17. februar 2005 av Panter Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Btw, bruk alltid kun IGR i bios, ikke i dashet. Hvorfor det i grunn? Så da må jeg velge at det skal være deaktivert i aval og evox? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå