Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Her skal eg gi to eksempel som gjer at eg trur på Jesus:

 

- The big bang:

  - The big bang ver då alt opphav til liv kom skal vi tro forskerane.

    Alt som fantes  var ein stor klump, og den eksploderte plutseleg.

    HALLO kor dumt er jo ikkje det? Det er jo akkuratt som om ein

    programmerer fra Microsoft berre sett ein CD inn i Pc-en, også

    smell det så ******. Og ut av restene av pc-en kjem det eit heilt

    nytt windows. Det er berre heilt IDIOTISK.

 

5507773[/snapback]

Ja. Det var et virkelig overbevisende argument for å tro på Jesus. Dette blir som å si at jordbæris er godt fordi sjokoladeis ikke er det. Du vet at dette kalles en teori? Det er den ledende av mange vitenskapelige teorier.

 

Her skal eg gi to eksempel som gjer at eg trur på Jesus:

 

- "Dyrets Merke"

5507773[/snapback]

Har du hørt om The Amazing Criswell (plan 9 osv)? Tror ikke det nei. Denne mannen forutsa i mars 1963 at Kennedy ikke ville stille til gjenvalg i 1964 fordi noe ville skje med han i november 1963.

 

Vel. Vi vet jo hva som skjedde. Så er denne mannen et mirakel eller hva? Det at han også forutsa at Denver ville bli truffet av en stråle fra rommet som gjorde alt metallet til gummi, og at verden ville gå under i 1999 etter at alle ble kanibaler er vel ikke så viktig.

 

Dette kan eg berre avslutte med det finaste verset i bibelen, johannes 3,16:

 

For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

5509053[/snapback]

Eternal suffering avaits those who question God's infinite love

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et veldig enkelt på bevis på at matematikk ikke kan formulere alle gitte situasjoner er fantasi og tanker. Eksempel: Jeg tenker på solen, jeg tenker at jeg plukker opp solen med hånden min og spiser en bit av solen, før jeg kaster solen ut i universet mens den skifter farge som et diskolys, spretter 5 ganger rundt månen og tilbake i hånden min, på sin vei rundt månen vokser solen til sin reelle størrelse, men krymper på vei tilbake slik at den passer i hånden min.

 

Dette er jo feil. Slike ting kan jo feks programeres i animasjoner.

5509330[/snapback]

 

Nei, ikke i et virtuelt miljø som følger universet fysiske lover matematisk, da ville det vært umulig å programmere inn noe slikt.

 

Det kan programmeres dog enkelt hvis programmet man lager ikke følger universets fysiske lover matematiske i det hele tatt, men bruker istedet helt egne matematiske formler som gir f i fysikkens lover. (f.eks $size+=($size*$size)+$size <- helt usakelig i følge fysikkens lover, men fullt gjennomførbart teoretisk. )

 

Et program er 0'er og 1'er, og ikke reellt fysisk det som blir animert på skjermen.

 

Blir det samme som å si at du ER inni speilet bare fordi speilet reflekterer lyset av deg i overflaten.

 

Animasjonen reflekterer bare noe scriptet har fått matet inn, eller noe noen har fe.ks tegnet, det gjør ikke animasjonen noe ekte fysisk som faktisk SKJER i vår romtid av det. Selvom du lager en animasjon av at solen blir til en appelsin, så et eple så en banan før en trehodet ape spiser den med rumpa og spyr den ut tilbake ut av øret, betyr allikevel ikke at en ape spiste den virkelige sola som finnes der ute i virkeligheten med rumpa si for så å spytte den ut igjen.

 

At noen kan tegne noe er ikke annet enn farger på en overflate som skifter plassering, og har ingenting med det faktiske tingen man bruker som modell.

 

Selvom jeg tegner en banan, betyr ikke det at bananen jeg tegner ER/BLIR TIL fysisk bananen jeg brukte som modell, isåfall ville vi jo fort og enkelt løst verdens sult-problemer med en flokk kopimaskiner og et par bilder av noen utsøkte næringsrike matretter.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

La meg si en ting:

Johannes skreiv dette om Dyrets merke fo 2000 år siden, og det er ikkje tilfeldig at det blei slik,det er eg sikker på. Også såg eg at det var ein person lenger oppe som skreiv noko om alle ville ha klær i framtiden osv. Men det med 666 og 999 som er 666 oppned, det er to tallo som er brukt MYE i satanistiske grupper, og eit teikn på kristndommen er det at mange meiner satan eksisterer, og da meiner dei og at gud eksisterer. Og kva er våres tidsrekning? 2006 år etter kristus, ja KRISTUS. Er det tilfeldig, det trur ikkje eg.

 

Til deg torswin, eg ser at du ikkje trur meg, men kvifor i all vidaste verden byrjar du å slenge ut slike idiotiske ironiar som alle forstår at er tull. Denne dama fra Vigrestad i Rogaland HAR sitte i rullestol i 16 år, og ho HAR vore i ei bilulukke og ho HAR vore lam, og ho ER kristen, og ho KAN gå den dag i dag. Det er det ca 300 mann som bur på Vigrestad som veit.

Lenke til kommentar
Selvom jeg tegner en banan, betyr ikke det at bananen jeg tegner ER/BLIR TIL fysisk bananen jeg brukte som modell, isåfall ville vi jo fort og enkelt løst verdens sult-problemer med en flokk kopimaskiner og et par bilder av noen utsøkte næringsrike matretter.

5509493[/snapback]

 

Vet ikke helt hvor du vil hen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
La meg si en ting:

Johannes skreiv dette om Dyrets merke fo 2000 år siden, og det er ikkje tilfeldig at det blei slik,det er eg sikker på. Også såg eg at det var ein person lenger oppe som skreiv noko om alle ville ha klær i framtiden osv. Men det med 666 og 999 som er 666 oppned, det er to tallo som er brukt MYE i satanistiske grupper, og eit teikn på kristndommen er det at mange meiner satan eksisterer, og da meiner dei og at gud eksisterer. Og kva er våres tidsrekning?  2006 år etter kristus, ja KRISTUS. Er det tilfeldig, det trur ikkje eg.

 

Til deg torswin, eg ser at du ikkje trur meg, men kvifor i all vidaste verden byrjar du å slenge ut slike idiotiske ironiar som alle forstår at er tull. Denne dama fra Vigrestad i Rogaland HAR sitte i rullestol i 16 år, og ho HAR vore i ei bilulukke og ho HAR vore lam, og ho ER kristen, og ho KAN gå den dag i dag. Det er det ca 300 mann som bur på Vigrestad som veit.

5509505[/snapback]

jada, sorry for den ironitingen men er bare at jeg liker ikke sånt :tease: var ment litt humorisstisk.

 

jeg hører hva du sier om hun dama. det er noe man ikke kan forklare, og da søker man til høyere krefter.

 

noe jeg lurer på er hvorfor det finnes masse forskjellige religioner i verden, og ifølge dem selv så er alle sann. hvem har egentlig mest rett? du ville sikkert svart at kristendommen var rett, en jøde ville svart jødedommen, en muslim ville svart islam

 

men hvem har mest rett? betyr det at alle andre religioner, unntatt din egen er oppbygd på en løgn, selv om de startet flere tusen år før kristendommen en gang var tenkt til å begynne?

 

 

er ikke så flink i sånn her så må bare unnskylde. øvelse gjør mester :w00t:

 

edit: de bruker garantert 666 (aldri sett 999 for å være ærlig) fordi de vil gjøre opprør med kirka. de har vel lest bibelen og funnet ut at 666 må være et bra tall å bruke. send en mail til mayhem, dimmu borgir eller lignede band og spør! :yes:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Håhå, artig tråd. Inkompetanse :w00t:

Til deg torswin, eg ser at du ikkje trur meg, men kvifor i all vidaste verden byrjar du å slenge ut slike idiotiske ironiar som alle forstår at er tull. Denne dama fra Vigrestad i Rogaland HAR sitte i rullestol i 16 år, og ho HAR vore i ei bilulukke og ho HAR vore lam, og ho ER kristen, og ho KAN gå den dag i dag.

Ja jøss, da må det være gud da. Bra logikk. Hørt at mennesker er dumme ? Hørt om psykologi ?

At man ignorer funn som er ~500 - 3000 millioner år gamle sier vel litt ?

 

Folk trodde også at jorden var flat og at Tor med hammeren "lagde" lynet..

Endret av _M@ts_
Lenke til kommentar
Tror du det er ein tilfeldighet at 666 og 999 er bruk i Black Methal, i Satanist grupper osv. ?

5509591[/snapback]

 

Nei, det er tatt mye i bruk pga. "dyrets merke" og at i bibelen så er jo 6 ikke fullkomment og ved å repetere det tre ganger understreker man noe, så derfor forbinder mange 666 med satan.

Lenke til kommentar

En grunn som jeg tror er ein god grunn til at kristendommen er sann er at bla. jødedommen er AKKURATT lik kristendommen, men dei trur at Messias (jesus, frelsaren) ikkje er kome tilbake. Satanismen er og bygd på kristendommen med at dei motsetter seg gud 100 %. Det er ingen av dei andre verdensreligionane som er så like.

 

Dessutan er det berre kristendommen som eg veit om som har helbreda lamme folk, gitt språk til slagpasienter (tanta til far), som INGEN trudde at ville snakke igjen, men vi ba til gud, og nå snakkar ho flytande norsk.

 

Ein ting til som eg vil føye til:

Tante har ei venninne som er misjonær. På ein lenger misjonsreise ut i mali fann dei ut at dei hadde forlite mat. Og dei ba til gud, og han gjorde det slik at dei kunne skjere og skjere av brødet, men det gjekk ikkje tomt, og dette eg har nemnt er tre under som er under kristendommen.

Lenke til kommentar

Vil ikke se på meg selv som relgiøs på noen måte, og har lenge sett på religion som tullete, men hadde en gang en lang diskusjon med en venn angående hva som var mest sansynlig... big bang eller gud? Big bang virker jo som en halvrealistisk teori, i mine øye, men hva pokker skapte the big bang?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

hva med hinduismen, buddhismen og meget eldre religioner/mytologier som norrøn, egypterne, grekerne, indianerne, husker ikke hva de het, men dem som bodde orginalt på australia, samer +++?

 

jeg vil forklare gudstroa med gener. folk trengte noe som gjorde livet dems lettere å leve, for de visste ikke hva som ville skje når de døde, ikke at vi vet det nå heller. jeg finner meg trøst i vitenskapen som forteller meg at når jeg dør vil jeg råtne, og næringskjeden og evulosjonen går sin gang. uten meg.

Lenke til kommentar

Okei, lurer på en ting som jeg håper noen kan svare med særiøst på.

 

Har hatt en god del "kranglete" diskusjoner med ei i klassen som er Jehovas Vitne. De er ganske konservative synes nå jeg, men såklart syns hun at alt som står i Bibelen er 100% sant.

 

F.eks. har flere "regna" ut at Adam, det første mennesten som ble skapt av Gud født for mellom 6.000 og 7.000 år siden, pga. det står alderen på menneskene i det gamle testamentet.

 

Greit nok, tenker jeg, den kan jeg godt kjøpe, men når det er funnet så mange skjeletter det siste århundre som det er bevist med flere metoder at det har levd mennesker for godt over 7.000 år siden, faktisk flere millioner år siden. Den vanligste metoden har jeg lest meg fram til er C14 og den har en feilprosent på langt under 1% eller noe, så hvordan kan de fortsatt tviholde på at det første mennesket ble skapt av Gud for bare 6-7.000 år siden?

 

En annen sak er overføring av blod. De er sterkt i mot dette og er da greit i og for seg, men mange jeg har snakket med har brukt argumenter som at kroppen ikke tåler det nye blodet osv. og det er da greit, men de fleste som får blod trenger det for å overleve.

 

De kommer som oftest med påstander at leger har forska på dette og siden vi har kommet så langt i vitenskapen så har de rett, men hvorfor har ikke vitenskapsmennene rett på andre punkter også da?

 

For meg virker det som de blokker seg for alt som strider mot dem, mens de er veldig påpasselig med ting som stemmer.

 

Har jeg tolka noe helt feil, eller?

Lenke til kommentar

ZeRKoX: Jeg tror på at mormora til kameraten din fikk tilbake bevegeligheten, og at tanten til faren din fikk snakke igjen (akkurat hvor lang tid det tok er vel en annen sak), men det med brødet; hvorfor tok de ikke bilde av det? Hvorfor sa de ingenting til aviser eller media, om ikke annet for å bruke underet til å styrke andre i troen? Det var jo fordi folk hørte om miraklene Jesus gjorde at de ble kristne.

Jeg finner grunn for meg selv til å tvile litt på akkurat to fisker og fem brød-tilføyningen din.

 

Edit: Rettet et par feil.

Endret av svamp
Lenke til kommentar
ZeRKoX: Jeg tror på at bestemora di fikk tilbake bevegeligheten, og at tanten din fikk snakke igjen (akkurat hvor lang tid det tok er vel en annen sak), men det med brødet; hvorfor tok de ikke bilde av det? Hvorfor sa de ingenting til aviser eller media, om ikke annet for å bruke underet til å styrke andre i troen? Det var jo fordi folk hørte om miraklene Jesus gjorde at de ble kristne.

Jeg finner grunn for meg selv til å tvile litt på akkurat to fisker og fem brød-tilføyningen din.

5509740[/snapback]

 

Samme her, tror neppe det ble ment bokstavelig i Bibelen. Mere som en metafor eller noe... :p

Lenke til kommentar
Ein ting til svamp: Det var ikkje bestemora mi som fikk bevegeligheten, men mormora til ein kamerat, og det var tanta til far som fikk språket.

5509793[/snapback]

 

Greit, tror på det... men kanskje de rett og slett lata som før da? Eller at det kom naturlig tilbake? Eller at satan frista de?

 

Mange ting som kan være like saklige som at Gud greip inn spør du meg, men har man troen så velger man jo ut det "beste"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...