Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Jeg HAR sett igjennom den geniale gjennomgangs-stickyen av Panter, men jeg spør allikevel. Er alltid betryggende å få personlige meninger og erfaringer blandet med tilegnet kunnskap, så jeg håper noen kan anbefale meg noe. Jeg har nettopp fått meg en Xbox Crystal. Til nå har jeg funnet ut at jeg har en Samsung-spiller (som visstnok liker DVD-R ifølge Panter), og at Xboxen er versjon 1.6. Dette fant jeg av serienr. (43xxx) Jeg har selvfølgelig en kraftig spillePC, og DVD-spiller til TV fra før av, så behovet mitt er ikke enormt. Det jeg ønsker å gjøre er å kunne ta backup av spill, spille av musikk/film, og å kunne overføre greit mellom PC og Xbox. Xbox Live er ikke noe jeg anser som særlig aktuelt. Her er jeg nok uansett begrenset av ISPen min som ikke støtter UDP (99% av online-spill) Mer trenger jeg vel egentlig ikke, og jeg vet ikke hva som er mulig i de forskjellige chippene, eller hva som finnes av "OS" til Xbox. Videre har jeg en Seagate 200GB IDE 7200rpm som jeg kan ofre til Xboxen hvis dette ikke blir for varmt for stakkaren. Hvilken chip skal jeg velge? Xecuter3 eller noe mye rimeligere? Håper på god hjelp, gjerne fra erfarne brukere som f.eks Panter. Endret 25. februar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Takker Personlig kan jeg ikke si noe annet enn det jeg har skrevet i Faqen. De nyeste, men dyrere chippene gir flere ekstramuligheter + mye bedre brukervennlighet. Av de billige tror jeg det er mindre tull med DuoX enn Aladdin. Jeg hadde ofret de ekstra hundrelappeene for 4. gen. Det snakket som er om at DuoX er så mye bedre for de nyeste boksene er fortsatt ubekreftet og litt ut i det blå, men les på XS om du er interessert. Husk at alle chipper fungerer til primærbehovet for det er biosen som gir mulighet til å kjøre uautorisert kode. Har vært mye snakk om chipper her i det siste, les litt tilbake i tid. Valget kan kun du selv gjøre.. :-) Endret 25. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 chippa en crystal med xenium ice forleden dag, funka som en drøm.. Liker den xeniumOS-tingen på chipen for fixing av disker og flashing av bios, uten behov for egen programvare. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Takk for info. Jeg skal vurdere det med 4.gen eller billigere, men noe jeg også lurer på er lodding/egen installering. Jeg har vært borti en loddebolt før, men hvis det er snakk mikroskopisk elektronikklodding så har jeg ikke mye sjangs. Jeg så noe å Digistore.no om Spider Chip, som ikke trengte lodding. Er det noe å satse på? Og et tilleggsspørsmål: Hvis man har en moddet Xbox og vil spille av vanlige DVD-filmer, MÅ man kjøpe DVD-kit til Xbox da? Og er fjernkontrollen der bedre til navigering i et Xbox-OS? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Dersom du egentlig kun har tenkt å bruke xbox'en, vil jeg anbefale deg å kjøpe den chippen som er billigst/enklest å montere. Årsaken er at en chip til 100kr 10000kr lar deg ikke kjøre programmer som XBMC "bedre". Som nevnt trenger du kun en moddet BIOS for å kunne kjøre andre programmer, og derfor er antagelig ikke du så voldsomt interessert i å kjøpe en chip med støtte for flere 10MB bioser f.eks. Forskjellen ligger hovedsaklig i funksjoner kun spesielt interesserte bryr seg om. Egentlig, så trenger du jo bare å flashe biosen på selve boksen, men det kan være lurt å kjøpe en skikkelig chip i stedet. Det gjør det litt enklere å oppgradere/demontere. Btw, ikke kjøp dette i Norge. Prisene er ca en tredel i USA. Jeg har flere ganger handlet fra "The console corner", og varene var da hos meg etter 1 uke (frakt ca 30kr). Endret 25. januar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har vært borti en loddebolt før, men hvis det er snakk mikroskopisk elektronikklodding så har jeg ikke mye sjangs. Og et tilleggsspørsmål: Hvis man har en moddet Xbox og vil spille av vanlige DVD-filmer, MÅ man kjøpe DVD-kit til Xbox da? Og er fjernkontrollen der bedre til navigering i et Xbox-OS? Nei, overhodet ikke. Om du har loddet litt før så fikser du nok dette lett. Nei, med moddet boks trenger du ikke dvdkit. Men er jo praktisk da med fjernkontroll.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Så du mener jeg vil klare loddinga greit? Det er snakk om en vanlig Clas Ohlson-loddebolt med flatt hode på ca 4 mm vil jeg tro, og vanlig loddetinn. Skulle det holde, eller trengs det noe mindre? Så har jeg også lagt merke til at du trenger en viss type skrutrekker? Torx 10 og 20, høres det riktig ut? La oss nå si at jeg får til dette selv, og går for en Executer3, da jeg like gjerne kan bruke 650,- på det som 400,-, hvordan går jeg så frem? Har vært hos EN før om hadde modda Xbox, og han hadde et eller annet Xbox-OS der han navigerte frem og tilbake mellom spill og filmer. Er det noen anbefalte programmer som er enkle og sette opp her? Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Anbefaler at du får noen som kan det til å gjøre det for deg. Grøsser når jeg hører Clas Ohlson loddebolt med flatt hode på 4 mm. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Hehe, grøsser du litt mindre om jeg kjøper meg en elektronikkloddebolt da, fortsatt på Clas Ohlson? Man får vel loddebolt til finelektronikk til flere tusen kroner, men en forholdsvis tynn sak skulle vel gå greit? Jeg skal ihvertfall åpne kassa og se på elektronikken, for å vurdere hva jeg tør å gjøre selv. Men hva med operativsystem/programmer? Er det mye å sette opp? Jeg tror likesågodt jeg går for en Xecuter3. Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Få deg en loddebolt som du kan stille inn temperaturen på, billigboltene har en tendens til å bli for varme og da er det fort gjort å svi av et punkt eller løfte en bane fra hovedkortet. Når det gjelder programmer så skaff deg Slayers på "de vanlige stedene", den er grei til førstegangsinstallering. Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Kjøp en loddebolt på 25W på Clas Ohlson, den fungerer helt greit. I motsetning til hva andre her mener så er det helt unødvendig å bruke en regulerbar loddebolt for en modding. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 jeg bruker den! Med en TYNN spiss da! Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Bare ikke 25W blir litt mye.. Jeg hadde kjøpt en på 15W, det må ikke bli for varmt. Koster på Biltema ca kr 50.. :-) Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Alle loddebolter blir for varme om du sovner med loddebolten på kortet Jobber man raskt og presist er 25W perfekt (fikk jeg skryte av meg selv også) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Hvor mange loddepunkter er det snakk om på for eksempel DuoX2? Er det 40 0,1mm-store punkter, eller er det ikke så ille? Må man røske ut hele hovedkortet i Xboxen? Eller holder det å ha området åpent nedi Xboxen? Edit: Jeg sjekket hjemmesiden til Duox nå. 9 loddepunkter, pluss "2 wire Installation or LPC port rebuild + 2 wire". Hva er LPC? Noe som er helt nødvendig, eller bare tilleggsfunksjon? Det hørtes jo ikke så ille ut. Gjelder bare å være stødig på hånda. Anyways, kjøpte meg Halo 2 idag, så jeg får spille det en del før jeg eventuelt herper Xboxen helt. Er det forresten mulig/lov å ta en kopi av hele spillet inn på harddisken? SLik at spillet kan loade litt raskere, eller man ikke trenger plata? Endret 25. januar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ta og finn første og beste monteringsanvising så ser du hva som skal loddes. Alle chiper skal monteres likt, stort sett ihvertfall. Er like greit å ta kortet helt ut, det er null problem. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) LPC er der ALLE chipper monteres! det er 16 (15 i noen versjoner) huller i to rekker Hvor Duox2 og aladdin bruker 12... Dette ER NØDVENDIG! selv om mange Aladdin Guider aldri viser noe til dette... Edit: Alle 12 er jo selvsagt ikke i bruk Duox bruker bare 9. Endret 25. januar 2005 av H2H Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg tror enkelt og greit jeg går for en DuoX2 jeg. Billig og enkel, virker som den holder til min bruk. Så lenge jeg kan kopiere DVD-filmer og spill, og kunne spille av alt dette, samt DivX/Xvid-filmer, er jeg mer en fornøyd! Tusen takk for masse nyttig hjelp! Hvor mange av dere er det forresten som har chippet selv? Hadde dere loddet mye før? Tok det lang tid? MÅtte dere kaste 10 Xboxer før dere fikk det til? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Ødela min første ja men siden du VET hva du skal gjøre så stå på! loddinga tar meg nå ca 15 min... så er det en stund foran TVen for å legge inn programvare! Endret 25. januar 2005 av H2H Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 LPC er der ALLE chipper monteres! det er 16 (15 i noen versjoner) huller i to rekker Hvor Duox2 og aladdin bruker 12... Dette ER NØDVENDIG! selv om mange Aladdin Guider aldri viser noe til dette... Edit: Alle 12 er jo selvsagt ikke i bruk Duox bruker bare 9. Aladdin bruker også bare 9 av hullene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå