Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke kristen...Har ALDRI sett at gud har gjort noe godt for meg, så koffer skulle jeg da tro på han? Kansje jeg kommer til å tro på han den dagen han gjør noe godt for meg ! I min mening skulle ALL religion hvert forbudt. kommer bare elendighet ut av det.....Det du skal gjøre er å tror på deg selv...Først da kommer du fram i livet ;) Sjelen min har høyestebudene på 100kr,- :p

 

 

Edit : Nei se der kom Leif fram å.

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke religiøs, og om jeg tror på Gud er irrellevant, for i følge mitt syn så er alt liv, uansett statium eller form, likeverdig, og den verdien er uendelig. Når noe er uendelig værdt, kan det derimot ikke finnes noe som er mer verdt en uendelig. Uendelig er uendelig, og alt liv er uendelig verdt. akkuratt som universet, alt rundt oss av naturen, også er uendelig verdt.

Så du ville gladelig brukt en million kroner på å redde en flatlus, for flatlusas liv er uendelig mye verdt?

Lenke til kommentar

##I min mening skulle ALL religion hvert forbudt. kommer bare elendighet ut av det..##

 

Og med forbud følger straffesanksjoner, hvilket må blir en konsekvens av å trosse forbudet, hvis forbudet skal gi noen som helst mening.

 

Den har en tøff utfording foran seg, den domstol tynget av bevisbyrden, som må bevise min tro på en gud.

Lenke til kommentar

Etter min mening burde man hatt et fag på barneskolen som het: Lære å tenke sjæl! I det faget skulle man lære å ikke hoppe på enkle idéer som man blir fotalt av andre, bare fordi idéene høres riktige eller kule ut i øyeblikket.

 

Da kan vi kanskje spart oss for mye tull som religion og usaklig amerikahat som nærmest fremstår som religion for mange nordmenn.

Lenke til kommentar

 

 

Siden det er bevist at vi har felles stamfar med apene, og du sikkert svarer at "bare mennesker har sjel"; når fi vi sjel?

 

Hvor stor er sjela? Hvor mye veier den?

 

Kan den selges?

7.dagsadventistene mener at alle høyt utviklede vesener har sjel (derfor spiser de ikke kjøtt).

 

Lys kan ikke måles i størrelse eller vekt, men det eksisterer...

 

Vi kan ikke selge hukommelse, men hukommelse eksiterer...

Hvor går grensen?

Har fisk sjel? De spiser sikkert fisk, så sikkert ikke.... ?

Delfiner? Hvaler? Hadde Keikio sjel?

Lenke til kommentar

Keiko er ikke noe mer spesiel annet at han var misbrukt av mennesker til deres forøylse. Bare fordi han var med i Free Willy filmene så skal folk bry så mye mer om han enn andre hvaler fordi fe følar han har en personlighet, er spesiell.

 

Mennesker er skikkelig ubrukelige i sånne tilfeller.

Lenke til kommentar
Jeg er ateist, og kommer alltid til å være det. Synes at det er ikke noe fornuftig å tro på noen religion i det hele tatt. Det er absolutt INGEN fordeler med å tro på noe, å tro på noe er som å snakke til veggen, det skjer ingenting og det er ikke vits. Religion er folkets opium sa Karl Marx, og det har han forsåvidt rett i. Det er stor sannsynlighet for at religion er laget delvis for å få kontroll over folk. Religion er også laget for å gi alt "hemmelig" og "farlig" en overdrevet og unaturlig forklaring. Jeg vet at religion har kun negative sider, det bringer maktmisbruk, krig og uro til verden. Hva var årsaken til at nazistene prøvde å utføre holocaust? Jo, delvis fordi jødene var en samlet og sårbar gruppe som var ypperlige å bruke som syndebukker. Hva er årsaken til alle fordommene og diskrimeneringen av homofile, jo det er religion det også. Hva er delvis årsaken til at mange millioner uskyldige menneskeliv har godt tapt, jo det er religion nok en gang.

Det har mange fordeler.

 

Man har noe å støtte seg til i harde tider. Jeg tror også at mange kristne føler en indre ro. Må være fint å være sikker på at det er noen som våker over dem. Mange kriste finner også svar på spørsmål de lurer på i bibelen.

 

 

xanth0s: What have you done for me lately? Med den holdningen din kommer du ikke langt her i livet. Noen ganger må man faktisk gi før man kan få.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
xanth0s: What have you done for me lately? Med den holdningen din kommer du ikke langt her i livet. Noen ganger må man faktisk gi før man kan få.

Som i å gi til Gud på en eller annen måte?

 

Det skjer ikke noe mirakel eller åpenbaring om man feks jobber i røde kors.

 

Gud er skapt gjennom uvitenhet.

Lenke til kommentar
xanth0s: What have you done for me lately? Med den holdningen din kommer du ikke langt her i livet.  Noen ganger må man faktisk gi før man kan få.

Som i å gi til Gud på en eller annen måte?

 

Det skjer ikke noe mirakel eller åpenbaring om man feks jobber i røde kors.

 

Gud er skapt gjennom uvitenhet.

Tja.. nei, var ikke sånn jeg mente det.

 

Det jeg mente var at det hadde sikkert vært lurt å endre litt instilling generelt sett. I forhold til kristendommen, så mente jeg mer å ha et åpent syn.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke religiøs, og om jeg tror på Gud er irrellevant, for i følge mitt syn så er alt liv, uansett statium eller form, likeverdig, og den verdien er uendelig. Når noe er uendelig værdt, kan det derimot ikke finnes noe som er mer verdt en uendelig. Uendelig er uendelig, og alt liv er uendelig verdt. akkuratt som universet, alt rundt oss av naturen, også er uendelig verdt.

Så du ville gladelig brukt en million kroner på å redde en flatlus, for flatlusas liv er uendelig mye verdt?

I teorien ja, men jeg har ikke råd :D

 

I mine øyne er det slik:

Alt liv har også sin konstruktive funksjon i systemet(konseptet liv) det er en del av til å forsvare sitt eget, samt å drepe for føde, men å drepe skade for morro skyld derimot ligger ikke i den funksjonen.

Naturlig respekt / omsorg mellom livsformer som ikke er syke eller dårlig for evolusjonen er også en konstruktiv funksjon imo.

 

Å drepe noe på random / uhell er naturens oppgave, dvs. når man tråkker på et par hundre maur når man er ute og går, er random killing, dvs. ikke med hensikt eller med egen viten og er uungåelig. Når mange tusen mennesker og dyr dør i et jordskjelv, flodbølger, skogbranner osv er også naturens random-kill metode og er også uungåelig.

 

Hadde den flatlusa levd på mine kjønnsorganer, så står helsa mi i fare, og dermed er det i sin funksjon at jeg gjør hva som er nødvendig for å forsvare helsa mi.

 

Er det en f.eks en maur i dusjen min, som jeg ser uungåelig tydelig, og lett kan plukke opp og kaste ut vakseromsdøra ut mot hagen 5 meter unna så den ikke trenger å drukne bare fordi jeg vil ha en meg en dusj, så tar jeg meg faktisk de 10 sekundene av livet mitt til å gjøre nettopp det, kaste den ut istedet for å drepe den, det koster meg ingenting, og den er ikke en trussel for helsa mi.

 

Jeg dreper ikke veps og fluer bare fordi de lager irriterende summelyder når de har forvillet seg inn i stua mi og prøver å komme ut, jeg tar dem ut, koster meg heller ingenting og den/de er ikke en trussel for helsa mi, derfor har det ingen konstruktiv funksjon å drepe dem.

 

Når det er sagt, så lever jeg i et samfunn som har lite respekt for liv, hvor nytelse og luksus på bekostning av unødvdendig tap av liv er så innflettet i alt av produkter i forbrukersamfunnet, at jeg må si jeg til og med uten å vite om det , bryter ofte mot mine egne prinsipper, og er derfor sikkert en hypokrat. Men jeg prøver ihvertfall å respektere liv i all sitt omfang så langt det lar seg gjøre bevisst.

Lenke til kommentar
visste dere at vi er nærmere genetisk til grisene enn til apene? Husker ikke hvor jeg har lest det hen

 

Det er i så fall nytt for meg. Men aper er nå aper. Våre nærmeste slektninger er høyere primater. Vi har noe slikt som 99,8% av genene til felles med orangutanger.

Visste du at du tok feil?

 

Våre indre organer er mer like grisens... genetisk er vi nærmest sjimpansen (og da dverg sjimpansen, mener jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...