Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså dette er et paradoks i menneskers hjerner fordi vi rett og slett ikke forstår sammenhengen. Men det gjør Gud. Hvis du ikke føler for å diskutere mer så er det greit for meg.

8084776[/snapback]

 

Du forstår, Gud forstår, men alle andre gjør det ikke?! Hva er dette for noe tull. Virker som du bare er redd for å ta debatten, eller så innser du selv at dette er noe selvmotsigende svada.

Lenke til kommentar
Altså dette er et paradoks i menneskers hjerner fordi vi rett og slett ikke forstår sammenhengen. Men det gjør Gud. Hvis du ikke føler for å diskutere mer så er det greit for meg.

8084776[/snapback]

 

Du forstår, Gud forstår, men alle andre gjør det ikke?! Hva er dette for noe tull. Virker som du bare er redd for å ta debatten, eller så innser du selv at dette er noe selvmotsigende svada.

8085073[/snapback]

 

Jeg sier ikke at jeg forstår, jeg sier bare at Gud gjør det.

Lenke til kommentar
Altså dette er et paradoks i menneskers hjerner fordi vi rett og slett ikke forstår sammenhengen. Men det gjør Gud. Hvis du ikke føler for å diskutere mer så er det greit for meg.

8084776[/snapback]

Det er ikke fruktbart å diskutere med noen som kan avfeie alle argumenter med svada om at "Gud forstår", "Guds veier er uransakelige" og lignende.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at jeg forstår, jeg sier bare at Gud gjør det.

8085085[/snapback]

 

Hvordan vet du dette? Hvordan kan du være så skråsikker? Hvilken "logikk" er det Gud opperer med?

8085406[/snapback]

 

Gud er allmektig og absolutt allvitende. Han er ALT. Det er ikke sånn at han ikke forstår kvantemekanikken fordi det er for " komplisert ". Han forstår.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at jeg forstår, jeg sier bare at Gud gjør det.

8085085[/snapback]

 

Hvordan vet du dette? Hvordan kan du være så skråsikker? Hvilken "logikk" er det Gud opperer med?

8085406[/snapback]

 

Gud er allmektig og absolutt allvitende. Han er ALT. Det er ikke sånn at han ikke forstår kvantemekanikken fordi det er for " komplisert ". Han forstår.

8085466[/snapback]

Hvordan vet du at Gud ER. Hvordan vet du at Gud er allmektig og allvitende og alt?

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at jeg forstår, jeg sier bare at Gud gjør det.

8085085[/snapback]

 

Hvordan vet du dette? Hvordan kan du være så skråsikker? Hvilken "logikk" er det Gud opperer med?

8085406[/snapback]

 

Gud er allmektig og absolutt allvitende. Han er ALT. Det er ikke sånn at han ikke forstår kvantemekanikken fordi det er for " komplisert ". Han forstår.

8085466[/snapback]

Hvordan vet du at Gud ER. Hvordan vet du at Gud er allmektig og allvitende og alt?

8085484[/snapback]

 

Fordi jeg tror.

Lenke til kommentar

Som betyr at du ikke vet hvorfor. Du bare tror. Mest sannsynlig fordi samfunnet har plassert den troen inn i hodet ditt.

 

Hvis du virkelig trodde burde du kunne gitt et svar. Du burde kunne forstå og forklare årsaken til dine egne meninger og handlinger. Det er bedre å innrømme at man ikke vet, enn å bortforklare og skjule sannheten i et "Fordi jeg sier det"-utsagn.

Lenke til kommentar

Alt har ikke et svar!

Noen ting spiller heller ingen rolle om blir besvart eller ei.

 

Så lenge folk tror på noe og liker det, la dem ha det slik.

Relegion kan være en god ting i flere sammenhenger, blandt annet pga "moral", noe til felles med andre mennesker/tilhørighet og "støtte".

 

(Skrev mens jeg var/er trøtt,)

Lenke til kommentar
Nei det er ikke bevisst at det ikke finnes en Gud, men alt peker i mot at det ikke finnes en.. det var det jeg ville fram til... er i hvert fall slik jeg ser det, men det kan jo hende du ser poå dette veldig annerledes, og det var ikke meingen å valse over ditt synspunkt

8067141[/snapback]

 

Jeg bare spør om en ting. Gud er absolutt allmektig, han kan gjøre hva han vil. Hva er det som da tyder på at Gud ikke eksisterer?

8084550[/snapback]

 

Beviser plz? jeg tror i hvertfall ikke på den kristne gud, bare så det er sagt. Per i dag tror jeg på VITENSKAPEN, og ting som kan bevises. Jeg er forøvrig åpen for at det kan finnes noe overnaturlig, men at det er Allah, buddha eller den krisnte Gud? Nei det blir alt for dumt! Spesiellt kristendommen er bare tull og historier for meg.

Lenke til kommentar
Alt har ikke et svar!

Noen ting spiller heller ingen rolle om blir besvart eller ei.

 

Så lenge folk tror på noe og liker det, la dem ha det slik.

Relegion kan være en god ting i flere sammenhenger, blandt annet pga "moral", noe til felles med andre mennesker/tilhørighet og "støtte".

 

(Skrev mens jeg var/er trøtt,)

Meninger og handlinger har et svar. Og når vi er inne på et diskusjonsforum forum for religion, hvor vi diskuterer religion så er besvarelser med innhold og forklarelser fullstendig nødvendig.

 

Du skal være flink hvis du finner noen som er mer for yttringsfrihet og meningsfrihet enn meg, jeg lar folk tro på akkurat hva de vil.

Selv om religion kan være en godt ting, og selv om det av og til fører moralen til folk i en positiv rettning og selv om det fører andre mennesker sammen og gir dem støtte så betyr ikke det at det ikke i tillegg finnes enormt mye negativt innenfor religion. Og det betyr heller ikke at religionen er sannhet. Bare fordi det er positivt, så betyr ikke det at det er fakta.

 

Selv syns jeg religioner drar med seg mye mer negativt enn positivt, jeg syns ikke den kristne moralen er særlig 'god', og det felleskapet som religion skaper blir ofte om til noe negativt. Uansett om det av og til blir positivt så finnes der mange andre muligheter for mennesker å samle seg, og å støtte hverandre. Som betyr at det er ikke en spesielt viktig årsak for at religion er noe positivt. Samleargumentet blir for trivielt.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at jeg forstår, jeg sier bare at Gud gjør det.

8085085[/snapback]

 

Hvordan vet du dette? Hvordan kan du være så skråsikker? Hvilken "logikk" er det Gud opperer med?

8085406[/snapback]

 

Gud er allmektig og absolutt allvitende. Han er ALT. Det er ikke sånn at han ikke forstår kvantemekanikken fordi det er for " komplisert ". Han forstår.

8085466[/snapback]

 

Hvordan kan Gud være alt? Er Gud et stadig ekspanderende univers? Blir Gud større? Hvordan kan han bli større hvis han allerede er *alt*?

 

Høres fortsatt ut som du ikke tørr ta debatten, og fortsetter med samme fjaset med latterlig bortforklaringer.

 

Også et lite hint: Occams Razor.

Lenke til kommentar
Om Gud er allmektig, betyr det da at han kan skape en stein han selv ikke kan løfte?

8086337[/snapback]

Du vil ha meg til å svare ja eller nei. Svarer jeg ja, er ikke Gud mektig nok til å løfte steinen. Svarer jeg nei, er ikke Gud mektig nok til å lage en slik stein. Men tenk litt over dette: Gud er mektig nok til å lage en stein så stor at han ikke kan løfte den,for Han er mektig nok til å begrense sin egen makt,Hvis noen virkelig er allmektig, betyr ikke det at Han er mektig nok til å tøyle sin egen kraft?

Lenke til kommentar
Alt har ikke et svar!

Noen ting spiller heller ingen rolle om blir besvart eller ei.

 

Så lenge folk tror på noe og liker det, la dem ha det slik.

Relegion kan være en god ting i flere sammenhenger, blandt annet pga "moral", noe til felles med andre mennesker/tilhørighet og "støtte".

 

(Skrev mens jeg var/er trøtt,)

Meninger og handlinger har et svar. Og når vi er inne på et diskusjonsforum forum for religion, hvor vi diskuterer religion så er besvarelser med innhold og forklarelser fullstendig nødvendig.

 

Du skal være flink hvis du finner noen som er mer for yttringsfrihet og meningsfrihet enn meg, jeg lar folk tro på akkurat hva de vil.

Selv om religion kan være en godt ting, og selv om det av og til fører moralen til folk i en positiv rettning og selv om det fører andre mennesker sammen og gir dem støtte så betyr ikke det at det ikke i tillegg finnes enormt mye negativt innenfor religion. Og det betyr heller ikke at religionen er sannhet. Bare fordi det er positivt, så betyr ikke det at det er fakta.

 

Selv syns jeg religioner drar med seg mye mer negativt enn positivt, jeg syns ikke den kristne moralen er særlig 'god', og det felleskapet som religion skaper blir ofte om til noe negativt. Uansett om det av og til blir positivt så finnes der mange andre muligheter for mennesker å samle seg, og å støtte hverandre. Som betyr at det er ikke en spesielt viktig årsak for at religion er noe positivt. Samleargumentet blir for trivielt.

8085924[/snapback]

 

Jeg er samtidig enig med deg.

Relegion ødelegger også, masse.

 

Men verden er jo som kjent fulstendig ØDELAGT fra før, så det er greit.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...