Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det står jo tydelig i Bibelen at det finnes et helvete og det er ingen tvil om at de som ikke tror på Gud havner der. Derfor er jeg en kristen og tror på Gud..

 

I rest my case!

 

Selvsagt tror jeg at du må tro på Gud for å komme til himmelen, men man må ikke...

Gud har gitt oss et valg. Jeg kan velge å ikke tro på Gud, men da kommer jeg til helvete i følge min tro..

 

 

Eid! :w00t:

How do you figure?

 

Alltid når man diskuterer med kristne så sier de bare "GUD" og mener at alle spørsmål er besvart :roll:

 

Hvis det ikke er en Gud.. Hvordan er vi her da?

Lenke til kommentar
Det står jo tydelig i Bibelen at det finnes et helvete og det er ingen tvil om at de som ikke tror på Gud havner der. Derfor er jeg en kristen og tror på Gud..

 

I rest my case!

 

Selvsagt tror jeg at du må tro på Gud for å komme til himmelen, men man må ikke...

Gud har gitt oss et valg. Jeg kan velge å ikke tro på Gud, men da kommer jeg til helvete i følge min tro..

 

Ifølge det du skriver tror du på Gud fordi du ikke vil til helvete. Dårlig grunn spør du meg, men, du skal selvfølgelig få lov til å tro på Gud :) Jeg for min del ser fram til et liv etter døden i Helvete, Satan tar jo inn alle, selv de som ikke tror på han, kjempehyggelig fyr. Gud tar jo bare inn noen få, han virker bare som en drittsekk på meg, men men :) Du får ha det gøy i himmelen med... ikke så mange :new_woot:

Lenke til kommentar

How do you figure?

 

Alltid når man diskuterer med kristne så sier de bare "GUD" og mener at alle spørsmål er besvart :roll:

 

Hvis det ikke er en Gud.. Hvordan er vi her da?

Vel, skal man veie historien om gud opp mot big bang-teorien så er oddsene for gud ganske fattige..

Lenke til kommentar
Hehe du gir deg ikke du :)

Bare fordi jeg er fryktelig nysgjerrig: Hva skjedde med de som trodde på gud FØR jesus? Litt viktig, for det har faktisk levd mennesker her før denne jesusen kom vassende.... ?

 

Jeg tror han brukte de tre dagene han var i dødsriket til å frelse de som levde før han kom til jorden, ellers var det vell ikke noen grunn til å være der i hele tre dager..?

Lenke til kommentar

How do you figure?

 

Alltid når man diskuterer med kristne så sier de bare "GUD" og mener at alle spørsmål er besvart :roll:

 

Hvis det ikke er en Gud.. Hvordan er vi her da?

Vel, skal man veie historien om gud opp mot big bang-teorien så er oddsene for gud ganske fattige..

 

Hvorfor det? Hvis du går en tur i skogen og legger merke til alle detaljer og hvor grundig alt er gjort, hvordan kunne ett stort smell gjøre alt det mulig?

Lenke til kommentar

How do you figure?

 

Alltid når man diskuterer med kristne så sier de bare "GUD" og mener at alle spørsmål er besvart :roll:

 

Hvis det ikke er en Gud.. Hvordan er vi her da?

Vel, skal man veie historien om gud opp mot big bang-teorien så er oddsene for gud ganske fattige..

 

Hvorfor det? Hvis du går en tur i skogen og legger merke til alle detaljer og hvor grundig alt er gjort, hvordan kunne ett stort smell gjøre alt det mulig?

 

sett deg inn i evolusjonsteorien, du tror at alt kom på 7 dager for 6000 år siden, noe som er bevist feil av vitenskapen.

Lenke til kommentar

How do you figure?

 

Alltid når man diskuterer med kristne så sier de bare "GUD" og mener at alle spørsmål er besvart :roll:

 

Hvis det ikke er en Gud.. Hvordan er vi her da?

Vel, skal man veie historien om gud opp mot big bang-teorien så er oddsene for gud ganske fattige..

 

 

Hvorfor det? Hvis du går en tur i skogen og legger merke til alle detaljer og hvor grundig alt er gjort, hvordan kunne ett stort smell gjøre alt det mulig?

 

Da spør jeg: Hva er grundig i naturen? Du forutsetter at verden er laget for å passe de som lever der, men faktum er at det er de som lever i verden som er tilpasset til å leve i den verden. Sett deg inn i evolusjons teorien isteden for å komme med slike lamme antagelser over ting du helt åpenbart ikke vet et kvekk om. Du kan begynne HER.....

 

Og hvis du tror at dette "BARE" er en teori leser du HER...

 

:)

 

Skulle gi deg noen svar på hvordan vi kom hit tenker jeg.

 

 

Til deg som sa at noah ikke tok med insekter på arken: Det er nok helt riktig, da tyngden av insekter er tyngre enn alle andre arter til sammen. Så hvis gud elsker noen må det jammen være insektene, for de er det trillioner av!

Endret av RWS
Lenke til kommentar
At et menneske levde i 900 år er vel umulig, så teorien ryker allerede der.

Det kan du nå ikke si sikkert ;) .

 

Det står jo tydelig i Bibelen at det finnes et helvete og det er ingen tvil om at de som ikke tror på Gud havner der. Derfor er jeg en kristen og tror på Gud..

Særdeles dårlig grunn. Frykt. Hvor tydelig står det i bibelen? I religionsfaget i 3. så fikk jeg vite at helvete ikke var noe tema før rundt 1 000-tallet eller noe (ihvertfall en stund etter kristendommen oppsto ble det et tema).

 

Synes alle kanter ordlegger seg ganske dårlig selv, men elsker å småpirke på andre :) .

Lenke til kommentar
At et menneske levde i 900 år er vel umulig, så teorien ryker allerede der.

Det kan du nå ikke si sikkert ;) .

 

Det står jo tydelig i Bibelen at det finnes et helvete og det er ingen tvil om at de som ikke tror på Gud havner der. Derfor er jeg en kristen og tror på Gud..

Særdeles dårlig grunn. Frykt. Hvor tydelig står det i bibelen? I religionsfaget i 3. så fikk jeg vite at helvete ikke var noe tema før rundt 1 000-tallet eller noe (ihvertfall en stund etter kristendommen oppsto ble det et tema).

 

 

Synes alle kanter ordlegger seg ganske dårlig selv, men elsker å småpirke på andre :) .

..Ja, når du sier det så... :whistle:

 

Syns du ordlegger deg helt glimrende jeg.... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...