Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Eh.... hvordan kan du være kristen og ikke tro på noe av det som står i bibelen?

Du tror vel fks. at det er en allmektig gud? Og det står i bibelen at det er en allmektig gud ;)

Hehe.. Stemmer jo det. Men Bibelen er blitt så forandret i løpet av århundrene at man må tilbake til orig. som står på hebraisk for og vite hva som egentlig skal stå :) for og si det sånn . Jeg tror kansje på den første bibelen som er på hebraisk :) Selv om jeg ikke har peiling på hva som står der. for det kan umulig være sant at han mettet mange tusen folk på litt brød og fisk eller noe slikt :hmm: og delte havet i 2 osv..

 

Edit : glemte noe

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bibelen er skrevet av mennesker, med andre ord oppspinn

Historiebøker òg. Jo lenger bak vi går, jo mindre pålitelige kilder har vi.

Hvis alt vi vet om slaget ved x er skrevet av person y, da vil resten av verden alltid huske slaget vet x på den måten person y husket slaget i det han skrev om det.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Eh.... hvordan kan du være kristen og ikke tro på noe av det som står i bibelen?

Du tror vel fks. at det er en allmektig gud? Og det står i bibelen at det er en allmektig gud ;)

Det han sikkert mener er at han ikke tror på 99% av det som står i bibelen.

At Gud er allmektig kan tenkes er blandt de 1% han tror på, og at det står i bibelen er ikke det som gjør det "sant" , bibelen her heller ikke det første opphavet til påståelsen om at Gud er allmektig. Dvs. Bibelen har ikke eneveldet copyright på allmektige Guder.

Lenke til kommentar
##I min mening skulle ALL religion hvert forbudt. kommer bare elendighet ut av det..##

Hva med musikk? Teater?

Tror ikke at musikk og teater fører med seg krig og uenighet, tror du ?

 

Darkness| : Jeg kommer langt med å tro på meg selv, Kan ikke gå rundt å tru at vis jeg gir en uteligger på gata 10 kr kommer gud til å gi meg 10 millioner tilbake i lotto gevinst, Får bare følelse med meg selv. ;) ......Uansett om jeg gir en uteligger noen kr når jeg har råd.....

 

Eneste jeg opplever med religion er krangel, krig å veldig mye uro....... :mad:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg er ateist, Gudsjelov og takk  (etter Luis Bunuel)

 

"Alle tenkende menn er ateister" - Hemingway

""Our ignorance is God; what we know is science." -R. Green

:thumbup: Eller dvs. heller vel litt mot hedning :cool:

Det Norske Hedningsamfunn

bibelen og Naturvitenskapen

 

jeg tror på satan :devil:  :fun:

Du er med andre ord kristen :hmm:

 

Bibelen skal jo ikke tas ordrett (selv om MANGE gjør det), men heller tolkes og finne ut hva fortellingene betyr.

Er det ikke da flott at den er skrevet så intetsigende som den er. Motsigelsene kommer på rekke og rad.

Jo flere som prøver å tolke den boka jo flere versioner kommer det av hva som står der :nei:

 

Det som plager meg mer er de som forsvarer sin diskriminering av ander med bibelen i hånd. Tenker da spes. med hensyn til homofile og i abort saken.

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Jeg hater all form for religion, fordi den ikke gjør annet enn å lage ondskap og utnytte folk. Om noen har lyst til å tro at det finnes himmel eller helvete for å komme seg gjennom dagen, så er det helt greit for min del. Kristendommen ødela alt annet når den hadde sin storhetstid, andre religioner blir brukt som unnskyldning for terror og annet. Om det ikke var religion ville dette muligens ikke skjedd, de ville kanskje i stede sagt den egentlige grunnen.

 

Tror mye hadde vært bedre uten religion, jeg er i mot det og har det helt fint.

Lenke til kommentar
Det verste er når de religiøse peker på alt det gode religion forårsaker. F.eks. nestekjærlighet og et cetera. Det er helt idiotisk at enkelte mennesker må ha en religion og gud å skylde på for å være snille og drive verden fremover.

Enig. Skal vedde på at det var noen back in the day som så hvordan mennesket ødela seg selv, så tenkte de at dette kunne de tjene penger på. Så de skapte religion og ble rike og mektige.

 

Eller for å dra det litt ut, aliens skapte religion for at mennesket ikke skulle ta helt av og drepe alt og alle. De ser sikkert på oss nå og tenker "jaja, _litt_ svinn skal vi klare å leve med."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...