co2 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Er litt teit når de skal tro på det i bibelen som passer dem best når det er skrevet av samme folk, som da burde være like sant om det andre de skrev. Bibelen er skrevet av religiøse tullinger i midtøsten som finner på det de skrev sikkert bare fordi de er uten venner å ville ha oppmerksomhet. Å hvorfor skal liksom alle de fantastiske hendelsene utført av Gud bare skje i den tiden, men i nåtid så skjer det ingenting? Tenk om folk i midtøsten beskriver Bin Laden som en Jesus figur i "Bibelen 2- return of the Messia" å folk lager en ny religion basert på det senere. Man kan finne på all slags tull som ingen vil tro nå, men som de vil senere pga de ikke vet hva som faktisk sjedde. Ok, dette er "litt" drøyt men poenge mitt er at Jesus ikke er annet enn en av mange som sa de var Messia, men ble mest populær pga hvordan religionen var satt opp. Det er enkelt å bli kristen, iallefall i forholdt til andre religioner på den tiden og var mindre krevende(trenger ikke be 100 ganger om dagen å slikt tull) Kristendommen har endret seg etter vitenskapen som den har motarbeidet i all tid. Lenke til kommentar
kag Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 En kan kommentere opptil flere ting i C2s innlegg, men av en eller annen grunn så druknet alt som følge av dette avsnittet; Bibelen er skrevet av religiøse tullinger i midtøsten som finner på det de skrev sikkert bare fordi de er uten venner å ville ha oppmerksomhet. Vet egentlig ikke helt hva jeg kan si, jeg. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Vel det var litt tåpelig som jeg fant på i farten, men hva er poenget med å finne på noe som du vet ikke er sant å så gå rundt å overbevise folk om at det er sant? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Nytt spm! "Hvorfor har "ape til mennseke utviklingen" stoppet, hvorfor ser vi den ikke i dag?" Utviklingen går sin gang nå som den alltid har gjort. Like sakte som alltid. Fra naturens side tar det lang tid før man ser store forskjeller og nye arter pga. evolusjon. Jeg hater virkelig at vi på skolen lærer om menneskets oppstandelse og hvordan verden ble til, og dette læres som fakta. Vi hadde nettopp prøve b.l.a; "Hvordan ble værden til?" Vitenskapen vet etter min mening for lite til å sette foten ned på dette.Greit å ta ting med en klype salt, men det du har på skolen om bl.a. jordas opprinnelse bygger på vidt aksepterte forskningsresultater verden over. Det er mye man faktisk har bevist. Det du lærer har rot i virkeligheten. Er du ikke enig i at det blir for dumt å lukke øynene totalt så snart man hører noe som er i strid med personlig overbevisning basert på tro? Jeg forstår ikke hvorfor mange ateister klager på at kristne prøver å omvende dem, de som har svart på denne tråden godtar at folk ikke vil tro, men ateistene som har svart på denne tråden godtar ikke at det finnes kristne. Er da vitterlig mange ateister her som ikke har nevnt noenting om at de ikke godtar at folk tror. Blant annet meg. Tro i vei folkens, men ha et åpent sinn. Jeg ler litt inni meg når hun som sitter ved siden av meg i geografitimene på skolen nekter for at dinosaurer har levd på jorda. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Ja, jeg er kristen. Det med dinosaurer osv. er det egentlig en enkel forklaring på (i mine øyne ) I den hebraiske bibelen (originalspråket), så kan ordet for "dag" bety "tidsperiode" på Norsk... Verden ble altså skapt på 7 tidsperioder... Uansett gidder jeg ikke å diskutere for mye... kristne på forum er klart i mindretall, og dårlige argumenter hagler på, (og noen gode) og jeg er rett og slett lei av å forsvare kristendommen. Det får holde at jeg står for det jeg tror på, og vil følge Jesus så lenge jeg lever, dermed basta! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Uansett gidder jeg ikke å diskutere for mye... kristne på forum er klart i mindretall, og dårlige argumenter hagler på, (og noen gode) og jeg er rett og slett lei av å forsvare kristendommen Forklar meg bare èn ting: Hvorfor er din gud ekte og de andre 200.000 falske? Endret 13. februar 2005 av guardianpegasus Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Fordi jeg tror det, og har følt Guds kraft på kroppen.... Du kan kanskje le av det, men jeg er overbevist edit: ikke det at jeg føler meg bedre enn dem, men jeg føler meg veldig priviligert som har vokst opp i et land der det er lett å bli en kristen. Endret 13. februar 2005 av BurTMastA Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Fordi jeg tror det, og har følt Guds kraft på kroppen....Du kan kanskje le av det, men jeg er overbevist Må innrømme at jeg flirer, men om jeg ikke respekterer religionene så respekterer jeg hvertfall individene. Et av problemet mine med religion er at jeg ikke kan forstå hvordan folk bombastisk kan fastslå at deres gud, i dette tilfellet den kristne guden er den rette. Hvordan vet du at det var ham du følte og ikke, bare for å ta eksempler, Zeus eller Odin, eller for argumentets skyld, Satan? Og hvorfor utgir ikke gud seg til skeptikere men bare mennesker med en viss hjernekjemi og aktivitet slik det går fram av nyere forskning fra bla. flere prominente amerikanske instutisjoner? Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Det er godt det da Jeg er sikker på at Gud er Gud, for alt der og da, ble gjort i Jesus og Guds navn, og da ville nok ikke Zevs osv. blande seg inn. På samme måte som Gud ikke blander seg inn hvis man vil ha kontakt med Satan. Gud kaller på alle, men det er mange som ikke vil høre... Han gav oss noe - fri vilje, og det var dritt for oss. på en måte, siden vi gjør så masse dritt som ikke er bra for oss.... Jeg kjenner ikke til den nyere forskningen, så det kan jeg ikke uttale meg om, men jeg kan si at alle mennesker søker etter meningen med livet, og, mange finner den igjennom kristendommen. Grunnen at ikke Gud åpenbarer seg for skeptikere må vel være at det går ikke an å få kontakt med dem i det hele tatt... Hvis man er innstilt på å ikke tro, er det vanskelig å få dem til å tro... Jeg tar debatteringen fremover med en klype salt.... tar nok kanskje en stund før jeg svarer igjen Må Gud være med deg! ( ) edit: [Terminatorstemme] I'll be back [/Terminatorstemme] Endret 13. februar 2005 av BurTMastA Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Gud kaller på alle, men det er mange som ikke vil høre...Han gav oss noe - fri vilje, og det var dritt for oss. på en måte, siden vi gjør så masse dritt som ikke er bra for oss.... Om han er allmektig så burde da han ha forutsett konsekvensene av å gi menneskeheten fri vilje. En allmektig gud vet alt og ser alt. Han vet hvem som kommer til å synde og lar dem synde...uten å stoppe dem. Deretter straffer ham dem til evig pinsel i helvete i all sin grenseløse kjærlighet til menneskeheten. En Himmelnisse som VET at folk kommer til å synde, uten å gjøre noe med det? Wow, den kristne gud er en hykler! Yay for Himmelnissen! Lenke til kommentar
kag Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Og du er sarkastisk. Yay for Zyklonnissen! Lenke til kommentar
kag Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Captain Obvious og Captain Sarcasm. Heh, take your pick. Tror folk misliker din mer. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Å ha fri vilje betyr at man kan tenke selv. Man bestemmer selv hva man skal gjøre, og trenger ikke å følge "naturens gang". Lenke til kommentar
jingt Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Nytt spm! "Hvorfor har "ape til mennseke utviklingen" stoppet, hvorfor ser vi den ikke i dag?" Utviklingen går sin gang nå som den alltid har gjort. Like sakte som alltid. Fra naturens side tar det lang tid før man ser store forskjeller og nye arter pga. evolusjon. . Rart at menneskene som i følge utviklingst. stammer fra apenen en dag fant på at de ville skjule sine intime kroppsdeler. Hvilken nytte hadde det? Ingenting. Og hvorfor fulgte ikke de andre i stammen etter? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Fordi jeg tror det, og har følt Guds kraft på kroppen... Du bør kanskje vurdere profesjonell hjelp. Lenke til kommentar
kag Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Rart at menneskene som i følge utviklingst. stammer fra apenen en dag fant på at de ville skjule sine intime kroppsdeler. Hvilken nytte hadde det? Ingenting. Og hvorfor fulgte ikke de andre i stammen etter? Rart? Jeg tørr vedde på at den eneste grunnen til at du synes dette er rart, er fordi du ikke har peiling på det du snakker om. Dette er kulturbetinget, og det er summen av massens forventninger og krav til seg selv som bestemmer hvordan de kler seg, oppfører seg ect. Se for eksempel på enkelte ikke-vestlige kulturer. Anbefaler deg å lese litt sosialantropologi, hvis dette er uklart. Lenke til kommentar
kag Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Fordi jeg tror det, og har følt Guds kraft på kroppen... Du bør kanskje vurdere profesjonell hjelp. Går du aldri tom for billige hån? Og synes du ikke det krasjer med ditt arbeid med å fremstå som voksen, å komme med slike kommentarer? Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er du kristen? Ja. Tror du på Gud osv? Eeehhh.. ja? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Prøver igjen jeg. Alle som tror på gud osv; Hvordan har dere følt guden deres sin nærhet og hva har den gjort for dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå