Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IQ er nesten irrelevant når det gjelder intelligens i hverdagen. IQ går ut på tallforståelse og tilsvarende, d.v.s et lite emne innenfor mattematikk. Kort sagt: Det er sterkt overvurdert! Det finnes 10 forskjellige typer intelligens.

 

Dette argumentet kommer først og fremst fra folk som skårer dårlig. Men du har rett i at det finnes mange typer intelligens. Poenget er den generelle trenden. Religiøse skårer konsekvent dårligere enn ateister, i alle samfunnslag, i alle land, og i alle tester.

 

Alle som mobber, får 1,1 i snitt, røyker som 10-åringer, begynner med hasj som 11-åringer osv, er alle ateister. Slik er det ihvertfall hvor jeg kommer fra. Det er også slike personer som blir mordere.

 

Og du synes ikke det er en generalisering?

 

Den eneste syke diktatoren som var kristen, var Hitler. Han tilhørte ikke noen vanlig kristendom, men hadde sin egen lille, overtroiske Hitler-kristendom. All kommunismen i verden er bygd på ateisme, kommunisme fungerer kun i teorien, ikke i virkeligheten.

 

1. Hitler var ikke nevneverdig kristen. Han bygde i likhet med kommunistene en personkult. Jeg vil hevde Hitler var mer av en norrøn-tilhenger enn en kristen.

 

2. Kommunisme er et økonomisk system. Ikke et religiøst. Kommunistene slo ikke ned på kirken fordi de var ateister, de slo ned på kirken fordi kirken stod i veien for arbeiderens paradis ved at den hadde mye makt, penger, og politiske innspill. Tidligere østblokk land er faktisk svært så religiøse.

 

3. Kommunisme fungerer bare på papiret fordi menneskene ikke er utviklet langt nok kulturellt og psykisk.

 

superseven: det er sant at mange av disse mobbere, etc er offisielt ateister, men det har etter mitt intrykk mer med at kristendommen ikke er "kult nok" enn at de synes den virker usannsynlig. Hadde en del slike folk back på ungdomskolen...

 

Det er også min erfaring. Gudetro har svært lite å gjøre med det. At de ikke går i kirken hver søndag betyr ikke at de er ateister. En ateist er en som bevisst frasier seg all gudetro og tro på det overnaturlige. Når jeg gikk på skolen var det slik at bøllene, om vi bruker det som fellesbegrep, bråkte og gjorde narr i kristendomstimene ikke fordi de var ateister, men fordi de bråkte og gjorde narr i alle timene, også norsk, matte osv. og fordi at ved å gjøre slikt så utfordret de autoritetene.

Lenke til kommentar
IQ er nesten irrelevant når det gjelder intelligens i hverdagen. IQ går ut på tallforståelse og tilsvarende, d.v.s et lite emne innenfor mattematikk. Kort sagt: Det er sterkt overvurdert! Det finnes 10 forskjellige typer intelligens.

Vel... IQ er ikke så veldig sterk overvurdert da det tester en hel del områder hos en persons intelligens. Hvis du påstår at det bare er et lite emne innenfor matematikk, så har du ikke peiling. Les gjennom en skikkelig IQ-test før du uttaler deg (og ikke en du fant på nettet).

 

Det er langt fra irrelevant med IQ i hverdagen, da det ofte henger sammen med andre faktorer (har du høy IQ, så scorer du ofte høyt på andre områder også). Eller de andre typene inntelligens du har lest om i Dagbladet om du vil.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Den eneste syke diktatoren som var kristen, var Hitler. Han tilhørte ikke noen vanlig kristendom, men hadde sin egen lille, overtroiske Hitler-kristendom. All kommunismen i verden er bygd på ateisme, kommunisme fungerer kun i teorien, ikke i virkeligheten.

 

1. Hitler var ikke nevneverdig kristen. Han bygde i likhet med kommunistene en personkult. Jeg vil hevde Hitler var mer av en norrøn-tilhenger enn en kristen.

 

Enig, han spottet Gud

Lenke til kommentar
Den eneste syke diktatoren som var kristen, var Hitler. Han tilhørte ikke noen vanlig kristendom, men hadde sin egen lille, overtroiske Hitler-kristendom. All kommunismen i verden er bygd på ateisme, kommunisme fungerer kun i teorien, ikke i virkeligheten.

 

1. Hitler var ikke nevneverdig kristen. Han bygde i likhet med kommunistene en personkult. Jeg vil hevde Hitler var mer av en norrøn-tilhenger enn en kristen.

 

Enig, han spottet Gud

Han fulgte de gamle beskyldningene mot jødene, som før i tiden ble brukt av kristne..

Som at jødene drepte Jesus og masse om at jødene har stjålet nattverdsbrød og vin for å herpe Jesus enda mer elns..

Masse tomme beskyldninger.

Det og at de var en uverdig folkegruppe var utgangspunktet til Hitler...

Fæl mann :thumbdown:

Endret av Dark Knight
Lenke til kommentar
Den eneste syke diktatoren som var kristen, var Hitler. Han tilhørte ikke noen vanlig kristendom, men hadde sin egen lille, overtroiske Hitler-kristendom. All kommunismen i verden er bygd på ateisme, kommunisme fungerer kun i teorien, ikke i virkeligheten.

 

1. Hitler var ikke nevneverdig kristen. Han bygde i likhet med kommunistene en personkult. Jeg vil hevde Hitler var mer av en norrøn-tilhenger enn en kristen.

 

Enig, han spottet Gud

Han fulgte de gamle beskyldningene mot jødene, som før i tiden ble brukt av kristne..

Som at jødene drepte Jesus og masse om at jødene har stjålet nattverdsbrød og vin for å herpe Jesus enda mer elns..

Masse tomme beskyldninger.

Det og at de var en uverdig folkegruppe var utgangspunktet til Hitler...

Fæl mann :thumbdown:

Jeg vil nok regne med at han "hatet" jødene selv og ikke pga. en eller annen religion.

 

Man kan ikke si, at hvis han var det så er alle sånn. :roll: Finnes rare mennesker i hver religion. Det så mye som vi ikke vet.

 

Gir Ed Hunter rett. F.eks i fattige land (husker ikke nå hvilken :blush::p) kaster mennene steiner på damer til de er døde som har hatt sex med andre. Religionen gir en grunn noe som er helt uakseptabelt og uaktuelt for siviliserte og dannede mennesker.

Lenke til kommentar
Tror en skal være forsiktig med å kalle Hitler for kristen, han var nazist og veldig mye i nazisme går imot kristne ideer. Han var kanskje offisielt kristen, men dette var nok bare for å vinne sympati blant folket -ikke noe annet.

Hitler hadde "Skjebnens spyd" i et av skattekammerene sine. Et eller annet sted i bibelen (på de sidene som man bør ta med en klype salt) står det at den som eier dette spydet, vil få mer makt. Forøvrig hadde han sin egen vri på kristendommen, men han kalte seg en katolikk.

Lenke til kommentar
Et eller annet sted i bibelen (på de sidene som man bør ta med en klype salt) står det at den som eier dette spydet, vil få mer makt.

De sidene som man bør ta med en klype salt?? Hvem i alle dager er det som har bestemt hvilke sider som skal tas med en klype salt og hvilken som skal tas alvorlig?

 

Ga "Gud" med noen retningslinjer ved siden av Bibelen som forteller hvilke sider man som kristen kan ta rennfart og drite i?

 

Eller er det rett og slett slik at makthavere har gjort de sidene som ikke passer ubetydelige for å beholde sin makt over folket?

 

edit:

 

Mener forøvrig personlig at man skal ta hele Bibelen med et busslass salt, men blir irritert over såkalte "kristne" som plukker ut ting som passer her og der og sier at andre ting bare er tull, av det som står i Bibelen.

 

Enten så er du kristen eller så er du ikke.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

De sidene som man bør ta med en klype salt?? Hvem  i alle dager er det som har bestemt hvilke sider som skal tas med en klype salt og hvilken som skal tas alvorlig?

 

Ga "Gud" med noen retningslinjer ved siden av Bibelen som forteller hvilke sider man som kristen kan ta rennfart og drite i?

 

Eller er det rett og slett slik at makthavere har gjort de sidene som ikke passer ubetydelige for å beholde sin makt over folket?

Poenget mitt er at jeg ikke tror 100% på alt som står i bibelen. De fleste kristne tar noe av det som står i bibelen med en klype salt. Det samme gjelder forøvrig andre 2000 år gamle bøker.

 

Det er forskjell på hvordan kristne tolker bibelen. Jeg tviler f.eks sterkt på at Alice Cooper og Kjell Magne Bondevik har samme syn på bibelen.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at jeg ikke tror 100% på alt som står i bibelen. De fleste kristne tar noe av det som står i bibelen med en klype salt. Det samme gjelder forøvrig andre 2000 år gamle bøker.

Hvordan bestemmer du hva som du tar alvorlig og hva du tar med en klype salt?

 

 

 

Jesus helbredet spedalske - Ja, okei... greit nok Tar det alvorlig vi

 

Jesus gikk på vannet - Høres jo egentlig ganske greit ut det og

 

Jesus sto opp fra de døde - Ja, hvorfor ikke?

 

Menneskeheten begynte med to mennesker, Adam og Eva - Høres ut som en grei forklaring

 

Skjebnens spyd gir deg makt - Nja... nei... tror ikke helt på det

 

Det finnes et helvete og en satan - Nei, det blir bare for dumt

 

 

Eller bruker du en annen metode? :roll:

Lenke til kommentar

De avsnittene der det står at homofili er synd, eller det avsnittet der det står at man skal steine ulydige barn til døde utenfor byen er et bra eksempel på ting man ikke bør ta seriøst.

 

Adam og Eva, og syndefloden er noe jeg ikke tror på. Jeg har respekt for at noen kristne tror på dette, og påstår ikke at det er piss, men jeg tror ikke på det selv.

 

Det er forøvrig bevist at Skjebnens spyd eksisterer. Men jeg tviler sterkt på at det gir mer makt. Hitler tapte jo til slutt krigen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...