Gå til innhold

Asus hovedkort fjernet fra WebShop.

sirius87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke mer usansynelig at Asus kan ha feil på en hel serie av hovedkort en at en bilprodusent har feil på en hel bilserie feks MB på sin førte serie av 124 utgaven der var det noen som fikk feil med motor andre med styring, støtdempere osv ,akkurat som det nevnes her at Asuskortene har forskjellige feil, eller er det så at er du Asus freak så kan du ikke innrømme at ditt merke har feil ,personelig har jeg hatt 2 Asus kort med feil dette betyr ikke at det er et dårlig merke

Lenke til kommentar

Helt enig med snekker'n på hans siste innlegg. Plutselig en dag så kan det godt være Abit, Msi eller et annet merke som kommer med en serie kort som har feil. Ingen ting er 100% feilfritt å produsere. Det gjelder stort sett alt innen datakomponeter. Dette med Asus denne gangen kan godt hende bare gjelder A7V333 på en serieproduksjon.

Jeg hadde et Asus A7M266 før, som jeg var meget godt fornøyd med, men fikk desverre ødelagt det da jeg skulle bytte vifte på CPU'n.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-17 18:44, sirius87 skrev:

Mener dere at jeg sitter her og lyver?

Hvorfor sa de det på Komplett Data at det var feil på kortene?

Jeg har jo selv meget dårlig erfaring med A7V333.

Abitkortet gikk inn uten problemer av noe slag.

Så hvis det er noen her som mener at jeg sitter og lyver, så får de si fra. Og hvorfor skulle de trekke tilbake kortene på grunn av leveringsproblemer?

Jeg trodde at det likeste var å få solgt de kortene som de hadde jeg.

Om du lyver eller er feilinformert spiller vel liten rolle. Det du skrev i din første post stemmer bare ikke.

Hvis du fikk denne infoen fra dine kilder anbefaler jeg at du tar det med dem at de feilinformerer deg. Det er i alle fall ikke noe poeng i å bli sint på oss som faktisk forklarer hva som skjer på en ryddig og pen måte? Vi kunne jo ha angrepet deg og kalt deg alskens stygge ting som så ofte blir gjort her?

-KJ

Lenke til kommentar

Hvordan kan du Jevel vite så godt, at Komplett Data i Møllergata i Oslo, har feilinformert meg? Hvorfor er det så mange som ikke vil innrømme at det kan være feil på Asus hovekort. Som jeg skrev i mitt innlegg føre dette, så kan det være et annet merke neste gang. Ingen ting er feilfritt her i verden.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-17 21:26, sirius87 skrev:

Hvordan kan du Jevel vite så godt, at Komplett Data i Møllergata i Oslo, har feilinformert meg? Hvorfor er det så mange som ikke vil innrømme at det kan være feil på Asus hovekort. Som jeg skrev i mitt innlegg føre dette, så kan det være et annet merke neste gang. Ingen ting er feilfritt her i verden.

Det har IKKE vært mye feil på Asus A7V333 kort i forhold til andre og grunnen til at de har forsvunnet fra div. websider er pga LEVERINGSPROBLEMER og LEVERINGSPROBLEMER only. Det er ekstremt enkelt å sjekke dette ut, send mail til Norek og spør.

Lenke til kommentar

hei....

Har selv et helt flunke nytt asus kort-et P4B som gikk til h.*¤..,

Det var under update av bios at at det gikk galt.

Asus fritar seg sikkert fra slik ansvar under update selv om det følger med software for dette-

Min kræsja etter omstart-

Bios død-

Må skiftebios og det er så dyrt at det er billigere med et nytt hovekort.

Dårlig...

Er det noen der ute som kansje kan hjelpe meg ??

Ellers har jeg ikke hørt noe om feilprosenten-

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen er nyyteløs så lenge der sitter noen Asus fanatikere og hevder sin mening som er" Jeg har rett og skulle det motsatte vise seg har jeg likevel rett". PERSONELIG har jeg hatt ca 25 - 30 forskjellige hk av disse har jeg hatt trøbbel med 3, ett av dem var Aopen de to andre var Asus, når det gjelder feilraten på hk så må jeg få gjøre oppmerksom på at når det gjelder intelbaserte kort er det faktisk MSI som har lavest feilrate.

Det er beklagelig at enkelte ikke kan godta andres opplysninger men heller kalle de for løgner/feilinnformert, da er vi vel flere som er det jeg har vert i kontakt med tre forskjellige web butikker i dag de sier det samme "kortene er trukket tilbake pga en feil i dem". Det er forøvrig første gang i historien jeg har hørt noen har trukket en vare tilbake pga leveringsvansker som en hevdet her, det er det DUMMESTE jeg har hørt, man trekker vel ikke en vare ut av en butikk vist den er ok og har stor etterspørsel. Da må vi vel trekke ut Cola av butikkene for den går som varmt hvetebrød.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-17 22:45, Snekker`n skrev:

Denne diskusjonen er nyyteløs så lenge der sitter noen Asus fanatikere og hevder sin mening som er" Jeg har rett og skulle det motsatte vise seg har jeg likevel rett". PERSONELIG har jeg hatt ca 25 - 30 forskjellige hk av disse har jeg hatt trøbbel med 3, ett av dem var Aopen de to andre var Asus, når det gjelder feilraten på hk så må jeg få gjøre oppmerksom på at når det gjelder intelbaserte kort er det faktisk MSI som har lavest feilrate.

Det er beklagelig at enkelte ikke kan godta andres opplysninger men heller kalle de for løgner/feilinnformert, da er vi vel flere som er det jeg har vert i kontakt med tre forskjellige web butikker i dag de sier det samme "kortene er trukket tilbake pga en feil i dem". Det er forøvrig første gang i historien jeg har hørt noen har trukket en vare tilbake pga leveringsvansker som en hevdet her, det er det DUMMESTE jeg har hørt, man trekker vel ikke en vare ut av en butikk vist den er ok og har stor etterspørsel. Da må vi vel trekke ut Cola av butikkene for den går som varmt hvetebrød.

Her dummer du deg ut, snekker'n. Kortene er ikke trukket fra butikkene, men ganske enkelt slettet der beholdning var 0. Alle andre kort som fortsatt står på lager er der. Og det at du har hatt uheldige opplevelser med to ASUS kort beviser hva? Absolutt ingen ting. ASUS er og blir en av de beste hovedkortprodusentene uansett hva du tror og mener. Det at de nå har leveringsproblemer, det kommer nok til å påvirke ryktet deres en god tid fremover. Jeg for min del foretrekker Abit for mine maskiner, men sørger for at mine venner kjører ASUS eller MSI.

Ett råd til: Hør på TomasK; Han vet hva han snakker om. :wink:

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-17 21:48, flips skrev:

hei....

Har selv et helt flunke nytt asus kort-et P4B som gikk til h.*¤..,

Det var under update av bios at at det gikk galt.

Asus fritar seg sikkert fra slik ansvar under update selv om det følger med software for dette-

Min kræsja etter omstart-

Bios død-

Må skiftebios og det er så dyrt at det er billigere med et nytt hovekort.

Dårlig...

Er det noen der ute som kansje kan hjelpe meg ??

Ellers har jeg ikke hørt noe om feilprosenten-

OK; La meg se om jeg forstår deg riktig her. Du mener at ASUS bør gi deg nytt hovedkort fordi du basja på leggen under en BIOS update? Hvor er logikken i dette?

Ny BIOS koster slettes ikke så dyrt å fikse den BIOSen. Hvilket hovedkort har du?

-KJ

Lenke til kommentar

Svar til Jevel: Jeg dummer meg ikke ut , jeg har bare vidreformidlet den beskjed jeg har fått av div web butikker, så vist du gidder å lese før du svarer så vil du se det. JEG har IKKE noe i mot ASUS, jeg har fek deres grafikkort på min maskin og har også montert dette merket i flere maskiner som jeg har satt sammen, bla til min datter.Det jeg prøver å si er att Asus på lik linje med andre kan ha en feilproduksjon, og da er det jo helt korrekt å trekke varen tilbake for så å få en ny som virker.

Det var også en her som påstod at Asus var feilfrie kort, se her: Asus P4B feilprosent 6,56%, Asus P4T-E 12,5%, Msi Ultra aru 3,47%

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert gjenta dette til jeg blir gammel og grå, men det er jo ikke noe poeng når du åpenbart har bestemt deg. Men, jeg tar det en siste gang sånn for å være sikker på at du har fått det med deg:

ASUS har ikke trukket tilbake noen hovedkort. De har leveringsproblemer. Jeg har vært i kontakt med importør/distributørleddet, og de vet ikke helt hvordan de skal angripe dette enda. Det som da har skjedd er at flere webshopper har fjerna de kortene de ikke har på lager fra sine lister, for på den måte å unngå å havne i den situasjon at kunder blir sittende å vente unødvendig lenge på en vare man ikke vet når kommer.

Hvis jeg misforsto den biten angående feil på ASUS kort, så beklager jeg det. Er helt enig med deg i at det finnes mange andre produsenter som er bra, men ingen når opp til ASUS i størrelse.

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har nok ikke bestemt meg mer enn du har, jeg har akkurat som du vidreformidlet de opplysningene som jeg har fått. At Asus nok er den størst produsenten av hk har jeg aldri betvilt.Du nevner att web butikkene har trukket kortene for at kundene ikke skal vente forgjeves på en vare, meg bekjent er det bare komplett som har fjernet dem fra siden sin, hos feks Psdata ligger de der med ubekreftet dato og da jeg spurte dem var svaret at Asus nektet å bekrefte ny dato på leveranse av kort ,det skulle ha sammenheng med feil på ENKELTE kort i tidligere serie.

Disse opplysningene har jeg fåt, så er de feil så er det web butikkene som gir ut en feil info ikke jeg.

Lenke til kommentar

Dette her begynner å bli en smørje uten like. Jeg kan ikke skjønne at det kan være så vanskelig å godta, at det kan ha kommet en serie kort med feil.

Og hadde det ikke vært feil på kortene som jeg hadde, så hadde ikke Komplett Data vært så villig til å gi meg nytt kort. Det var ikke noe diskusjon i det hele tatt, om jeg skulle få nytt kort eller ikke.

Jeg regner med at de hadde fått beskjed fra leverandør om å ta inn kortene som kom inn igjen.

Jeg er ikke ute etter å sverte Asus på noen måte.

Som jeg har skrevet tidligere, så hadde jeg et Asus A7M266 som jeg var meget godt fornøyd med. Hadde aldri noe trøbbel med det. Desverre så fikk jeg ødelagt det selv, da jeg byttet vifte på CPU,n.

Og som snekker'n her skriver, at han har vært i kontakt med 3 webshopbutikker, og alle sier at det er på grunn av en feilproduksjon. Da vil jeg spørre deg jevel. Er det vi eller webshopbutikkene som lyver? Nå må du prøve å innhente noen opplysninger selv, så får du se hva slags svar du får.

Lenke til kommentar

Quote:

Da vil jeg spørre deg jevel. Er det vi eller webshopbutikkene som lyver? Nå må du prøve å innhente noen opplysninger selv, så får du se hva slags svar du får.

Har jeg beskyldt noen for å lyve i det hele tatt? Hvis du finner noe som ligner på det, så vil jeg gjerne ha en link til det?

Jeg hentet inn opplysninger med en gang jeg leste om at Komplett hadde fjernet kortene, og jeg hentet opplysningene fra importørleddet av ASUS kort, ikke selgere/teknikere i butikker. Svaret jeg fikk har jeg allerede postet. Som jeg også skrev i en foregående post så er alt dette kun spekulasjoner til vi får en offentlig bekreftelse på hva som foregår, noe jeg regner med at kommer i dag, tirsdag.

-KJ

Lenke til kommentar

Til sirius87:

Jeg har selv bygget 4 pc'er med asus a7v 333. Ingen av dem har det vært feil på. Din påstand om at kortene er "trukket" pga feil virker usannsynlige tatt i betraktning av at ingen andre hardware sites har rapportert feil med dette kortet. Derimot rapporteres det at abit kort har problemer med ustabilitet når man monterer flere rambrikker...

Lenke til kommentar

Vi er en gjeng på 14 stykker som skal bygge PC. Vi har basert oss på Asus A7V 333, så det blir interessant å se om det dukker opp feil. Må si jeg ble litt engstelig med en gang da jeg leste denne tråden.

Men jeg har sjekket feilprosent hos itbutikken.no, og fasit er at A7V 333 (uten RAID/IEEE1394) har feilprosent på ca 15.3, noe som virker relativt høyt.

Det står ikke hvor mange enheter de har solgt, så det er vanskelig å vite hvor signifikant denne prosenten er. Det som er rart er at Asus A7V 333 _med_ RAID/IEEE1394 har en feilprosent på 5.4, og det er ganske lavt.

Så litt synsing: En generell feil på kortene er det antagelig ikke, men det er ikke umulig at det kan være inkompatibelt med noen typer hardware. I så fall antar jeg det kan fikses ved å flashe ny BIOS. Hvis ikke BIOS-oppdateringen går til helvete da...

Lenke til kommentar

Jeg hadde et Asus A7V333 kort... Jeg skulle slå på maskinen min, men det ble svart, og det luktet brent...

Både hovedkortet og prosessoren hadde tatt kvelden, dagen før hadde det fungert fint.. og ingen endringer på hardware/bios, eller noe som helst... Helt uten videre, skjedde det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...