Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Vel det er vel nettop det at Jesus stod opp fra dødsriket, og opp i himmelen som gjør at vi kristne i dag også kan stå opp fra døden.

.. og vi nevner beviser i fleng....? Åja, dere trenger ikke beviser i den kristne tro, det holder å tro. Hadde glemt dette jeg skjønner du, det var jo derfor jeg ikke tror på den røre historien....

 

Jeg tror nemlig at:

Er man død så er man død, end of story. Veldig rett frem og sikkert veldig banalt for de troende som tror at de er verdt mye mer og åker videre til himmelen.... :roll:

 

Har dere forresten lagt merke til hvor stille det er i mirakelland om dagen? Før i tiden skjedde det mirakler så og si dagelig men i dag har de mistet evnen tror jeg... Merkelig! De påstår bare at de står opp fra de døde, men dette minner meg alltid om fantomet, for han har heller ingen sett, bare hørt om.... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe du gir deg ikke du :)

 

Vel nå svarte jeg bare på Inc2000 sitt sprøsmål..

 

"hmmm..."for ned til dødsriket"? Hvilket dødsriket er det snakk om her? Trodde man ifølge kristendommen kom til himmelen jeg? Heller har jeg godt glipp av noe her?

 

Og ja kristne mener man kommer til himmelen, men det er nettop denne hendelsen med Jesus som

gjør at vi tror det. Så ja Jesus for ned til dødsriket, men stod opp igjen slik at vi kan gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Hehe du gir deg ikke du :)

 

Vel nå svarte jeg bare på Inc2000 sitt sprøsmål..

 

"hmmm..."for ned til dødsriket"? Hvilket dødsriket er det snakk om her? Trodde man ifølge kristendommen kom til himmelen jeg? Heller har jeg godt glipp av noe her?

 

Og ja kristne mener man kommer til himmelen, men det er nettop denne hendelsen med Jesus som

gjør at vi tror det. Så ja Jesus for ned til dødsriket, men stod opp igjen slik at vi kan gjøre det samme.

 

Bare fordi jeg er fryktelig nysgjerrig: Hva skjedde med de som trodde på gud FØR jesus? Litt viktig, for det har faktisk levd mennesker her før denne jesusen kom vassende.... ?

Lenke til kommentar
Det som jeg ikke tror i det heletatt er Noas ark. Hvordan kan liksom alle dyreartene komme inn i en slik båt? Og hvordan kan hele verden vært under vann?

Hva mener du om dette?

Jeg er kristen og tror på Gud!

Noah hadde levd i over hundre år då han bygde arken.. Tror du ikke at han tenkte logisk nok til å ta med dyreunger? For det første er det større sjanse for at de overlever flommen og i tillegg tar de mye mindre plass.

Dessuten tok han ikke med alle dyreartene, han tok heller med dyretypene. Han tok for eksempel ikke med 2 dalmatinere og 2 labradorer osv. Han tok bare med 2 hunder inn i arken.

Jeg kan jo føye til at arken var en svær båt og det var 3 etasjer og plass til mye i den.

Han tok heller ikke med innsekter eller dyr i havet...

 

Jeg tror at syndefloden var for 4400 år siden. Det eldste treet i verden er f.eks. 4300 år gammelt. Stemmer ikke det ganske bra da?

 

Hvordan hele verden kunne være under vann kan jeg ikke svare deg på, men som kristen tror jeg ikke at det er noe problem..

Endret av Vegardzzx
Lenke til kommentar

De kom nok til himmelen de også, Jeg er faktisk ikke helt sikker på om de trodde på dette før Jesus beviste det eller ikke...selv om jeg ikke tror Gud sendte dem til dødsriket bare fordi de levde før Jesus. men jesus ble jo sendt av gud fordi menneskene begynte å tvile

og for av vi skulle forstå og ha noe å holde fast ved. Jesus beviste for oss Guds eksistens, skkkelse, makt og døde for våre synder, men sto opp igjen slik at vi også kunne tro og gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Det som jeg ikke tror i det heletatt er Noas ark. Hvordan kan liksom alle dyreartene komme inn i en slik båt? Og hvordan kan hele verden vært under vann?

Hva mener du om dette?

Jeg er kristen og tror på Gud!

Noah hadde levd i over hundre år då han bygde arken.. Tror du ikke at han tenkte logisk nok til å ta med dyreunger? For det første er det større sjanse for at de overlever flommen og i tillegg tar de mye mindre plass.

Dessuten tok han ikke med alle dyreartene, han tok heller med dyretypene. Han tok for eksempel ikke med 2 dalmatinere og 2 labradorer osv. Han tok bare med 2 hunder inn i arken.

Jeg kan jo føye til at arken var en svær båt og det var 3 etasjer og plass til mye i den.

Han tok heller ikke med innsekter eller dyr i havet...

 

Jeg tror at syndefloden var for 4400 år siden. Det eldste treet i verden er f.eks. 4300 år gammelt. Stemmer ikke det ganske bra da?

 

Hvordan hele verden kunne være under vann kan jeg ikke svare deg på, men som kristen tror jeg ikke at det er noe problem..

 

Et par ting: hvor kom alt vannet fra, hvordan klarer en 100(+)-åring å i det hele tatt gå, langt mindre løfte noe, og dersom han kun tok med to hunder, hvordan har vi labradorer, schäfere og denslags den dag i dag?

 

Historien om arken har så mange hull at det er vanskelig å vite hvilken ende man skal angripe den fra..

Endret av edge
Lenke til kommentar
Et par ting: hvor kom alt vannet fra, hvordan klarer en 100(+)-åring å i det hele tatt gå, langt mindre løfte noe, og dersom han kun tok med to hunder, hvordan har vi labradorer, schäfere og denslags den dag i dag?

 

Historien om arken har så mange hull at det er vanskelig å vite hvilken ende man skal angripe den fra..

 

For det første var det et helt annet klima på den tiden. Man vil se ut i fra Bibelen at etter syndefloden ble levealderen mye kortere. Noah levde i 900 år og jeg har ingen problemer med å tro det.

 

For det andre så ser jeg mange flere hull i teorien om Big Bang.. Går du langt nok tilbake tror de at alle hundene i verden kommer fra en stein:)

Lenke til kommentar
Et par ting: hvor kom alt vannet fra, hvordan klarer en 100(+)-åring å i det hele tatt gå, langt mindre løfte noe, og dersom han kun tok med to hunder, hvordan har vi labradorer, schäfere og denslags den dag i dag?

 

Historien om arken har så mange hull at det er vanskelig å vite hvilken ende man skal angripe den fra..

 

"hvor kom alt vannet fra" vi snakker om Gud her.. :)

Lenke til kommentar

At et menneske levde i 900 år er vel umulig, så teorien ryker allerede der. Og Syndefloden kan bare ha vært en lokal flom pga svartehavet(?) som rant ut i middelhavet eller noe sånt, altså bare i midtøsten(som var den kjente verden). Mange av historiene som er i bibelen har nok et snev av sannhet, men å si at det som står i bibelen er korrekt,vel, det er å dra det litt langt etter min mening.

 

Tillegsspørsmål for dere kristne, plz svar: Hvorfor er det sånn at mennesker som ikke tror på Gud kommer til helvete? Vi tror jo ikke på Satan heller. Skjønner ikke helt logikken der. Gode mennesker som kommer til helvete, fin Gud dere har der ;)

Lenke til kommentar
At et menneske levde i 900 år er vel umulig, så teorien ryker allerede der. Og Syndefloden kan bare ha vært en lokal flom pga svartehavet(?) som rant ut i middelhavet eller noe sånt, altså bare i midtøsten(som var den kjente verden). Mange av historiene som er i bibelen har nok et snev av sannhet, men å si at det som står i bibelen er korrekt,vel, det er å dra det litt langt etter min mening.

 

Tillegsspørsmål for dere kristne, plz svar: Hvorfor er det sånn at mennesker som ikke tror på Gud kommer til helvete? Vi tror jo ikke på Satan heller. Skjønner ikke helt logikken der. Gode mennesker som kommer til helvete, fin Gud dere har der ;)

 

Du som ikke tror på Bibelen, hvor tror du at vi kommer fra?

 

Mennesker er ikke gode, hvis de ikke følger budene. Og hvordan kan Gud tillate at vi har det så godt når vi synder mot ham hele tiden..

Endret av Vegardzzx
Lenke til kommentar

Det der er faktisk et veldig interesant tema og egentlig ganske vanskelig for en som er kristen

og forholde seg til... jeg har tenkt mye på det. Personlig tror ikke jeg at det finnes noe helvete... Jeg tror Gud er alt for stor og god til at det skal finnes noe slikt. Jeg tror at til slutt vil alle få mulighet til å velge å tro eller ikke. Om man ikke kommer til himmelen tror jeg heller man bare forblir død, altså vekke fra alt, en slags evig søvn.

 

Men det er faktisk noe av det jeg synes er vanskeligst å forholde meg til som kristen..

At liksom kanskje min gode venn som ikke er kristen skal havne i helvete er ikke så lett å tenke seg. Men som sagt så nekter jeg å tro at Gud tenkter slikt.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Det der er faktisk et veldig interesant tema og egentlig ganske vanskelig for en som er kristen

og forholde seg til... jeg har tenkt mye på det. Personlig tror ikke jeg at det finnes noe helvette... Jeg tror Gud er alt for stor og god til at det skal finnes noe slikt. Jeg tror at til slutt vil alle få mulighet til å velge å tro eller ikke. Om man ikke kommer til himmelen tror jeg heller man bare forblir død, altså vekke fra alt, en slags evig søvn.

 

Men det er faktisk noe av det jeg synes er vanskeligst å forholde meg til som kristen..

At liksom kanskje min gode venn som ikke er kristen skal havne i helvette er ikke så lett å tenke seg.

 

Det står jo tydelig i Bibelen at det finnes et helvete og det er ingen tvil om at de som ikke tror på Gud havner der. Derfor er jeg en kristen og tror på Gud..

Lenke til kommentar
Det der er faktisk et veldig interesant tema og egentlig ganske vanskelig for en som er kristen

og forholde seg til... jeg har tenkt mye på det. Personlig tror ikke jeg at det finnes noe helvette... Jeg tror Gud er alt for stor og god til at det skal finnes noe slikt. Jeg tror at til slutt vil alle få mulighet til å velge å tro eller ikke. Om man ikke kommer til himmelen tror jeg heller man bare forblir død, altså vekke fra alt, en slags evig søvn.

 

Men det er faktisk noe av det jeg synes er vanskeligst å forholde meg til som kristen..

At liksom kanskje min gode venn som ikke er kristen skal havne i helvette er ikke så lett å tenke seg.

 

Det står jo tydelig i Bibelen at det finnes et helvete og det er ingen tvil om at de som ikke tror på Gud havner der. Derfor er jeg en kristen og tror på Gud..

Og derfor tror jeg at du kommer til helvete fordi du tror på Gud, ikke pga at du faktisk tror på han, men fordi du skiter i buksa av å tenke på helvete.

Lenke til kommentar
Og derfor tror jeg at du kommer til helvete fordi du tror på Gud, ikke pga at du faktisk tror på han, men fordi du skiter i buksa av å tenke på helvete.

 

Et svært usaklig argument.. Hvor er poenget?

 

Det er sant at det står det, men jeg vet ikke om noen vet hva helvete egentlig er?

Det er kanskje et slags helvete, men jeg tror ikke det er noe fælt og vondt sted.

 

Det er jo Satan som regjerer i helvete. Det må jo være et ondt sted. Satan er bare ondskap..

Lenke til kommentar
Hva er usaklig med det? Du tror på noe fordi du ikke vil komme til et annet sted. Du begrunner din tro, ikke i Gud, men i Helvete og Satan. Tror ikke Gud ser så snilt på akkurat det.

 

Jeg sier at helvete er et forferdelig sted og jeg tror på Gud fordi det er godt å være en kristen ikke fordi jeg føler at jeg må tro på Gud..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...