Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Folk som tror på gud og religion er livet er tilbakestående. "Ååh gud hjelp meg jeg er så fattig eller jeg har syndet".

 

Tro heller på deg selv enn gud.

Så jeg er altså tilbakestående? :roll:

 

PS. Jeg har stor tro på meg selv, selv om jeg tror på Gud.

 

PPS. Klarte såvidt å motstå fristelsen til å si "Alle som ikke tror på Gud er *ett-eller-annet* "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk som tror på gud og religion er livet er tilbakestående. "Ååh gud hjelp meg jeg er så fattig eller jeg har syndet".

 

Tro heller på deg selv enn gud.

Så jeg er altså tilbakestående? :roll:

 

PS. Jeg har stor tro på meg selv, selv om jeg tror på Gud.

 

PPS. Klarte såvidt å motstå fristelsen til å si "Alle som ikke tror på Gud er *ett-eller-annet* "

Er sånn som å tro at jorden er en plate.

 

Ja det finnes unntakk selfølgelig, men vi er overlatt til oss selv. Det er ingen som "passer" på oss. Og hvis det hadde vært en slags gud så hadde verden ikke vært sånn som den er i dag.

Lenke til kommentar

For meg er det like sannsynlig at det finnes en skaper av universet som at det ikke finnes. Jeg personlig tviler likevel sterkt på at denne skaperen er en slags bevissthet som overvåker oss for så å slippe oss inn i et slags paradis hvis vi oppfører oss.

 

Til de som mener at verden skulle vært et bedre sted om det fantes en Gud (den kristne Gud). Dersom man leser bibelen tror jeg ikke (jeg har lest den to ganger men er ingen ekspert) det står noe om at Gud skal passe på oss og gi oss gode liv på jorden. Det er vel heller i paradis vi skal leve uten sorg og smerte dersom vi tror på den evige og almektige Gud.

 

Jeg er i alle fall ikke arrogant nok til å pisse på de som tror på Gud og ville aldri sagt at de tar feil. Jeg respekterer troen deres og skulle av og til ønske jeg hadde noe å tro på selv. Av og til når jeg tenker at det hadde vært vakkert og fint om det fantes noen som passet på oss, brydde seg og ønsket oss alt godt.

Lenke til kommentar
Ja, det tror du. Men jeg er ikke helt sikker på om det kan stemme. Det må være noe "mer".

Siden du spør så mye: Hvordan vil du vite at det er noen mer da? Har du lest det?

 

Det må være noe "mer": sa jeg også til min bursdag men fikk dessverre ingen Ferrari :(

Endret av Fur
Lenke til kommentar
Ja, det tror du. Men jeg er ikke helt sikker på om det kan stemme. Det må være noe "mer".

Siden du spør så mye: Hvordan vil du vite at det er noen mer da? Har du lest det?

 

Det må være noe "mer": sa jeg også til min bursdag men fikk dessverre ingen Ferrari :(

Det er forskjell på å ha det godt og å være jævlig grådig...

Lenke til kommentar
Carnifex: Jeg snakker om Ockham's Razor.

Hei.. jeg er da ikke uenig med Occam jeg. Har jeg gitt inntrykk av det på noen måte?

 

Jeg snakker ikke om sannsynlighet, jeg sier bare at det er feil å si at det ikke finnes et liv etter døden. Om Occam sier at dette er mest sannsynlig så er det en helt akseptabel måte å si det. Det jeg ikke liker er at noen hevder å VITE 100% dette som ingen av oss har den ringeste anelse om. Jeg ser jo at sannsynligheten for et liv etter døden er relativt liten i forhold til hva jeg har lært, men jeg vil aldri kunne si noe sikkert og definitivt om dette.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at kommentarer, som din, om at vi ikke kan vite om det finnes et liv etter døden eller ei, er like dumme som "vi kan ikke VITE at det ikke finnes usynlige, rosa drapselefanter utenfor dørene våre, som er ute etter å drepe oss hvis vi går ut".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...