sirius87 Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Hei alle sammen! En del Asus hovedkort er fjernet fra Webshopper, fordi de har en feil. Jeg var hos Komplett Data i Møllergata i Oslo, og kjøpte et ASUS A7V333 kort i mai. Skulle oppdatere biosen, og det skar seg helt fullstendig. Reiste inn igjen til Oslo med kortet, og fikk et nytt kort av samme slag, men med Raid denne gang. På det kortet fikk jeg ikke Joysticken til å fungere, og PC-en ville heller ikke restarte etter at jeg hadde lagt inn nye programmer eller driveroppdateringer. Da jeg kuttet strømmen helt, så startet maskinen opp igjen. Reiste så tilbake til Oslo nå sist torsdag, meget forbannet. Denne gangen fikk jeg et Abit KX7333R og har ikke hatt noe problem av noe slag etter at jeg satte det inn. I Oslo denne siste gangen, så fikk jeg vite at det var en kjent feil på disse Asus-kortene, men de visste ikke hva det var. Så jeg tror Asus har trukket tilbake en god del kort i det stille, for at de ikke skal få noe erstaningskrav på seg. Muligens det er flere av kortene deres som har feil, og ikke bare A7V333. Det at Asus har leveringsproblemer, kommer av at de har støtt på en feil på kortene sine. Som jeg har skrevet her tidligere, så er omtrent alle Asus hovekort trukket tilbake fra Webshop. Vet ikke hvordan det er i butikker ellers som ligger med sånne kort på lager. [ Denne Melding var redigert av: sirius87 på 2002-06-15 19:42 ] Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Har hatt to stykker hvor det ene aldri ville "poste" og det andre gikk opp i røyk av en merkelig grunn. Da ga vi opp A7V333. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Hmmm, Er det bare meg, eller har utvalget av SocketA hovedkort skrumpet inn *betraktelig* på http://www.komplett.no ? Jeg vet ikke om Asus har problemer, men har hørt fra Komplett at de har leveringsproblemer akkurat nå og at de ikke venter å få inn Asus kort før i slutten av juli/begynnelsen av august. [ Denne Melding var redigert av: Linuxguru på 2002-06-15 19:33 ] Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Hei! jeg har et ASUS A7V-333 kort....Og jeg er meget godt fornøyd med det!Ikke no som helst problemer etter at jeg fikk det. Lenke til kommentar
sirius87 Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Ja da er vel du en av de heldige, men det må jo være noe som gjør det, at de har trukket tilbake så mange kort fra både web og butikker. For bare noen dager siden hadde de massevis av kort på lager, og så mange selger de ikke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Etter de opplysningene jeg sitter inne med (fra flere web butikker) så har Asus trukket inn en god del kort pga feil, feilen kan vere forskjellig fra kort til kort så det kommer neppe nye før de finner ut hva det er. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Litt dumt for Asus, får et dårlig rykte av det her. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Dersom det er tilfelle at Asus holder tilbake kort grunnet produksjonsfeil, syns jeg det er rart vi ikke har lest om dette på andre hardware sider. Jeg har en misstanke om at det er prisforhandlinger som gjør at kortene forsvinner fra noen web butikker. (Dette er bare spekulasjoner fra min side) Lenke til kommentar
sirius87 Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Det er ikke noe spekulasjoner om pris dette. Jeg har selv hatt 2.stk Asus A7V333 som ikke ville fungere som de skal. Har nå et Abit KX7333R og det fungerer aldeles utmerket. Som jeg har skrevet tidligere, så ville ikke maskinen starte opp igjen etter at jeg hadde oppgradert biosen på det første kortet. På det andre kortet fikk jeg ikke joysticken til å fungere i det hele tatt, samme hva jeg prøvde. Fikk jo vite av Komplett Data i Oslo at det var en kjent feil på kortene, men de kunne ikke fortelle meg hva slags feil det var. Lenke til kommentar
dale Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 På mitt Asus P4S533 er det ingen "kjente" feil fra min side. Asus powwah! :smile: Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Har prøvd hele sju forskjellige Asus A7M266-D. Var ingen problemer med noen av dem, og da tviler jeg på at det er noe feil med dem. Dem er jo trukket tilbake disse også. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Ingen ASUS kort er "trukket tilbake". Grunnen til at flere butikker har fjernet ASUS fra sine lister er at det har vært _stor_ leveringsproblemer i det siste. Har dette fra sikre kilder hos distributører. -KJ Lenke til kommentar
nicrohard Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Psdata.no får inn AsusA7V333 hovedkort den 18/6... men er det feil på dem? Tenkte å kjøpe meg et slikt kort, men er ikke så sikker lenger. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Som sagt ovenfor er det ikke feil på kortene, men problematikk med leveransene som har ført til at de er fjernet fra ulike butikker. Som med så mye annet så lager folk ofte forklaringer på hvorfor ting skjer, dette til tross for at de faktisk ikke har snøring, og da får du slike utfall som her. (Bare se tilbake på IBM sin 120GXP disk og alt rotet rundt den...) Løse rykter pluss internett blir ofte en farlig kombinasjon, da mange ser ut til å tro at bare det er skrevet ett eller annet sted, så er det nødt til å være sannheten. Så; frem til noe annet blir bekreftet fra ASUS eller distributør, så er dette med tilbaketrekking av kort bare et løst rykte. -KJ Lenke til kommentar
sirius87 Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Mener dere at jeg sitter her og lyver? Hvorfor sa de det på Komplett Data at det var feil på kortene? Jeg har jo selv meget dårlig erfaring med A7V333. Abitkortet gikk inn uten problemer av noe slag. Så hvis det er noen her som mener at jeg sitter og lyver, så får de si fra. Og hvorfor skulle de trekke tilbake kortene på grunn av leveringsproblemer? Jeg trodde at det likeste var å få solgt de kortene som de hadde jeg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 09:33, shivac skrev:Litt dumt for Asus, får et dårlig rykte av det her. Hvis det viser seg at det er sant at de er trukket tibake pga feil så er jo det et kvalitetstegn, da vet man at de gjør noe med det når de en sjelden gang driter seg ut. Har ikke noe annet en postive erfaringer med asus hovedkort. AtW Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Helt enig ATWindsor Asus er ett merke som oser kvalitet. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hei! Jeg har et ASUS A7V-333 HK og er strålende fornøyd, aldri vært noe tull med det! Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 tror ikke at du lyver om dette, men det er ganske usannsynlig at det er feil på en rekke kort i betraktning at jeg ikke har sett en eneste internasjonal pressemelding som sikkert HW.no ville skrevet om. det kan være feilproduksjon, komponenter som ikke går sammens med asus-kortet og/eller misforståelse. jeg tviler på at det er noe feil i kortene selv, og hvis det, så vil det sikkert ha vært en biosupdate som hadde fikset det.. asus hardtester alle sine kort for feil før de leveres ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå