Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Godhet eksisterer: 10

2. Overlagt ondskap finnes: 0,5

3. Tilfeldig ondskap finnes: 0,1

4. Bønn virker: 0

5. Mirakler skjer: 0

6. Religiøse opplevelser er virkelige: 0

 

Ut fra disse parametrene kommer jeg frem til at det er 0% sjanse for Guds eksistens.

 

Nå har jeg ikke noen doktorgrad i teoretisk fysikk, men har akkurat like gode forutsetninger for å sette parametre ang. ting man ikke kan måle.

 

*Stephen Unwing (Hawking) er en dust*

Du kan ikke si at det ikke skjer mirakler. Det finnes mange eksempler rundt om i verden på at slikt skjer!

Lenke til kommentar
Du kan ikke si at det ikke skjer mirakler. Det finnes mange eksempler rundt om i verden på at slikt skjer!

Ikke der det er ~100% sikkert at det ikke er noe humbug med "mirakelet".

Jo det finnes tilfeller der det er 100% sikkert, som når latin amerikanere finner maria i maten... :roll:

Lenke til kommentar
Du kan ikke si at det ikke skjer mirakler. Det finnes mange eksempler rundt om i verden på at slikt skjer!

Sånn som når noen faller ut av et fly i 30.000 fot og overlever. Joda, det er fantastisk, men jeg skjønner ikke hvorfor Gud i utgangspunktet vil utsette disse menneskene for den traumatiske opplevelsen det må være å falle ut av et fly i 30.000 fot. Dette er jo direkte ondskapsfullt.

 

Hvilke andre konkrete mirakler tenker du på?

Lenke til kommentar
Du kan ikke si at det ikke skjer mirakler. Det finnes mange eksempler rundt om i verden på at slikt skjer!

Sånn som når noen faller ut av et fly i 30.000 fot og overlever. Joda, det er fantastisk, men jeg skjønner ikke hvorfor Gud i utgangspunktet vil utsette disse menneskene for den traumatiske opplevelsen det må være å falle ut av et fly i 30.000 fot. Dette er jo direkte ondskapsfullt.

 

Hvilke andre konkrete mirakler tenker du på?

Gud har kontrollen - det vi kaller tilfeldigheter er når han mister kontrollen, eller djevelen ta overhånd elns :yes:

Lenke til kommentar
Jostor: Det at det ikke finnes eg gud betyr ikke automatisk at alt er tilfedlig, tenk litt dypere!

Det jeg mener er tilfeldig, hvis det ikke skulle finnes noen Gud, er skapelsen, hvordan vil du forklare den hvis det ikke var noen Gud med i bildet? At hele verden bare ble til av ingenting?

Eg svarer spørsmålet ditt med et spørsmål: Hvis du skapte verden, hvem skapte gud?

For å dra tråden på topic igjen, kan du svare på spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar

Det med at hvem lagde big bang å starten på alt så kommer du tilbake til det med menneskers fatteevne, ettersom vi ikke forstår evighet så er det i grunn ikke vits å prøve å forklare, mennesker forholder seg til det uansett og skaper egne svar, feks Gud, Budda blablabla

Endret av co2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...