Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er personleg kristen.

meiner det er meir sansynleg at det finst ein skapar bak alt, enn at alt kom til ved eit smell.

Ville bare seia at INGEN kristen meiner at Homofil er synd. men det er bare vist ein flyttar saman med ein homofil og utnyttar det som er synd.

:tease:

Lenke til kommentar

ARGH!

 

EN GANG FOR ALLE!

 

Big Bang teorien er IKKE i strid med kristendommen, den passer faktisk perfekt til krdom. DERFOR den er så populær. Mange kristne mener at du skapte verden ved bigbang.

 

Og det med homofili, de mener at homofilie handlinger er synd. Det blir som å si at folk har lov til å like jenter men forbudt å røre de uansett....

Lenke til kommentar
Jostor: Det at det ikke finnes eg gud betyr ikke automatisk at alt er tilfedlig, tenk litt dypere!

Det jeg mener er tilfeldig, hvis det ikke skulle finnes noen Gud, er skapelsen, hvordan vil du forklare den hvis det ikke var noen Gud med i bildet? At hele verden bare ble til av ingenting?

Eg svarer spørsmålet ditt med et spørsmål: Hvis du skapte verden, hvem skapte gud?

For å dra tråden på topic igjen, kan du svare på spørsmålet mitt?

Beklager sent svar.

 

Jeg tror at Gud har eksistert i all evighet. Evighet er et begrep jeg ikke tror noen av oss mennesker helt vet hva innebærer, siden vi er vant med at alt har en tid.

 

Du vil sikkert mene at dette er like ulogisk som at verden ble til av ingenting, og det har du vel rett i. Selv har jeg lettere for å forstå at Gud alltid har vært til, enn at verden ble til av ingenting, men det er min mening!

 

Jeg er overbevist om at Gud finnes, men kan ikke bevise det. Du er sannsynligvis overbevist om at Gud ikke finnes, men kan heller ikke bevise det.

 

Jeg synes det er dumt at noen skal komme med tåpelige påstander som feks:

Gud er bullshit

Du er kristen fordi du er lat

osv.

Lenke til kommentar
Jeg er overbevist om at Gud finnes, men kan ikke bevise det. Du er sannsynligvis overbevist om at Gud ikke finnes, men kan heller ikke bevise det.

Tror jeg skal ta meg en tur i banken og si: "Jeg er overbevist om at jeg har 1.000.910,03 kr på min konto, men jeg kan ikke bevise det".

 

Edit: Hele innlegget...

Endret av KrageV
Lenke til kommentar
Jeg er overbevist om at Gud finnes, men kan ikke bevise det. Du er sannsynligvis overbevist om at Gud ikke finnes, men kan heller ikke bevise det.

Den som kommer med en påstand må bevise det. Påstand uten grunnlag teller ikke. Prøv igjen, men ta da med ev. bevis.

Tro er noe fra hjertet ikke fra tankene.

 

Du bare vet det du tror på, du kan ikke bevise det..

Lenke til kommentar
Jeg er overbevist om at Gud finnes, men kan ikke bevise det. Du er sannsynligvis overbevist om at Gud ikke finnes, men kan heller ikke bevise det.

Den som kommer med en påstand må bevise det. Påstand uten grunnlag teller ikke. Prøv igjen, men ta da med ev. bevis.

Tro er noe fra hjertet ikke fra tankene.

 

Du bare vet det du tror på, du kan ikke bevise det..

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...