Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Uten å påberope meg forståelse for Big Bang-teorien, kan jeg i hvertfall si at du har totalt misforstått: Du ser på Big Bang som en eksplosjon av materie. Det er helt feil. Ifølge teorien var det ikke materie i rommet som "eksploderte", men rommet selv.

Ta den klassiske rosinbolledeiganalogien: Du har en bolledeig med rosiner i. Rosinene representerer materie, bolledeigen selv representerer rommet. Big Bang var ikke en rosineksplosjon, men selve begynnelsen av hevingen til deigen (fra et "deigpunkt").

 

Noen med dypere innsikt i fysikken som har lyst til å komme med en mer nøyaktig forklaring?

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh...................

 

Hvordan UNiverset ble skapt og alt det der er det ingen som vet....

 

Mange av dere burde ta opp fysikk, uansett...

 

Religion, uavhengig av om det finnes en gud eller ikke er menneskeskapt...

 

Ja ja, uansett så er religion i en organisert form to ting

 

som kamerat Marx sa Opium for folket, mennesker gidder ikke gjøre opprør fordi de tror at selv om livet suger nå så for de det bra i himmelen... Og deremed aksepterer de at de blir urettferdig behandlet...

 

Den andre tingen er trygghet...

 

La oss se, menesker er vel dødelige...

 

Og kirker gir tryghet, selv om du ikke går der hver søndag etc...

 

Eller hver fredag for muslimer, eller hver lørdag for jøder...

 

Så er det en rekke ting du gjør der, du døpes [eventuelt], du konformeres kanskje, du gifter deg der. Og i det du har fått en veldig lav hvilepuls befinner du deg i den samme kirken men nå i en eske..

 

Og en rekke mennesker føler også at de garderer seg ved å være litt aktive i kirken, selv den mest inbite ateist ber til gud når han ser flammer ut av motoren på flyet sitt.. Uansett bortsett fra å undertrykke folk følger det også med trygghet og ja at enkelte sermonier blir gjort der.... Men uansett selv om min mening er at religion er Bullshit så er det ikke sikekrt andre sier det. Det fører bare med seg krig lidelse splittelse og lignende.. Selv om det finnes en gud eller ikke så er religion søppel... Men som jeg sa mennesker er mennesker og vi er ikke i stand til å forstå dette...............

 

Ja ja, kanskje det er noen som ler av sånne diskusjoner en gang i fremteiden etter verdensrevolusjonen.. Hvis det da skjer........

 

Uansett jeg hater på en måte religion, men på en måte er det ganske ok...

Lenke til kommentar

Hmm, tydeligvis så har du ikke skjønt det jeg sier

 

Jeg vet ikke om det finnes en gud eller ikke så jeg sier at det er mulig...

 

Jeg vet at religion finnes, derfor sier jeg at religon er menneskeskapt fordi jeg vet at mennesker finnes..

 

Om det finnes en gud eller ikke har jeg ingen peiling på....

Endret av duffman89
Lenke til kommentar

Selv er jeg ikkekristen kristen. Jeg sier til eldre og voksne at jeg er kristen (nei, det er ikke på grunn av at jeg skal konfirmeres og prøver og få så mye penger som muligt, nei.)

 

MAO Atist (slik det skrivest?) jeg tror det er umulig at noe som gud finnes, det er ulogisk og min filisofi er noe slik; en konge eller noen med mye makt fant ut at folket ikke kunne jobbe og leve uten noe mål. derfor fant han opp gud, det eneste målet "gud" hadde/har er og "bekrefte" et liv etter døden. slik at mennesekene skulle jobbe mye på jorden og "komme til himelen"

 

selv tror jeg det er en veldigt god løyn, dessvere har denne løynen hjernevakset endel mennesker.

 

dette er min subjetive menig. du trenger ikke vere enig :)

Lenke til kommentar

Jeg er kristen. Jeg tror at det må finnes en Gud for å ha skapt alt det som finnes her i verden. Alt kan ikke bare ha blitt til av seg selv uten noe mål og mening. En må ha stått bak.

Jeg ser det er flere som skriver at det er ulogisk at det finnes en Gud, men er det egentlig mer logisk at alt ble til av tilfeldigheter?

Det er godt mulig at verden ble skapt ved Big Bang, men noe eller noen må ha kontrollert dette, ellers hadde verden aldri blitt slik den er. De fleste forskere er enige om at det er så godt som umulig at noe slikt som Big Bang kan skje helt av seg selv. Men slik de ser det er dette den mest sannsynlige løsningen på hvordan verden ble til, og jeg sier at det er godt mulig at det var slik Gud skapte verden, men jeg er iallefall sikker på at alt det vi ser rundt oss i naturen ikke kan bli til av bare tilfeldigheter!

Lenke til kommentar
Jeg ser det er flere som skriver at det er ulogisk at det finnes en Gud, men er det egentlig mer logisk at alt ble til av tilfeldigheter?

Er det ikke temmelig at alt oppstod pga. tilfeldigheter når 100% av alt som skjer på jorden til enhver tid er tilfeldigheter?

Eller mener du alt er forutbestemt av en slags "gud"?

Lenke til kommentar

for ørtende gang!

The Big Bang passer utmerket sammen med krdom, det er derfor teorien er så populær!

(ja, det er bare en av mange teorier. Tilfedligvis den mest kjente.)

 

 

Jostor: Det at det ikke finnes eg gud betyr ikke automatisk at alt er tilfedlig, tenk litt dypere!

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Enig med meningen din, og jeg er veldig enig i at religion er til for å utnytte mennesker.

Utnytte mennesker til hvilken fordel?

Få dem til å jobbe for deg uten å krefe noe for det.. Mennesker blir passive hvis de tror at noe bedre venter dem i den neste verden.. Du slipper opprør selv om du styrer tyranisk etc................

 

Men det er mye godt i religion og, kommer an på hva du bruker det til.

Lenke til kommentar
Jostor: Det at det ikke finnes eg gud betyr ikke automatisk at alt er tilfedlig, tenk litt dypere!

Det jeg mener er tilfeldig, hvis det ikke skulle finnes noen Gud, er skapelsen, hvordan vil du forklare den hvis det ikke var noen Gud med i bildet? At hele verden bare ble til av ingenting?

Lenke til kommentar
Jostor: Det at det ikke finnes eg gud betyr ikke automatisk at alt er tilfedlig, tenk litt dypere!

Det jeg mener er tilfeldig, hvis det ikke skulle finnes noen Gud, er skapelsen, hvordan vil du forklare den hvis det ikke var noen Gud med i bildet? At hele verden bare ble til av ingenting?

Eg svarer spørsmålet ditt med et spørsmål: Hvis du skapte verden, hvem skapte gud?

Lenke til kommentar
Jostor: Det at det ikke finnes eg gud betyr ikke automatisk at alt er tilfedlig, tenk litt dypere!

Det jeg mener er tilfeldig, hvis det ikke skulle finnes noen Gud, er skapelsen, hvordan vil du forklare den hvis det ikke var noen Gud med i bildet? At hele verden bare ble til av ingenting?

Eg svarer spørsmålet ditt med et spørsmål: Hvis du skapte verden, hvem skapte gud?

Microsoft.

Lenke til kommentar
Jostor: Det at det ikke finnes eg gud betyr ikke automatisk at alt er tilfedlig, tenk litt dypere!

Det jeg mener er tilfeldig, hvis det ikke skulle finnes noen Gud, er skapelsen, hvordan vil du forklare den hvis det ikke var noen Gud med i bildet? At hele verden bare ble til av ingenting?

Eg svarer spørsmålet ditt med et spørsmål: Hvis du skapte verden, hvem skapte gud?

Microsoft.

Microsoft har ikke skapt annet enn noen spill, og Basic-programmeringsspråk.

Lenke til kommentar

Eg svarer spørsmålet ditt med et spørsmål: Hvis du skapte verden, hvem skapte gud?

Microsoft.

Microsoft har ikke skapt annet enn noen spill, og Basic-programmeringsspråk.

Microsoft boken sier at det er microsoft som har skapt gud, hvis du tviler på ms boken så havner du i helvete!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...