Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Betyr det at Gud surmuler? :innocent:

8058938[/snapback]

 

 

Såra og vonbroten!

 

Skulle vel egentlig tro at en som hadde makt til å skape universet med alt det innebærer, hadde gitt et hopp, et lakk og to grønne klinkekuler i hva som egentlig foregikk her på vår "pale blue dot"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo vitenskapen ganske klar i henhold til evolusjonen så at en slags gud har skapt noe som helst er for meg totalt uforståelig.

 

"Gud" er rent tøv og er vel egentlig laget for at vi mennesker skal ha "et eller annet" og "skylde" på og få ut frustrasjon/sorg osv. i vanskelige tider.

Endret av Nightwish
Lenke til kommentar
Nå er jo vitenskapen ganske klar i henhold til evolusjonen så at en slags gud har skapt noe som helst er for meg totalt uforståelig.

 

"Gud" er rent tøv og er vel egentlig laget for at vi mennesker skal ha "et eller annet" og "skylde" på og få ut frustrasjon/sorg osv. i vanskelige tider.

8064263[/snapback]

 

Sier du det? Viteskapen er klar når det gjelder evolusjon?

 

http://www.discovery.org/scripts/viewDB/in...nd=view&id=2732

Lenke til kommentar

Jeg vil nok påstå å si det at det faktisk er forholdsvis "oppegående" mennesker som ikke er kristne, de som har fulgt litt med og har skjønt det at det faktisk ikke er en mann som har sittet på rosa skyer å pekt ut hvordan verden skal bli.. Selvfølgelig er det en viss sjans for at det er mer en hva vi vet om som eksisterer i det hele tatt, men det at det skal finnes en gud er vel bevist at ikke stemmer for lenge lenge siden...

 

 

Personlig mener jeg det at det faktisk eksisterer noe mellom himmel og jord som vi ikke vet om, men har nok ikke noen tro på at det finnes en såkalt Gud.. Har tro på et mer intelligent liv en hva vi lever ett eller annet sted ute i universet eller i hvertfall noe i dne duren, men ikke at disse personene har skapt jorden, og at de har formet oss mennesker. Jeg vil nok også si det at bibelhistorier generelt som kristne bruker som "bevis" på at Gud finnes bare er og forblir røverhistorier. Historiene kan være interresante å lese i blant, men for å være ærlig så føler jeg det som om det like godt kunne vært Asbjørnsen & Mo som hadde funnet på dette... Så min konklusjon er definitivt ikke kristen, og bibelhistoriene stiller på nivået til Espen Askeladd...(har faktisk mer tro på at det er realistisk...)

 

EDIT: Var visst noen leifer her:p

Endret av TheNorwegianViking
Lenke til kommentar
Jeg vil nok påstå å si det at det faktisk er forholdsvis "oppegående" mennesker som ikke er kristne, de som har fulgt litt med og har skjønt det at det faktisk ikke er en mann som har sittet på rosa skyer å pekt ut hvordan verden skal bli.. Selvfølgelig er det en viss sjans for at det er mer en hva vi vet om som eksisterer i det hele tatt, men det at  det skal finnes en gud er vel bevist at ikke stemmer for lenge lenge siden...

 

 

Personlig mener jeg det at det faktisk eksisterer noe mellom himmel og jord som vi ikke vet om, men har nok ikke noen tro på at det finnes en såkalt Gud.. Har tro på et mer intelligent liv en hva vi lever ett eller annet sted ute i universet eller i hvertfall noe i dne duren, men ikke at disse personene har skapt jorden, og at de har formet oss mennesker. Jeg vil nok også si det at bibelhistorier generelt som kristne bruker som "bevis" på at Gud finnes bare er og forblir røverhistorier. Historiene kan være interresante å lese i blant, men for å være ærlig så føler jeg det som om det like godt kunne vært Asbjørnsen & Mo som hadde funnet på dette... Så min konklusjon er definitivt ikke kristen, og bibelhistoriene stiller på nivået til Espen Askeladd...(har faktisk mer tro på at det er realistisk...)

 

EDIT: Var visst noen leifer her:p

8065003[/snapback]

 

Så det er bevist at det ikke finnes noen gud? Du store. Fortell mer.

Lenke til kommentar
Sier du det? Viteskapen er klar når det gjelder evolusjon?

 

http://www.discovery.org/scripts/viewDB/in...nd=view&id=2732

8064741[/snapback]

 

At forskere ønsker at en teori skal forskes mer på, er en god ting. Det er slik vitenskapen fungerer.

 

"We are skeptical of claims for the ability of random mutation and natural selection to account for the complexity of life. Careful examination of the evidence for Darwinian theory should be encouraged."

 

 

Jeg kan godt skrive meg opp på den lista der. Bare synd jeg ikke er forsker.

 

Bare så det er sagt (en gang til): Skepsis til det bestående er det som driver vitenskapen fremover.

 

Mangel på skepsis er det som holder religionene igjen i en langt svunnen tid.

Lenke til kommentar

Jeg lever et ateistisk livsyn og tror ikke på noenting. Jeg har igrunnen helt siden de første skoleårene hatt problemer med å tro på kristendommen. Likevell har jeg hatt respekt for troende til en viss grad frem til min konfirmasjonstid som var i kirken.

Nå er jeg svært ateistisk og nærmer meg egentlig anti-krist. Det strømmer med facister her, og vi ble fortalt at alle andre teorier enn den som står i bibelen er feil. Ingenting annet kan tros på, og spesielt Da Vinci koden sin tolkning. Den er bare sludder og vrøvl.

Lenke til kommentar
Så det er bevist at det ikke finnes noen gud? Du store. Fortell mer.

 

Nei det er ikke bevisst at det ikke finnes en Gud, men alt peker i mot at det ikke finnes en.. det var det jeg ville fram til... er i hvert fall slik jeg ser det, men det kan jo hende du ser poå dette veldig annerledes, og det var ikke meingen å valse over ditt synspunkt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Betyr det at Gud surmuler? :innocent:

8058938[/snapback]

 

 

Såra og vonbroten!

 

Skulle vel egentlig tro at en som hadde makt til å skape universet med alt det innebærer, hadde gitt et hopp, et lakk og to grønne klinkekuler i hva som egentlig foregikk her på vår "pale blue dot"...

8060061[/snapback]

 

Tja, eller at vi sitter igjen med visshet om hvordan og tvilen om hvorfor. :)

Lenke til kommentar
Så det er bevist at det ikke finnes noen gud? Du store. Fortell mer.

 

Nei det er ikke bevisst at det ikke finnes en Gud, men alt peker i mot at det ikke finnes en.. det var det jeg ville fram til... er i hvert fall slik jeg ser det, men det kan jo hende du ser poå dette veldig annerledes, og det var ikke meingen å valse over ditt synspunkt

8067141[/snapback]

 

Takk

Lenke til kommentar
Nei det er ikke bevisst at det ikke finnes en Gud, men alt peker i mot at det ikke finnes en.. det var det jeg ville fram til... er i hvert fall slik jeg ser det, men det kan jo hende du ser poå dette veldig annerledes, og det var ikke meingen å valse over ditt synspunkt

8067141[/snapback]

 

Jeg bare spør om en ting. Gud er absolutt allmektig, han kan gjøre hva han vil. Hva er det som da tyder på at Gud ikke eksisterer?

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Jeg bare spør om en ting. Gud er absolutt allmektig, han kan gjøre hva han vil. Hva er det som da tyder på at Gud ikke eksisterer?

8084550[/snapback]

 

Menneskets frie vilje, onskap osv.

8084557[/snapback]

 

Han ga jo oss mennesker fri vilje! Ondskap er relativt i forhold til godhet. Du kan ikke ha det ene uten det andre. Hvis ting var helt " perfekt " samtidig som vi hadde fri vilje, så ville det være ting som ville være helt uakseptabelt å gjøre. Kanskje det å kaste søppel på gata ville være like uakseptabelt i det samfunnet som å drepe i vårt samfunn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Diskusjon" i endeløse sirkler, mellom individer som på tross av at de er genetisk "brødre", kjemper om hvem som klarer å samle mest mulig stein i en pøs. :)

Lenke til kommentar
Jeg bare spør om en ting. Gud er absolutt allmektig, han kan gjøre hva han vil. Hva er det som da tyder på at Gud ikke eksisterer?

8084550[/snapback]

 

Menneskets frie vilje, onskap osv.

8084557[/snapback]

 

Han ga jo oss mennesker fri vilje! Ondskap er relativt i forhold til godhet. Du kan ikke ha det ene uten det andre. Hvis ting var helt " perfekt " samtidig som vi hadde fri vilje, så ville det være ting som ville være helt uakseptabelt å gjøre. Kanskje det å kaste søppel på gata ville være like uakseptabelt i det samfunnet som å drepe i vårt samfunn.

8084580[/snapback]

 

At du ikke skjønner hvor tåpelig "fri vilje" er, samtidig som en tror på noe som kan forutse og bestemme framtiden, får være på din regning. Det samme med allmektighet, godhet og ondskap. Med mindre du ønsker å innrømme at teismen er fulstendig irrasjonell og ulogisk, så må du gjerne gjøre det. Men fri vilje og en allmektig gud er fortsatt et paradoks, det samme med en "god allmektig gud" og ondskap.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
"Diskusjon" i endeløse sirkler, mellom individer som på tross av at de er genetisk "brødre", kjemper om hvem som klarer å samle mest mulig stein i en pøs. :)

8084639[/snapback]

 

Med den holdningen er det vel like greit å legge seg til å sove, syns du ikke?

8084652[/snapback]

Kan du komme å synge litt for petit moi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...