2ndUSmarines Skrevet 26. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2005 Til be Bill gates eller føl hans evige vrede for han er skaperen av programvaren som vi kjenner den i dag. Og du skal ke søke fristelse i linux, eller abdre programmer som er gratis på nettet Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 26. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2005 Tilbringer det meste av tiden min i et kristent miljø, men er ikke så veldig kristen.. Vet ikke helt om jeg tror på Gud sånn Bibelen beskriver han, men tror på en overstående makt. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Dark Knight: mange forskjelige kristne retninger.... så du kan vel kalle deg kristen... Lenke til kommentar
kag Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Vet ikke helt om jeg tror på Gud sånn Bibelen beskriver han, men tror på en overstående makt. The force? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Eg svarer spørsmålet ditt med et spørsmål: Hvis du skapte verden, hvem skapte gud? Microsoft. Microsoft har ikke skapt annet enn noen spill, og Basic-programmeringsspråk. Microsoft boken sier at det er microsoft som har skapt gud, hvis du tviler på ms boken så havner du i helvete! Havner jeg i huset til Linus Torvaldis, eller hos Apple? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Hihi.... tror vi bør dra denne tråder på sporet igjen her eller så blir den stengt... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 nei jeg er ikke kristen og tror vel heller ikke at det er en gud... Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) hvis du tviler på ms boken så havner du i helvete! hmmmm... nuvel. Endret 27. februar 2005 av danno_O Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Sfør i nedenstående ligning er 50 prosent(0,5) til å begynne med. Deretter regner man ut ligningen seks ganger - en gang med hver G-verdi, der Setter i den første utregningen blir Sfør i den neste, og så videre. G-verdiene finner man ved å ta stilling til seks parametre (se nedenfor) og gi dem en verdi mellom 0 og 10 alt etter hvordan man mener at eksistensen av de gitte fenomenene påvirker sannsynligheten for Guds eksistens. Verdien 1 betyr at fenomenets eksistens verken gjør det mer eller mindre sannsynlig at Gud eksisterer. Verdien 10 angir at fenomenet gjør det 10 ganger mer sannsynlig at Gud finnes, mens 0,1 gjør det10 ganger så usannsynlig. Og verdien 0 betyr at fenomenet ike kan eksistere sammen med Gud. De seks parametrene med Stephen Unwins G-øverdier: 1. Godhet eksisterer: 10 2. Overlagt ondskap finnes: 0,5 3. Tilfeldig ondskap finnes: 0,1 4. Bønn virker: 2 5. Mirakler skjer: 1 6. Religiøse opplevelser er virkelige: 2 Verdiene settes inn i denne ligningen: ____Sfør * G______ (Sfør*G) + 1 – Sfør = S etter Han Stephen har en doktorgrad i teoretisk fysikk og han kommer frem til at sannsynligheten for Guds eksistens er 67 prosent. Endret 27. februar 2005 av Dark Knight Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Jahuu! Nesten like luddig som Descartes' guds-"bevis" (kort oppsummert: "jeg har tanker om Gud, og siden slike tanker ikke kan ha utspring i lille meg, må det finnes en Gud"). 1: Hva i alle dager har godskap med en gud å gjøre? Jeg våger å påstå at jeg er en snill person, men har aldri noen sinne hatt et fnugg av tro på noen gud. At det faktum at godhet finnes skal implisere guds eksistens sier noe om teoriens far - han skjønner ikke at mennesker kan være snille uten grunn. 2 og 3: Se 1. 4: Så var det dette med bevis, da... 5: Se 4. 6. Religiøsex opplevelser er virkelige: 26: Det var mer enn jeg ville høre om fyrens privatliv. At han er en teoretisk fysiker betyr ikke at han kan kaste om seg fullstendig ubegrunnede påstander. Endret 27. februar 2005 av gspr Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) 1: Hva i alle dager har godskap med en gud å gjøre? Jeg våger å påstå at jeg er en snill person, men har aldri noen sinne hatt et fnugg av tro på noen gud. At det faktum at godhet finnes skal implisere guds eksistens sier noe om teoriens far - han skjønner ikke at mennesker kan være snille uten grunn. Bibelen beskriver Gud som god og sånn, så han prøver å fortelle at Gud skaper godheten som finnes. Endret 27. februar 2005 av Dark Knight Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 "Han mener..." - ja så fint da, men det er ikke verd noe som helst for resten av oss hva fyren mener om noe uten bevis. Lenke til kommentar
whom Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 "Han mener..." - ja så fint da, men det er ikke verd noe som helst for resten av oss hva fyren mener om noe uten bevis. Nå er da hele denne tråden påstander uten bevis Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 "Han mener..." - ja så fint da, men det er ikke verd noe som helst for resten av oss hva fyren mener om noe uten bevis. Mener han?? Kan ikke se at det står det jeg Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Argh jeg hater religion Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 "Han mener..." - ja så fint da, men det er ikke verd noe som helst for resten av oss hva fyren mener om noe uten bevis. Mener han?? Kan ikke se at det står det jeg Det er fordi du redigerte innlegget ditt. Men selv etter redigeringen er meningen det samme. Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) De seks parametrene med Stephen Unwins G-øverdier: 1. Godhet eksisterer: 10 2. Overlagt ondskap finnes: 0,5 3. Tilfeldig ondskap finnes: 0,1 4. Bønn virker: 2 5. Mirakler skjer: 1 6. Religiøse opplevelser er virkelige: 2 De seks parametrene med KrageV's G-verdier: 1. Godhet eksisterer: 10 2. Overlagt ondskap finnes: 0,5 3. Tilfeldig ondskap finnes: 0,1 4. Bønn virker: 0 5. Mirakler skjer: 0 6. Religiøse opplevelser er virkelige: 0 Ut fra disse parametrene kommer jeg frem til at det er 0% sjanse for Guds eksistens. Nå har jeg ikke noen doktorgrad i teoretisk fysikk, men har akkurat like gode forutsetninger for å sette parametre ang. ting man ikke kan måle. *Stephen Unwing (Hawking) er en dust* Endret 27. februar 2005 av KrageV Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 Tror dere mennesket har en sjel? Bare lurer kan ta det med, uansett skjønner lite av den gud ligningen din... Men det er litt rart å tenke på at det vi ser og føler bare skal være inpulser i hjernen, er det noen her som har meninger om det? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 *Stephen Unwing (Hawking) er en dust* Stephen Unwing != Stephen Hawking. Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 27. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2005 *Stephen Unwing (Hawking) er en dust* Stephen Unwing != Stephen Hawking. *Stephen Unwing (Hawking??) er en dust* Skulle vært slik. Sorry Hawking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå