Gå til innhold

Asus hovedkort fjernet fra WebShop.

sirius87

Anbefalte innlegg

Spørs om ikke mange it-butikker prøver å kvitte seg med KT333 kortene, nå som det ikke er så leng til KT400 kortene med SerialATA kommer, egntlig har alle oss som har kjøpt kt333 kort kjøpt katta i sekken, SATA kommer til å rule.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-15 19:18, sirius87 skrev:

Det at Asus har leveringsproblemer, kommer av at de har støtt på en feil på kortene sine. Som jeg har skrevet her tidligere, så er omtrent alle Asus hovekort trukket tilbake fra Webshop. Vet ikke hvordan det er i butikker ellers som ligger med sånne kort på lager.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sirius87 på 2002-06-15 19:42 ]</font>

Heisan,

Denne diskusjonen er jo også postet under "webshoperfaringer"

En del Asus produkter var det dårlig med levering på i en periode nå, så vi valgte å ta de produktene det gjaldt bort fra web, slik at ikke så altfor mange skulle bestille varer med usikker levering.

Men nå ser det ut til at det meste begynner å bli tilgjengelig etterhvert og varene det gjaldt legges fortløpende ut på http://www.komplett.no igjen, med oppdatert dato for levering.

Vi har ikke fått kort trukket tilbake fra Asus på grunn av produksjonsfeil. Det må være en misforståelse som går rundt. Vi var middlertidig tomme for en del Asus produkter (også skjermkort) men dette ser nå ut til å komme tilbake igjen snarlig.

Komplett.no Salg

Lenke til kommentar

Til Komplett.no salg.

Hvorfor sier da deres tekniker og selger i deres butikk i Møllergata i Oslo, at det er en kjent feil på Asus A7V333? Står de og lyver meg rett opp i ansiktet? Det første jeg hadde ville ikke maskinen starte opp igjen etter biosoppdatering, og det andre fikk jeg ikke joystick til å fungere i det hele tatt, samme hva jeg prøvde. Og når jeg hadde lagt inn noe nytt som krevde omstart av maskinen, så ville den ikke starte opp igjen, uten at jeg kuttet strømmen helt. Det kaller jeg feil på kortet. Etter at jeg fikk Abit KX7333 har jeg ikke hatt noen problemer i det hele tatt.

Ønsker svar fra dere i Komplett.no salg.

[ Denne Melding var redigert av: sirius87 på 2002-06-18 19:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-18 19:24, sirius87 skrev:

Til Komplett.no salg.

Hvorfor sier da deres tekniker og selger i deres butikk i Møllergata i Oslo, at det er en kjent feil på Asus A7V333? Står de og lyver meg rett opp i ansiktet? Det første jeg hadde ville ikke maskinen starte opp igjen etter biosoppdatering, og det andre fikk jeg ikke joystick til å fungere i det hele tatt, samme hva jeg prøvde. Og når jeg hadde lagt inn noe nytt som krevde omstart av maskinen, så ville den ikke starte opp igjen, uten at jeg kuttet strømmen helt. Det kaller jeg feil på kortet. Etter at jeg fikk Abit KX7333 har jeg ikke hatt noen problemer i det hele tatt.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sirius87 på 2002-06-18 19:26 ]</font>

Skjønner ikke problemet ditt, komplett har gitt deg ett nytt kort som fungerer..

Case closed.

Lenke til kommentar

ASUS overlegent når det gjaldt hvilken produsent Leserne mente var best. Grunnen til at Hk er trukket fra mange norske webshopper er ikke at det er en produksjonsfeil på dem. Det har visstnok noe med en mindre pengekrangel mellom importør og produsent. noe om at kortene er for billige her i landet. :smile:

Men jeg skal nok greie og oppdrive et asus kort jeg vil ha ja. Det som er litt merkelig med at så mange har problemer med ASUS kort er det at Så å si mesteparten av kort som jeg har hørt at det er feil på er med VIA chipsett. Hører sjelden om feil på kortene med amd chipsett.

og så er det HK for amd CPU da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-18 19:24, sirius87 skrev:

Til Komplett.no salg.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sirius87 på 2002-06-18 19:26 ]</font>

Grunnen til at kortet døde etter BIOS opdatering er sannsynligvis at du brukte EZ flash. Dette er imidlertid en funskjon som ikke er anbefalt av ASUS for å oppdatere BIOS. Den er helt klart en Beta feature. Hvis du hadde lest det som står på hjemmesidene til ASUS om dette, så hadde du unngått masse trøbbel.

Når da Komplett faktisk er så snille å vedgå at dette er et problem med kortet og gir deg ett nytt kort, så skal du være _veldig_ fornøyd. De kunne jo faktisk ha sagt at dette var din feil, da du ikke leste hva som sto før du flasha...

Desverre så er serverne til ASUS vrange for øyeblikket, men jeg skal poste en link til infoen så snart det lar seg gjøre.

-KJ

Lenke til kommentar

Til Jevel!

Jeg brukte Asus sitt eget automatiske oppdateringesprogram via internett for bios, da jeg gjorde det. Jeg leser bestandig hvordan jeg skal gjøre forskjellige ting, når det gjelder data.

Hvis det er så at det programmet ikke fungerer, får de la være å sende det med.

Og en ting til. Jeg er meget godt fornøyd med at jeg fikk nytt kort av Komplett i Oslo. Det er ikke det som er kjernen i denne diskusjonen. Det som er problemet er at jeg faktisk fikk 2.stk Asus A7V333, som ikke var i orden.

Og jeg har kjøpt omtrent alt jeg har av datautstyr fra Komplett, og er kjempefornøyd med Komplett.

Lenke til kommentar

Grunnen til at kortet døde etter BIOS opdatering er sannsynligvis at du brukte EZ flash. Dette er imidlertid en funskjon som ikke er anbefalt av ASUS for å oppdatere BIOS. Den er helt klart en Beta feature. Hvis du hadde lest det som står på hjemmesidene til ASUS om dette, så hadde du unngått masse trøbbel.

Når da Komplett faktisk er så snille å vedgå at dette er et problem med kortet og gir deg ett nytt kort, så skal du være _veldig_ fornøyd. De kunne jo faktisk ha sagt at dette var din feil, da du ikke leste hva som sto før du flasha...

Desverre så er serverne til ASUS vrange for øyeblikket, men jeg skal poste en link til infoen så snart det lar seg gjøre.

-KJ

Hvordan kan du jevel sitte der du er, og vite bedre enn meg hva jeg gjør og ikke gjør. Det er en vel drøy påstand fra di side, og sitte der å påstå at jeg ikke leser noe om hvordan det skal gjøres.

Jeg forlanger en unnskyldning fra din side om dette. Hvis du leser den forrige meldinga mi, så ser du hvordan jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

Quote:

Hvordan kan du jevel sitte der du er, og vite bedre enn meg hva jeg gjør og ikke gjør. Det er en vel drøy påstand fra di side, og sitte der å påstå at jeg ikke leser noe om hvordan det skal gjøres.

Jeg forlanger en unnskyldning fra din side om dette. Hvis du leser den forrige meldinga mi, så ser du hvordan jeg gjorde det.

Jeg sier i min post at det sannsynligvis er EZ-Flash, da det var problemer med denne. Har hatt _mange_ poster som denne på andre boards der jeg er medlem og 99% kommer av EZ-Flash. Når dette ikke var tilfelle hos deg, så betyr det jo at det som da står videre heller ikke gjelder for deg.

Men flashing av BIOS er uansett på eget ansvar. Derfor er du heldig som får nytt. Det at kortet blir "badflasha" har nesten aldri noe med selve kortet å gjøre, men er som oftest en brukerfeil.

Fokuser på hovedpoenget i threaden; Det er ikke feil på¨disse kortene. Problemet lå i leveringsleddet.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...