Erik_s Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Eh.... hvordan kan du være kristen og ikke tro på noe av det som står i bibelen?Du tror vel fks. at det er en allmektig gud? Og det står i bibelen at det er en allmektig gud Hehe.. Stemmer jo det. Men Bibelen er blitt så forandret i løpet av århundrene at man må tilbake til orig. som står på hebraisk for og vite hva som egentlig skal stå for og si det sånn . Jeg tror kansje på den første bibelen som er på hebraisk Selv om jeg ikke har peiling på hva som står der. for det kan umulig være sant at han mettet mange tusen folk på litt brød og fisk eller noe slikt og delte havet i 2 osv.. Edit : glemte noe Endret 29. januar 2005 av Erik_s Lenke til kommentar
co2 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Bibelen er skrevet av mennesker, med andre ord oppspinn Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Erik_s de fleste kristne vil nok ikke si at du er kristen. Men du kan jo tro at det finnes en gud uten at du er kristen.... Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Erik_s de fleste kristne vil nok ikke si at du er kristen.Men du kan jo tro at det finnes en gud uten at du er kristen.... Hehe joa..Men jeg rekner meg selv som det fordet . for jeg tror jo på samme Guden som de "kristne" Men men.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Bibelen er skrevet av mennesker, med andre ord oppspinn Historiebøker òg. Jo lenger bak vi går, jo mindre pålitelige kilder har vi. Hvis alt vi vet om slaget ved x er skrevet av person y, da vil resten av verden alltid huske slaget vet x på den måten person y husket slaget i det han skrev om det. Endret 29. januar 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Eh.... hvordan kan du være kristen og ikke tro på noe av det som står i bibelen?Du tror vel fks. at det er en allmektig gud? Og det står i bibelen at det er en allmektig gud Det han sikkert mener er at han ikke tror på 99% av det som står i bibelen. At Gud er allmektig kan tenkes er blandt de 1% han tror på, og at det står i bibelen er ikke det som gjør det "sant" , bibelen her heller ikke det første opphavet til påståelsen om at Gud er allmektig. Dvs. Bibelen har ikke eneveldet copyright på allmektige Guder. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Karma: Var noen sånt eg tenkte meg, men følte for å pirke litt Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 ##I min mening skulle ALL religion hvert forbudt. kommer bare elendighet ut av det..## Hva med musikk? Teater? Tror ikke at musikk og teater fører med seg krig og uenighet, tror du ? Darkness| : Jeg kommer langt med å tro på meg selv, Kan ikke gå rundt å tru at vis jeg gir en uteligger på gata 10 kr kommer gud til å gi meg 10 millioner tilbake i lotto gevinst, Får bare følelse med meg selv. ......Uansett om jeg gir en uteligger noen kr når jeg har råd..... Eneste jeg opplever med religion er krangel, krig å veldig mye uro....... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Misjonsbefalingen, er hva mange kristne ser på som en grunnpillar. Jeg derimot ser ikke noe behov for slikt, barnedåp er også bortkasta. Lenke til kommentar
Kim Roger Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 jeg er medlem av statskirken, men jeg tviler sterkt på at det finnes en gud. mye av det som står i bibelen virker ikke veldig troverdig i mine øyne så jeg velger å tro at det meste er oppspinn. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Bibelen skal jo ikke tas ordrett (selv om MANGE gjør det), men heller tolkes og finne ut hva fortellingene betyr. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Jeg er ateist, Gudsjelov og takk (etter Luis Bunuel) "Alle tenkende menn er ateister" - Hemingway ""Our ignorance is God; what we know is science." -R. Green Eller dvs. heller vel litt mot hedning Det Norske Hedningsamfunn bibelen og Naturvitenskapen jeg tror på satan Du er med andre ord kristen Bibelen skal jo ikke tas ordrett (selv om MANGE gjør det), men heller tolkes og finne ut hva fortellingene betyr. Er det ikke da flott at den er skrevet så intetsigende som den er. Motsigelsene kommer på rekke og rad. Jo flere som prøver å tolke den boka jo flere versioner kommer det av hva som står der Det som plager meg mer er de som forsvarer sin diskriminering av ander med bibelen i hånd. Tenker da spes. med hensyn til homofile og i abort saken. Endret 9. februar 2005 av am3k Lenke til kommentar
Stolt Jensenberg Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 er selverklert ateist som gAr i tensing og skal pA vinterfestival pA voss med 600 kristne ungdommer... hvorfor sier du... vel... fordi 80 prosent av de som gAr i tensing er jenter anbefales pA det sterkeste Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Eg er kristen. Gud til folket. folk for gud. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Jeg tror ikke på Gud. Religion er en illusjon. Endret 9. februar 2005 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
viranth Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg hater all form for religion, fordi den ikke gjør annet enn å lage ondskap og utnytte folk. Om noen har lyst til å tro at det finnes himmel eller helvete for å komme seg gjennom dagen, så er det helt greit for min del. Kristendommen ødela alt annet når den hadde sin storhetstid, andre religioner blir brukt som unnskyldning for terror og annet. Om det ikke var religion ville dette muligens ikke skjedd, de ville kanskje i stede sagt den egentlige grunnen. Tror mye hadde vært bedre uten religion, jeg er i mot det og har det helt fint. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Det verste er når de religiøse peker på alt det gode religion forårsaker. F.eks. nestekjærlighet og et cetera. Det er helt idiotisk at enkelte mennesker må ha en religion og gud å skylde på for å være snille og drive verden fremover. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Det verste er når de religiøse peker på alt det gode religion forårsaker. F.eks. nestekjærlighet og et cetera. Det er helt idiotisk at enkelte mennesker må ha en religion og gud å skylde på for å være snille og drive verden fremover. Enig. Skal vedde på at det var noen back in the day som så hvordan mennesket ødela seg selv, så tenkte de at dette kunne de tjene penger på. Så de skapte religion og ble rike og mektige. Eller for å dra det litt ut, aliens skapte religion for at mennesket ikke skulle ta helt av og drepe alt og alle. De ser sikkert på oss nå og tenker "jaja, _litt_ svinn skal vi klare å leve med." Lenke til kommentar
noodles Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Gott ist tot. Friedrich Nietzsche var tøff.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 The supreme satisfaction is to be able to despise one's neighbor and this fact goes far to account for religious intolerance. It is evidently consoling to reflect that the people next door are headed for hell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå