kzn Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 jeg er så lite religiøs som man får det..... Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Liker Gud, men takler ikke fanklubben hans. Lenke til kommentar
jostor Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 1. Godhet eksisterer: 10 2. Overlagt ondskap finnes: 0,5 3. Tilfeldig ondskap finnes: 0,1 4. Bønn virker: 0 5. Mirakler skjer: 0 6. Religiøse opplevelser er virkelige: 0 Ut fra disse parametrene kommer jeg frem til at det er 0% sjanse for Guds eksistens. Nå har jeg ikke noen doktorgrad i teoretisk fysikk, men har akkurat like gode forutsetninger for å sette parametre ang. ting man ikke kan måle. *Stephen Unwing (Hawking) er en dust* Du kan ikke si at det ikke skjer mirakler. Det finnes mange eksempler rundt om i verden på at slikt skjer! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Du kan ikke si at det ikke skjer mirakler. Det finnes mange eksempler rundt om i verden på at slikt skjer! Ikke der det er ~100% sikkert at det ikke er noe humbug med "mirakelet". Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Du kan ikke si at det ikke skjer mirakler. Det finnes mange eksempler rundt om i verden på at slikt skjer! Ikke der det er ~100% sikkert at det ikke er noe humbug med "mirakelet". Jo det finnes tilfeller der det er 100% sikkert, som når latin amerikanere finner maria i maten... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Ah, sorry. Ave Maria på toast er et mirakel. My bad. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Ah, sorry.Ave Maria på toast er et mirakel. My bad. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Liker Gud, men takler ikke fanklubben hans. Haha :!: Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg sier til eldre og voksne at jeg er kristen (nei, det er ikke på grunn av at jeg skal konfirmeres og prøver og få så mye penger som muligt, nei.) Hva er da grunnen? Hørt om ironi? Lenke til kommentar
kzn Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 det har alltid vært skrevet eventyr, bibelen er et eksempel på det Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Hørt om ironi? Den var faktisk ikke så lett å se. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Liker Gud, men takler ikke fanklubben hans. kunne ikke ha funnet en bedre måte å si det på selv................. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 28. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2005 Kristen?! haha jeg lo da jeg så tittelen på tråden. Synes all religion bare kan dø ut.. trenger det ikke. Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 28. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2005 Du kan ikke si at det ikke skjer mirakler. Det finnes mange eksempler rundt om i verden på at slikt skjer! Sånn som når noen faller ut av et fly i 30.000 fot og overlever. Joda, det er fantastisk, men jeg skjønner ikke hvorfor Gud i utgangspunktet vil utsette disse menneskene for den traumatiske opplevelsen det må være å falle ut av et fly i 30.000 fot. Dette er jo direkte ondskapsfullt. Hvilke andre konkrete mirakler tenker du på? Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 28. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2005 Du kan ikke si at det ikke skjer mirakler. Det finnes mange eksempler rundt om i verden på at slikt skjer! Sånn som når noen faller ut av et fly i 30.000 fot og overlever. Joda, det er fantastisk, men jeg skjønner ikke hvorfor Gud i utgangspunktet vil utsette disse menneskene for den traumatiske opplevelsen det må være å falle ut av et fly i 30.000 fot. Dette er jo direkte ondskapsfullt. Hvilke andre konkrete mirakler tenker du på? Gud har kontrollen - det vi kaller tilfeldigheter er når han mister kontrollen, eller djevelen ta overhånd elns Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2005 Jostor: Det at det ikke finnes eg gud betyr ikke automatisk at alt er tilfedlig, tenk litt dypere! Det jeg mener er tilfeldig, hvis det ikke skulle finnes noen Gud, er skapelsen, hvordan vil du forklare den hvis det ikke var noen Gud med i bildet? At hele verden bare ble til av ingenting? Eg svarer spørsmålet ditt med et spørsmål: Hvis du skapte verden, hvem skapte gud? For å dra tråden på topic igjen, kan du svare på spørsmålet mitt? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Det med at hvem lagde big bang å starten på alt så kommer du tilbake til det med menneskers fatteevne, ettersom vi ikke forstår evighet så er det i grunn ikke vits å prøve å forklare, mennesker forholder seg til det uansett og skaper egne svar, feks Gud, Budda blablabla Endret 28. februar 2005 av co2 Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2005 Gud har kontrollen - det vi kaller tilfeldigheter er når han mister kontrollen, eller djevelen ta overhånd elns Gud er alllmektig, han kan ikke miste kontrollen. Du tar feil. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 28. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2005 Gud har kontrollen - det vi kaller tilfeldigheter er når han mister kontrollen, eller djevelen ta overhånd elns Gud er alllmektig, han kan ikke miste kontrollen. Du tar feil. Men hva kan det bety? At Gud ikke er så allmektig? Eller *gisp* at Gud ikke eksisterer? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 28. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2005 Liker Gud, men takler ikke fanklubben hans. Bra utsagn! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå