Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
acon: Ingen vet, ikke kristne heller. De tror at gud fins. Det er derfor man kaller det å tro! ;)

tro = å være helt overbevist :)

 

Ja, jeg er kristen og tror på Jesus som min frelser.

Lenke til kommentar
Den eneste "religionen" jeg har måtte være den norrøne...

Jeg tror ikke på noen slikt som gud, o.l. Fordi når du ser hvor mye vondt religion gjør, så holder jeg meg unna slikt, og heller tar valgt ut ifra hva som er etisk riktig.

Religion gjør ikke vondt. Det er menneskene som utfører handlingen.

Lenke til kommentar
Den eneste "religionen" jeg har måtte være den norrøne...

Jeg tror ikke på noen slikt som gud, o.l. Fordi når du ser hvor mye vondt religion gjør, så holder jeg meg unna slikt, og heller tar valgt ut ifra hva som er etisk riktig.

Religion gjør ikke vondt. Det er menneskene som utfører handlingen.

Ut ifra religionen ja. Mennesker generelt er noen idioter

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor mange ateister klager på at kristne prøver å omvende dem, de som har svart på denne tråden godtar at folk ikke vil tro, men ateistene som har svart på denne tråden godtar ikke at det finnes kristne.

 

Greit nok, det er ikke noe galt i å ikke tro, men å forsøke å overbevise noen om at det finnes et fasittsvar på hva man bør tro på, blir for dumt, hva som er rett eller galt å tro på får vi først vite når vi dør, finnes det ikke noe overnaturlig har man ikke tapt noe på å tro uansett...

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor mange ateister klager på at kristne prøver å omvende dem, de som har svart på denne tråden godtar at folk ikke vil tro, men ateistene som har svart på denne tråden godtar ikke at det finnes kristne.

 

Greit nok, det er ikke noe galt i å ikke tro, men å forsøke å overbevise noen om at det finnes et fasittsvar på hva man bør tro på, blir for dumt, hva som er rett eller galt å tro på får vi først vite når vi dør, finnes det ikke noe overnaturlig har man ikke tapt noe på å tro uansett...

Ja de kristne er "rette ræva" til å snakke om overtalelse. Om jeg ikke husker feil så er det de religiøse som har brent hedninger på bål å steinet dem, ikke omvendt.

 

-Å det å tro på noe religiøst bare for å sikre seg etter døden synes jeg bare er teit. Om det finnes noe så burde de utifrå hvordan verden er og hvordan vi opplever den vite at vi kan ikke skjønne om det faktisk er noe religiøst, evnt hvilken religion som er rett.

Lenke til kommentar
Den eneste "religionen" jeg har måtte være den norrøne...

Jeg tror ikke på noen slikt som gud, o.l. Fordi når du ser hvor mye vondt religion gjør, så holder jeg meg unna slikt, og heller tar valgt ut ifra hva som er etisk riktig.

Religion gjør ikke vondt. Det er menneskene som utfører handlingen.

Ut ifra religionen ja. Mennesker generelt er noen idioter

Mennesker har en tendens til å ta alt som står i Bibelen, Koranen, Toraen osv. bokstavelig... Dette er en av grunnene til at kristne, muslimer osv. begår/begikk disse grusomme handlingene som heksebrenning, forfølgelse av tatere, sigøyner osv.

 

I all tid har kirkens overhoder hatt så stor makt at de har blitt maktsyke...

Og for og få vilja si, har de sitert fra bibelen, koranen osv. som poengterer det de sier... De misbrukte den makta de satt med!!

Lenke til kommentar

Bare dele noen av mine synspungter generelt. ;)

Som mange ikke har fått med seg, At Jesus eksisterte, er det ikke tvil om

(Det står om ham i ikke-kristne bøker som en trullekunstner,) men det er om han er guds sønn som er spørsmålet.

Ellers så går det mye i: jeg er ikke kristen fordi Adam og Eva, Nohas Ark osv.

Lets make it clear: Dette er fra GT, KR.DOMMEN oppstod fra NT.

Om man velger å tro det som står i "GT\noe fra NT". Har ikke noe å si på om man betegnes som kristen eller ikke. En kristen er en som tror Jesus var guds sønn og døde for våres synder.

Adam og Eva og alt det der, ser jeg bare på som bilder. Bibelen er jo fylt med bilder på ting. noen ganger med overskift "lignelse", andre ganger ikke. Poenget slik jeg ser det, fra "GT\noe NT" er budskapet, ikke fakta.

Jeg tro f.eks på Big Bang, men tror det var Gud som laget det ;)

En måte å se på det, er at når folk trodde jorda var rund, ville de ihvertfall ikke skjønt hvordan jorda ble til ved beskrivelse. F.eks ved big bang eller no, så kanskje Gud valgte bilder som EKS... Men ikke vet jeg. ;)

Om vi tror mennseket stammer fra aper som jeg delviskanskjemuligens gjør, s vil ikke stride i mot kr.dommen, da Gud allikevel kunne "skapt oss i sitt bilde", som de sier.

Nytt spm! "Hvorfor har "ape til mennseke utviklingen" stoppet, hvorfor ser vi den ikke i dag?"

 

Jeg hater virkelig at vi på skolen lærer om menneskets oppstandelse og hvordan verden ble til, og dette læres som fakta. Vi hadde nettopp prøve b.l.a; "Hvordan ble værden til?" Vitenskapen vet etter min mening for lite til å sette foten ned på dette. :nei: Disse forskerne blir stumme så snart spm som jeg har spurt siden tredje klasse spørres; Hvordan ble Big Bang til, da? :hmm: Dette er en religion i seg selv :p

Lenke til kommentar

Ikke kjør alle kristne over èn slitt grisete kam. Hvordan kristne ser på ting, varierer som sagt. Det vil alltid være de ignorante, både som kristne og ateister.

Klart Jeg ser pointet: "Det er ikke det at jeg ikke vil tro på vidunderligheten, Gud passer på meg og jeg kommer til himmelen etter døden og alt det der, men fornuften tar overhånd."

 

Bare det at for meg, så vektlegges ikke nødvendigvis fornuften på ateistens side, mange ubesvarte spm. ;)

Lenke til kommentar

Bare et spørsmål til dere kristne / religiøse?

Jeg har snakket en del med ei jeg kjenner som er temmeli kristen av seg, hun prøver å "omvende" meg og maser om at gud og jesus er med alt og alle.

 

Og så til spørsmålet: Hvordan vet dere at jesus/gud er med dere, er det bare noe dere føler, har dere hatt åpenbaringer eller får dere direkte hjelp derfra?

 

Hva er egentlig gud? Mørk materie?

Lenke til kommentar
Bare et spørsmål til dere kristne / religiøse?

Jeg har snakket en del med ei jeg kjenner som er temmeli kristen av seg, hun prøver å "omvende" meg og maser om at gud og jesus er med alt og alle.

 

Og så til spørsmålet: Hvordan vet dere at jesus/gud er med dere, er det bare noe dere føler, har dere hatt åpenbaringer eller får dere direkte hjelp derfra?

 

Hva er egentlig gud? Mørk materie?

Håper du er klart over at svaret på dette vil variere fra troende til troende. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...