Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke på Gud. Men hva er nå egentlig Gud? Jeg ser ingen poeng i å tro,

tro på en ting man aldrig kommer til å få svar på. Om Gud finnes.

 

Det eneste man tror da, er at man kanskje får et svar når man dør... Og hva er poenget å få et svar når man dør?

 

Bibelen og Noas ark er begge eventyr.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

finnes det en såkallt "GUD" der ute er han sikekrt en ALIEN som kommer fra en annen planet.

 

Nope er ikke kristen og aldri vært det og kommer aldri til å være det.. har aldri sett en engel på en sky enda heller når jeg har flydd så.. er medlem av statskirka(av en eller annen merkelig grunn) men konfirmert borgelig.. er man kristen nå til dags går det vel mer epå tradisjon i familien tror jeg

Lenke til kommentar
Jeg er kristen og tror på Gud. Da det gjelder noahs ark, o.l. så mener jeg at mange av historiene bare er historier, men som skal lære oss noe. En historie trenger ikke være sann for at den skal være underholdene eller ha et budskap. Det blir opp til hver enkelt å tolke disse historiene som de vil.

Godt sagt.

 

Jeg er kristen, og tror på Gud Fader og Jesus Christus. Jeg har vært gjennom tvilende perioder, men anser meg som kristen. Jeg har mange ganger funnet hjelp i Herren.

Lenke til kommentar
Jeg tror på Gud fader, den allmektige

himmelen og jordens skaper

 

Jeg tror på Jesus Christus, guds enbårne sønn, vår herre, som ble unfanget av den Hellige Ånd, født av Jomfru Maria, pint under Pontius Pilateus, korsfestet død og begravet, for ned til dødsrike, stod opp fra de døde tredje dag, og sitter ved Gud den allmektige Faders høyre hånd, skal derfra komme igjen for å dømme levende og døde.

 

Jeg tror på den Hellige Ånd, en Hellige Allmen kirke, syndenes forlatelse og det evige liv.

Lenke til kommentar
Jeg tror at det må finnes noen som skaper verden. Og hvordan ble mennesker til? Noen sier at det stammer fra apene, men hvorfor er det så mange flere mennesker enn aper? Det må jo bety at menneskene måtte formere seg hele tida, og apene måtte ha lidd en massedød.

Å "dø ut" i løpet av mange millioner år kan vel neppe kalles "massedød". Desutten er det ikke slik det foregår.

 

Apen stammer fra ambifier, Menneskeapen, mennesket, og andre ape-arter stammer fra aper. Menneskeapen slik den var er utdødd, det nærmeste vi kommer i dag er gorilla, sjimpanse, og mennesket. Den andre grenen som utviklet seg som en 2 gren, er alle andre aper. Dvs. apens opphav er jo langt i fra utdødd, og dette er noe som gjelder alle dyrearter, ikke bare aperasen.

Lenke til kommentar
illvit: Evolusjonen, en ledende rase viker for en annen. Svake arter/individer dør, sterke overlever osv. Det er jo samme teorien, og du kan ikke bare velge en del av den.

Men hvis det hadde vært en mutasjon, så skjer ikke det med alle apene, og ihvertfall ikke samtidig. Hvordan kan et menneske kunne formere seg

Lenke til kommentar

Jeg er kristen, tror på Gud. Jeg tror at bibelen er det den utgir seg for å være, nemlig Guds ord. Har lest ting som jeg ikke har forstått osv, men jeg har også sett ting som jeg aldri hadde trodd på om jeg ikke hadde sett det selv, som f.eks en fot som vokste ut på en mann.

Lenke til kommentar
Jeg er kristen, og tror på Gud Fader og Jesus Christus. Jeg har vært gjennom tvilende perioder, men anser meg som kristen.

Samme her.

 

Jeg er kristen og tror på Gud. Da det gjelder noahs ark, o.l. så mener jeg at mange av historiene bare er historier, men som skal lære oss noe. En historie trenger ikke være sann for at den skal være underholdene eller ha et budskap. Det blir opp til hver enkelt å tolke disse historiene som de vil.

 

Enig i dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...