jogrba Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei. Når jeg skriver dette: <% java.util.GregorianCalendar dagensdato = new java.util.GregorianCalendar(java.util.Locale.getDefault()); int dag = dagensdato.get(java.util.Calendar.DAY_OF_MONTH); int maaned = dagensdato.get(java.util.Calendar.MONTH)+1; int aar = dagensdato.get(java.util.Calendar.YEAR); int time = dagensdato.get(java.util.Calendar.HOUR); out.println(dag+"."+maaned+"."+aar); %> får jeg ut datoformatet "25.1.2005". Hadde det vært 2. februar, ville det tilsvarende stått "2.2.2005". Hvordan får jeg det på formatet med 2 siffer på dag og måned? dd.mm.åååå - 25.01.2005 Lenke til kommentar
DevN Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Nå aner jeg ikke hvor stor forskjell det er på MSJS og JavaScript, og vet ikke så stort om hvordan den metoden du bruker fungerer. Men du kan jo alltids bruke en IF, og legge til et 0 foran, eller? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Dette er ikke Javascript, så posten er feilpostet. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Er det Java? Ja vel, trodde det var MSJS. Men uansett kan han vel bruke en IF. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Fort og lite forklarende: public String justerTall(int tall){ if (tall>9) return String.valueOf(tall); return ("0" + String.valueOf(tall)); } Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hvorfor ikke se på denne: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/ja...DateFormat.html. Dette blir vel litt mer skikkelig, selv om buskmann sitt forslag også gjør susen. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 DTSTTCPW - Do the simplest thing that could possibly work Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Manfred: KISS - keep it simple stupid Det er en mer fleksibel og robust løsning ved å bruke den innebygde tekstformaterings metoden med tanke på videreutvikling på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå