CNesset Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Mennesket er avhengige av å tro...l Skal dette være morsomt? Jeg tror ikke på noen som helst overnaturlig kraft, og vet du hva? Jeg klarer meg faktisk helt fint. Høres utrolig ut ikke sant? Sa jeg at du måtte tro på overnaturlig kraft?? Tro på mennesket, tro på bjørnen, tro på laksen hva som helst.. Du tror heeelt sikekrt på noe, enten du er klar over det eller ikke.. "Search your feelings" Tro på bjørnen? Ja, jeg har riktignok aldri sett en bjørn, men jeg tror likevel at de finnes. Tviler på at dette kan sammenlignes med noen form for religiøs tro da... Poenget mitt var at menesket tror uansett, samme hva de tror på - for resten av de som heller ikke skjønte det Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) eh... har du hørt om logikk? Når noe er logisk så "tror" vi på det fordi det er mest sannsynlig og mest logisk. Fks. Logisk at det finnes bjørner fordi veldig mange har sett dem og fortalt om det, det står detaljerte logiske bøker om dem og at du har sett dem på TV. Det står riktignok at gud finnes i en bok også men denne er ikke akkurat det man kan kalle logisk, ergo: usannsynlig. Endret 2. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Thud Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg skjønte det... Men jeg er uenig. Det er en fundamental forskjell på å tro på en gud enn å tro på, for eksempel, en samfunnsform som kan forbedre menneskets hverdag. Og hvis du, som du sier, tror på Gud bare fordi det får deg til å føle deg trygg og fordi du trenger noe å tro på, er du slettes ingen kristen, men et undermenneske.* *Jf. F.W. Nietzsche. Ingen trolling... Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 eh... har du hørt om logikk?Når noe er logisk så "tror" vi på det fordi det er mest sannsynlig og mest logisk. Fks. Logisk at det finnes bjørner fordi veldig mange har sett dem og fortalt om det, det står detaljerte logiske bøker om dem og at du har sett dem på TV. Det står riktignok at gud finnes i en bok også men denne er ikke akkurat det man kan kalle logisk, ergo: usannsynlig. Nei, da vet vi det... Jeg går aldri rundt og tror på logikk... Påstar at det er sånn til det motsatte er bevist... Lenke til kommentar
Sverdfisk Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Personlig tror eg på flygende flodhester som deler ut gratis sjokolade til de små barna i afrika og i nordvest-norge, helt til det motsatte er bevist... Edit: Grønne flodhester... Endret 2. mars 2005 av Sverdfisk Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Personlig tror eg på flygende flodhester som deler ut gratis sjokolade til de små barna i afrika og i nordvest-norge, helt til det motsatte er bevist... Edit: Grønne flodhester... Ja, de har også en bok de kaller "De ti heffalomp budene" ... Lenke til kommentar
Sverdfisk Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Personlig tror eg på flygende flodhester som deler ut gratis sjokolade til de små barna i afrika og i nordvest-norge, helt til det motsatte er bevist... Edit: Grønne flodhester... Ja, de har også en bok de kaller "De ti heffalomp budene" ... Hallo! Vis litt respekt for min tro, en heffalomp er så vidt eg vet en elefant... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Står det i en bok? Da må et jo være sant! Lenke til kommentar
NorwegianZealot Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 moffel! ot: jeg tror på den treenige Gud, men det er klart at Bibelen består av mange historier blottet for troverdighet. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 moffel! ot: jeg tror på den treenige Gud, men det er klart at Bibelen består av mange historier blottet for troverdighet. Den er en eventyrbok ja.... Den er gjort om siden en del folk var sånn 2-300 år gamle og sånn Lenke til kommentar
Sverdfisk Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Og at folk var 2-300 år gamle er kanskje noe av det minst usannsynlige i hele boken.. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Og at folk var 2-300 år gamle er kanskje noe av det minst usannsynlige i hele boken.. Poenget er at den er gjort om og fortalt masse muntlig før den ble skrevet ned.... Masse der som har vært helt annerledes... Kan hende at noen av historie var helt sanne i utgangspunktet... Men fortsatt: "Samling av eventyr fra Jerusalem og omegn" Lenke til kommentar
NorwegianZealot Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 til og med presten som konfirmerte meg sa at vi skulle ta den boken med en klype salt;) Lenke til kommentar
happy raincoat Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg tror ikke på noen allmektig makt. Det virker får meg ulogisk og strider mot sunn fornuft Sunn fornuft er en sammling fordommer opparbeidet til en alder av 18 Den absolutte fornuft har neppe eksistert i vår levetid. Kanskje aldri. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Offtopic on: Første Side av bilbelen er funnet! Forskere har nylig gjort store funn av nye Dødehavsruller. Den svakt leselige teksten tyder på at funnet er den første siden i Bibelen. Copyright © 300 f.Kr. Gud. All Rights Reserved. Utgitt ved første soloppgang etter skyggelegging av Stonehenge, 300 f.Kr. Alle personer, steder og hendelser skildret i denne bok er fiksjon, og alle likheter med personer, steder og hendelser er ren tilfeldighet. ADVARSEL: Noen av hendelsene beskrevet i denne boken er farlige og må kun utføres av kyndige personer med erfaring. MERK: De små lyspunktene på himmelen kalles stjerner. Noen av dem kan eksplodere og gi fra seg et enormt lysglimt. Slike lysglimt må på ingen måte tolkes som et tegn på frelse. Skulle en slik misforståelse oppstå, stilles ikke forfatteren av denne bok ansvarlig for den mengde arroganse og selvopptatthet som måtte oppstå hos planetens innbyggere inntil noen bestemmer seg for å utrydde befolkningen og la forfatteren begynne på nytt. ISBN 0-000000-0000-1. Her ser dere at det med gud ikke er sandt! OffTopic Off: Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 GT er nok litt eldre Lenke til kommentar
tozer Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 Til Topic. Nei, jeg tror ikke på gud eller noe slikt. Jeg velger heller å se på virkeligheten, og hva som er logisk. Hadde det vært en gud så hadde ikke prester fått kreft og barn voldtatt i alle verdensdeler. Jeg er medlem av kirka, men det er bare på grunn av at jeg ikke gidder å melde meg ut, synes det ikke har noen hensikt. Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 For å svare på spørsmålet: Nei, jeg er ikke kristen. Er blitt såpass antireligiøs at jeg stadig søker måter å motbevise religion, og måter å provosere religiøse på. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 Og at folk var 2-300 år gamle er kanskje noe av det minst usannsynlige i hele boken.. En teori som er ganske utbredt... I skapelsesberetningen står det om skapelsen logisk nok, og der står det blant annet om en hvelving. Det står at himmelen skal dele det vannet under fra det vannet over. Det vil si at det var vann i atmosfæren før, ifølge bibelen. Legg merke til dette: Det var før Noas tid at folk ble så sjukt gamle. Det var faktisk en kar som het Metusalem som ble nesten 900 år gammel elns. Likevel, dette er opplegget. Noa bygde arken, så deisa vannet (fra atmosfæren) ned i bakken. Etter Noas tid, og da vannet hadde lagt seg på jorden, så skjer det noe rart i bibelen! Folk blir ikke så gamle lenger! De blir faktisk bare rundt 120, og det kan kanskje ha noe med at dette laget rundt jorden dekket en del for stråling fra verdensrommet? Dette er faktisk en utbredt teori, ikke bare noe jeg har funnet på Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2005 Hvis den er en så voldsomt utbredt teori, så er det vel null problem å komme med kilder da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå