Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

min mening er at det eneste religion skaper er vold, krig, maktmisbruk og rett å slett utestenginger av andre folkegrupper. Muslimer ser ned på kvinnene f.eks... hva faen, de må gå med burka, de blir banka opp. Du så jo hva som sjedde når de tegna mohammed tegningane... vold! æ hater rett å slett religion!

 

Det eneste religion er godt for er å ødeliege samfunnet!

 

dette er jo bare min mening så ikke ta det så hardt:P

 

btw: æ leste ikke alle postane så dette er bare svar...

 

Ikke religion som skaper alt vondt\ondt i verden. Det er folk selv, vi skal liskom være så smarte og betre enn alle vesener. Men vi er utrulig IDIOTISKE på den måten, eneste vi skader er oss selv. Verden kommer til å gå til helvete viss man ikke greier å opne øyene og slutte å bare tenke på seg selv og ha meir rett eller være betre enn andre...

 

Noen skal ha det til at vi er over dyr pga vi er menneske. Vi er et dyr, og beviser ser man hver dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg tror ikke at det er noen gud der oppe. tror mer på en slags kraft.

jeg tror jesus å gud bare er diktet opp, fordi kansje én mann jorde noe mange så på som et under. Eller det ble en stor misforståelse. Uten religioner å tro, hadde vell verden vært rar, så det er godt det finnes. Fint at mange tror det i det minste er et menneske som gjør under å er guds høyre hånd.

 

Mye vondt er sjedd i verden på grunn av ulik tro, å at man må respektere andres tro. Alle må få tro hva de vil.

Lenke til kommentar

Jeg har latt være å konvertere til kristendommen av samme grunn som de aller fleste kristne lar være å konvertere til f.eks. hinduisme. Jeg finner religionen absurd og sprø, samtidig som jeg er kritisk til de ubeviselige påstandene den innehar.

 

Jeg tror på det jeg ser rundt meg i naturen, fordi det er den jeg hvert våkne sekund forholder meg til. Opplever jeg tegn til Gud, Jesus eller den Hellige Ånds eksistens, kommer jeg også til å begynne å tro på dem. Rart nok har dette ennå ikke skjedd. Jeg har heller ikke sett noe til de andre påståtte gudene gjennom historien.

 

Som i rettsystemet vårt; Gud er for meg u-eksisterbar inntil det motsatte er bevist. ;)

 

Er uansett bare (maksimalt) ca. 70 år til jeg kan sette den endelige nagelen i kista. Hvorfor kaste bort tiden min i mellom til å tro på allverdens ulogiskheter? "Fordi det står at man bør gjøre det i Bibelen, en bok som er skrevet av mennesker som følte seg inspirert av fantasiene sine." Åja... :whistle:

Lenke til kommentar

Det virkelige spørsmålet er jo hvorfor en allmektig skapning som skaper oss i sitt bilde skulle ønske at vi gjorde oss underdanige og tilbad ham. Svært mange religioner er direkte selvmotsigende.

 

Går man på det som står i toraen, bibelen, koranen osv. er gud en sadistisk jævel av en morder, en pedofil og mye annet grusomt, og dersom han var et menneske ville han enten bli låst inne og sikret på livstid, satt inn på Gaustad, eller om han var fra Texas, fått en sprøyte i armen.

Lenke til kommentar
Går man på det som står i toraen, bibelen, koranen osv. er gud en sadistisk jævel av en morder, en pedofil og mye annet grusomt, og dersom han var et menneske ville han enten bli låst inne og sikret på livstid, satt inn på Gaustad, eller om han var fra Texas, fått en sprøyte i armen.

7460377[/snapback]

 

Tro rikke dette skal være en primær diskusjonstråd, men vil svare på denne likevel. Guardianpegasus: Har du noensinne lest Bibelen? Hvis ikke, har du overhode ikke gurnnlag for å hevde det du hvevder, og du bør trekke det tilbake til du har lest hva du faktisk sier og uttaler deg om. Jeg tror ikke du har peiling, når du sier ting som det

Lenke til kommentar

Jeg har lest en del i bibelen, i søken etter kunnskap om hvorfor man tror på Gud.

Det jeg leste sjokkerte meg litt. Det står i bibelen at homser fortjener å dø. Hva er det for noe da? Å lese bibelen fikk meg til å forakte Gud mer, hvis han i det hele tatt finnes. At man kommer i skjærsilden hvis man ikke tror på Gud. Hvis han var så h******* allmektig, hadde han da laget mennesker som priset ham slik han vil.

 

Nei, jeg tror ikke på Gud.

Lenke til kommentar
Jeg har lest en del i bibelen, i søken etter kunnskap om hvorfor man tror på Gud.

Det jeg leste sjokkerte meg litt. Det står i bibelen at homser fortjener å dø. Hva er det for noe da? Å lese bibelen fikk meg til å forakte Gud mer, hvis han i det hele tatt finnes. At man kommer i skjærsilden hvis man ikke tror på Gud. Hvis han var så h******* allmektig, hadde han da laget mennesker som priset ham slik han vil.

 

Nei, jeg tror ikke på Gud.

7470351[/snapback]

Greit at du velger å ikke tro på Gud, men det står ingenting i Bibelen om skjærsilden (den eksisterer ikke (mener jeg)), og Gud hadde allerede engler som priset ham, derfor prøvde han å lage noe med fri vilje (et mer eller mindre vellykket prosjekt).

Jeg tror på Gud.

Lenke til kommentar

Jeg tror på Gud.

 

Alle religioner er ideologier som er meget vanskelige å følge. Noen ting er også alt for ekstreme for et oppvakt menneske og følge. Men hadde vi fulgt den gyldne regel : "Du skal gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg" så hadde verden hvert mer eller mindre perfekt.

Lenke til kommentar

Har et bortimot totalt naturalistisk verdenssyn. Tror at vår eneste oppgave på jorden er reproduksjon og død, men at vi samtidig har fått en fantastisk mulighet til å fylle denne tiden med ting som gir oss mening og glede.

 

Tror ikke på noen guder, ånder eller andre mytologiske forestillinger.

 

Og om det finnes noen djevel, tror jeg kun den eksisterer i form av kristendommen og andre religioners sanne vesen.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig spent på hva den opplyste teologen mener om det som står oppført på denne siden:

 

Ikke for sarte sjeler

 

Vær så snill; ta, lån og legg bort det som ikke er forenelig med vårt moderne samfunn.

7471009[/snapback]

Noen har gjort et grundig arbeid her gitt, men de aller fleste sitatene er jo fra jødenes lover og historie. Israel framferd gjennom historien har vært alt annet enn pen og pyntelig, så har de også hatt mer motstand enn de fleste.

Sitatene fra NT kan jeg mer enn gjerne diskutere betydningen av.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fikk en mail her om dagen som passer fint inn i diskusjonen på dette forumet ;)

NOE TIL ETTERTANKE....!!??

 

 

 

Billy Graham`s datter Anne Graham, ble intervjuet på nasjonal TV i USA på "The Early Show". Jane Clayson spurte henne: "Hvordan kunne Gud tillate terrorist-angrepene på World Trade Center i New York?" Anne Graham gav et ekstremt gjennomtenkt og innsiktsfullt svar. Hun sa: "Jeg tror at Gud er oppriktig lei seg for dette, akkurat slik som vi er.. Men i årevis har vi nå sagt til Gud at han skal komme seg ut av skolene våre, komme seg ut av regjeringene i verden og til å komme seg ut av vårt liv. Og når han er den gentleman jeg tror han er, har han nok stilt og rolig trukket seg litt tilbake. Hvordan kan vi forvente at Gud gir oss sin velsignelse og beskyttelse når vi befaler han å la oss være alene?"

Jeg tror det startet da Madeleine Murray O`Hare klaget og sa hun ikke ville ha bønn på skolene våre. Og vi sa: "GREIT."

Så var det noen som sa: "Vi skal ikke lese i Bibelen på skolene"... Bibelen som sier: "Du skal ikke drepe, Du skal ikke stjele, og du skal elske din neste som deg selv. Og vi sa: "GREIT."

 

Så sa Dr. Benjamin Spock at vi ikke skulle straffe barna våre når de oppførte seg dårlig, fordi deres unge personlighet kunne ta skade, og vi kunne ødelegge deres selvtillit. (Dr. Spock`s sønn begikk selvmord.) Og vi sa: "En ekspert bør vite hva han snakker om. GREIT.

Så sa noen at lærere ikke bør lære ungene disiplin når de gjør gale ting. Skolens administrasjon sa at "Ingen voksne skal ta på en elev når han oppfører seg dårlig, fordi vi ikke vil ha dårlig publisitet, og vi vil i hvert fall ikke bli saksøkt!" (Det er stor forskjell på disiplin og juling, ydmykende tilsnakk, å slå m.m.) Og vi sa: "GREIT."

Så sa noen at våre døtre kan ta abort hvis de vil, og de trenger ikke engang fortelle det til foreldrene. Og vi sa: "GREIT."

 

Så kom noen vise ledere i skolen og sa: "Siden gutter er gutter, og de sannsynligvis vil gjøre det uansett, la oss gi dem så mange kondomer som de ønsker, så de kan skaffe seg litt morsomme og spennende erfaringer, uten at vi forteller foreldrene at de har fått dem på skolen. Og vi sa:" GREIT."

Så kom det noen viktige politikere og sa at de ikke spilte noen rolle hva vi gjorde privat, så lenge vi gjorde jobben vår. Vi sa oss enige, og vi sa vi ikke brydde oss om hva noen, inkludert Presidenten, gjør privat så lenge jeg har en jobb, og økonomien går bra. Så kom det noen andre og sa: "La oss trykke magasiner med bilder av nakne kvinner og kalle det sunnhet, en hyllest til kvinnens skjønne kropp. Og vi sa: "GREIT."

Så tok noen skrittet videre og publiserte bilder av nakne barn og gikk enda lengre ved å gjøre dem tilgjengelig på internett. Og vi sa: "GREIT, det er vel et ledd i menneskers frie vilje."

Så kom underholdningsindustrien og sa: "La oss lage TV-show og filmer som fremmer egoet, vold og pervers sex. Og la oss lage musikk som handler om drap, stoff, mord, selvmord og sataniske tema." Og vi sa:" Det er jo bare underholdning. Ingen tar det seriøst. GREIT.."

Nå spør vi oss selv hvorfor våre barn ikke har samvittighet, hvorfor de ikke kan skille rett og galt, hvorfor det ikke gjør dem noe ådrepe fremmede, skolekamerater og seg selv. Sannsynligvis, hvis vi tenker lenge og hardt nok, kan vi nok finne det ut. Det har nok med uttrykket "vi høster som vi sår" å gjøre.

 

"Kjære Gud, hvorfor reddet du ikke denne lille jenta fra å bli drept i klasserommet?"

Gud svarer: "Kjære bekymrede student, jeg er ikke tillatt på skoler."

Det er rart hvor enkelt det er for folk å kaste Gud i søpla, og deretter undre seg over hvorfor verden går til helvete.

Det er rart hvordan vi tror alt som står i avisene, men stiller spørsmål ved alt bibelen sier. Det er rart hvordan alle vil til himmelen, og hevder de ikke trenger å gjøre, tro, si eller gjøre noen ting som står i Bibelen.

Det er rart hvordan noen kan si "Jeg tror på Gud", men i sitt liv følger de Satan som, forresten, også "tror" på Gud. Det er rart hvor raske vi er til å dømme, men vil helst ikke bli dømt selv.

Det er rart hvordan vi kan sende tusenvis av morsomme mailer, og de sprer seg som ild i tørt gress, men får vi en mail som handler om Gud, tenker vi oss nøye om før vi deler den med andre.

Det er rart hvordan det frekke og vulgære får passere fritt gjennom cyberspace, men den offentlige diskusjonen om Gud er undertrykket i skoler og på arbeidsplasser.

Det er rart hvordan mange kristne virkelig er tent for Jesus på søndager og på møter i kristelige sammenhenger, men er fullstendig usynlig resten av uka.

Det er rart, når du skal videresende denne mailen, vil du ikke sende den til alle på adresselista di, fordi du ikke er sikker på hva de tror eller om de tror, eller hva de vil tro om deg når du sender den til dem.

Det er rart hvor mye mer bekymret jeg er for hva mennesker tenker enn for hva Gud tenker.

Anne Graham

 

Guds rike velsignelse til dere alle her på forumet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...