ostenxx Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei der! Har lyst til å printe ut kapittelet som ble lagt ut til neste forelesning. Det er i PDF-format. Jeg bruker Adobe Acrobat Reader 6.0. Problemet med å skrive ut dette er at jeg ikke får forminsket sidene som i PDF-filen er i A4-størrelse. Det er snakk om 44 fargebilder som er uaktuelt å printe ut i normal størrelse, i og med at jeg kommer til å bruke opp det jeg har av blekk. Har med andre ord lyst å gjøre det samme som jeg bruker å gjøre med de andre kapittlene som som regel er powerpointfiler, altså forminske sidene og printe ut fire eller seks kapittelsider per A4-side! Kort oppsumert; hvordan kan jeg får printet ut 44 A4-sider i PDF-format på la oss si 10 A4-sider? Øystein Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ikke det at det hjelper deg, men jeg har denne muligheten i printeroppsettet mitt. Inntil 16 sider sammensatt til en side. Kanskje det finnes en slik mulighet hvis du oppdaterer til siste software-versjonen for din skriver. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Ikke det at det hjelper deg, men jeg har denne muligheten i printeroppsettet mitt. Inntil 16 sider sammensatt til en side.Kanskje det finnes en slik mulighet hvis du oppdaterer til siste software-versjonen for din skriver. Har Canon Pixma IP3000. Hvor går du for å stille inn dette? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har Canon Pixma IP3000.Hvor går du for å stille inn dette? Nå har ikke jeg en slik skriver da, men etter hva jeg kan finne ut via de engelse sidene så gjør du følgende: Gå til egenskapene for skriveren, velg "Page Setup"-fliken (2): Velg "Page Layout Printing" i feltet (3): Tror denne innstillingen kan brukes for å printe ut slik du ønsker, evnt så vil i allefall "Booklet Printing" gi to sider pr. ark. Flikene heter vel noe annet i den norske software-utgaven, men du finner nok frem. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Har Canon Pixma IP3000.Hvor går du for å stille inn dette? Nå har ikke jeg en slik skriver da, men etter hva jeg kan finne ut via de engelse sidene så gjør du følgende: Gå til egenskapene for skriveren, velg "Page Setup"-fliken (2): Velg "Page Layout Printing" i feltet (3): Tror denne innstillingen kan brukes for å printe ut slik du ønsker, evnt så vil i allefall "Booklet Printing" gi to sider pr. ark. Flikene heter vel noe annet i den norske software-utgaven, men du finner nok frem. Takk for hjelpen, det fungerte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå