Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det kommer til absolutte standpunkt som gud/ikke gud så er det rimelig klart at det bare kan finnes en empirisk, objektiv sannhet. Gud kan ikke både eksistere og ikke eksistere på samme tid. Det er forskjell på å tro og å vite.

 

Agnostisisme er faktisk et rimelig klart standpunkt. Det sier ikke at man ikke har noe standpunkt, men at man aldri kan vite om gud er virkelig eller ei, hvilket selsvagt er tåpelig. Er gud virkelig finnes han, er han ikke, finnes han ikke. Alt som eksisterer er foranderlig. Den eneste grunnen til at man ikke kan kjenne gud er fordi han ikke eksisterer. Agnostisisme blir dermed en slags svada-ateisme. Folk som nekter å definere seg enten fordi de føler seg utilpass med begrepet 'ateist' som har vært missbrukt av autoriteter siden det oppstod, eller fordi de ikke har kjennskap til de forskjellige begrepene og hva de virkelig betyr.

 

Det lukter veldig positivisme av dette. Å være agnostiker er å bekjenne seg til egen uvitenhet. Det trenger heller ikke være snakk om en gud, men noe oversanselig. Jeg vil gå så langt som å si at å være agnostiker er en livsholdning, og ikke bare et standpunkt i et religionsspørsmål. En agnostiker er åpen for at det kan finnes andre forklaringer på ting enn det som oppfattes av det blotte øye. Det virker nesten som du synes det er feigt å være agnostiker. Jeg tror det er du som bør sette deg litt mer inn i dette. :whistle:

Lenke til kommentar

Til de som sier, nei her er det bare gravitasjonskraft og annet håndgripelig.. prøv å utfør Liber Samekh, kanskje tre måneder er i drøyeste laget, men skal si at enhver fanatisk dedikasjon har sine resultater, men så var det noe med å ta det onde med det gode, mye rusk i maskineriet..

 

eller bedre, nekt å underkaste deg til (/ høre på) den engelen du har manet frem av din egen bevissthet, la "det" bare flyte rundt sammen med alt annet rask (demoner) som også har blitt fremkalt... så kan man synke eller stige..

 

viljen bestemmer hva som er, det er ikke gravitasjonen som holder ens tanker i stagnasjon..

 

som lupoint.gif, så ldpoint.gif

Lenke til kommentar

Tror det er noe på et høyere plan enn oss, men man kan jo aldri være sikker på noe sånt... siterer psilocybes nettside:

"Spørsmålet om det finnes en Gud eller ikke sammenligner jeg best med at tre personer står utenfor en dør de aldri har sett bak. Den ene sier: "Jeg tror det er en elefant der inne". Den andre sier: "Jeg tror det ikke er en elefant eller noe annet der inne". Den tredje sier: "Hva som helst kan være der inne, så jeg gidder ikke en gang tenke på det", og ser på begge deres teoriseringer som håpløse gjetninger."
Tenk litt på den
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Dere som sier at Bibelen er noe tull: Har dere egentlig lest boken? (eller skal jeg si deler av den?) Mange profetier er gått i oppfyllelse.

 

Eks: Jesaja snakket om at Jesus skulle komme til jorden og dø for vår skyld. Flere hundre år senere skjedde faktisk dette.

 

Charles Darwin gikk bort fra sin egen lære i sin siste tid og ble frelst. Det er bevist at arter ikke kan utvikle seg til andre arter (at celledeling ikke kan skape en ny art).

 

Det som står i skolebøkene om jordens opprinnelse er bare teorier hele greiene. Det er INGEN beviser for at det har vært noe "Big bang". Og høres det ikke latterlig ut at i begynnelsen har det vært en stor "ball" med materie som har eksplodert, og skapt planeter, og ved hjelp av gravitasjonskreftene har gjort solen glødende, for så å skape encellede planter og dyr som utvikler seg til mennesker?

 

Uansett; Jesus sin oppgave på jorden var å ta på seg ALL verdens synd og sykdom.

 

Før kunne man ikke gå direkte til Gud, man måtte gå via en prest. Hvert år gikk en prest inn i det aller helligste i tempelet med et tau rundt foten. Dette var fordi hvis presten hadde synd i livet, så hadde han dødd, fordi Gud ikke tåler synd.

 

Men da Jesus døde REVNET forhenget som dekket det aller helligste, og dermed kan vi gå direkte til Ham. For når Gud ser på oss som er frelst, så ser han Jesus. Mennesker i seg selv er onde.

 

Det er veldig enkelt å bli frelst og få evig liv; man bare tar imot Jesus og tror på Ham. Mange aksepterer ikke at det er så enkelt, for de tror man MÅ gjøre masse tull for å komme til Himmelen.

 

Mange synes det er skremmende å være med kristne som taler i tunger. Tungetalen er en gave til oss. Når man ikke vet hva man skal be om, så kan man bruke denne. Dette er et språk som kun Gud forstår.

Lenke til kommentar
Det som står i skolebøkene om jordens opprinnelse er bare teorier hele greiene. Det er INGEN beviser for at det har vært noe "Big bang". Og høres det ikke latterlig ut at i begynnelsen har det vært en stor "ball" med materie som har eksplodert, og skapt planeter, og ved hjelp av gravitasjonskreftene har gjort solen glødende, for så å skape encellede planter og dyr som utvikler seg til mennesker?

Jeg synes den teorien er mer troverdig enn at det sitter en såkalt "Gud" et eller annet sted.

 

Hvis Gud skapte alt, og alt må ha en "skaper", hvem skapte "Gud"?

Lenke til kommentar
Dere som sier at Bibelen er noe tull: Har dere egentlig lest boken? (eller skal jeg si deler av den?) Mange profetier er gått i oppfyllelse.

 

Eks: Jesaja snakket om at Jesus skulle komme til jorden og dø for vår skyld. Flere hundre år senere skjedde faktisk dette.

 

Charles Darwin gikk bort fra sin egen lære i sin siste tid og ble frelst. Det er bevist at arter ikke kan utvikle seg til andre arter (at celledeling ikke kan skape en ny art).

 

Det som står i skolebøkene om jordens opprinnelse er bare teorier hele greiene. Det er INGEN beviser for at det har vært noe "Big bang". Og høres det ikke latterlig ut at i begynnelsen har det vært en stor "ball" med materie som har eksplodert, og skapt planeter, og ved hjelp av gravitasjonskreftene har gjort solen glødende, for så å skape encellede planter og dyr som utvikler seg til mennesker?

 

Uansett; Jesus sin oppgave på jorden var å ta på seg ALL verdens synd og sykdom.

 

Før kunne man ikke gå direkte til Gud, man måtte gå via en prest. Hvert år gikk en prest inn i det aller helligste i tempelet med et tau rundt foten. Dette var fordi hvis presten hadde synd i livet, så hadde han dødd, fordi Gud ikke tåler synd.

 

Men da Jesus døde REVNET forhenget som dekket det aller helligste, og dermed kan vi gå direkte til Ham. For når Gud ser på oss som er frelst, så ser han Jesus. Mennesker i seg selv er onde.

 

Det er veldig enkelt å bli frelst og få evig liv; man bare tar imot Jesus og tror på Ham. Mange aksepterer ikke at det er så enkelt, for de tror man MÅ gjøre masse tull for å komme til Himmelen.

 

Mange synes det er skremmende å være med kristne som taler i tunger. Tungetalen er en gave til oss. Når man ikke vet hva man skal be om, så kan man bruke denne. Dette er et språk som kun Gud forstår.

Heh. Tørr tippe du bare ønsker å provosere med dette. Ikke bare virker det som du har misforstått evolusjonsteorien, men også de kristne argumentene dine er til dels feilaktige eller forbeholdt de konservative.

 

Det tragiske med dette er at det sikker finnes noen drittunger der ute som lar seg provosere av dette. *sigh*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Det som står i skolebøkene om jordens opprinnelse er bare teorier hele greiene. Det er INGEN beviser for at det har vært noe "Big bang". Og høres det ikke latterlig ut at i begynnelsen har det vært en stor "ball" med materie som har eksplodert, og skapt planeter, og ved hjelp av gravitasjonskreftene har gjort solen glødende, for så å skape encellede planter og dyr som utvikler seg til mennesker?

Jeg synes den teorien er mer troverdig enn at det sitter en såkalt "Gud" et eller annet sted.

 

Hvis Gud skapte alt, og alt må ha en "skaper", hvem skapte "Gud"?

Gud har eksistert i evighet, noe vi mennesker egentlig ikke kan forstå

 

kag: Feilaktige? Hva er feilaktig? Nei, jeg lar meg ikke provosere... Og nei, jeg har ikke misforstått evolusjonsteorien.

Lenke til kommentar
Og høres det ikke latterlig ut at i begynnelsen har det vært en stor "ball" med materie som har eksplodert, og skapt planeter, og ved hjelp av gravitasjonskreftene har gjort solen glødende, for så å skape encellede planter og dyr som utvikler seg til mennesker?

Hva høres mest latterlig ut? Teorier utarbeidet på vitenskapelig måte, med lang tids observasjoner og forskningsresultater som grunnlag? Eller masse pølsevev funnet opp av noen tullinger for mange tusen år siden uten den minste rot i virkeligheten?

 

Javel, si at det viser seg at mange av de teoriene man har om jordas og universets opprinnelse ikke stemmer. Kristne hadde nok tatt dette som "enda et tegn" på at de har rett. Men det hadde jo jøder, muslimer osv. også gjort. Så hva skulle jeg ha valgt å tro på? Det som virker mest sannsynlig? Hvorfor i all verden skulle jeg valgt kristendommen? Bare fordi det er akkurat din tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

I alle andre religioner må du gjøre mye tull og ofre og be 32 ganger dagen. Hvis du vil bli en kristen trenger du kun å TRO på Jesus.

 

For meg høres det latterlig ut at en eksplosjon kan ha skapt liv. Og det er ikke pølsevev funnet opp av tullinger. Flere ting av det som står der har skjedd. Kaller du det pølsevev? Jaja, tro hva du vil. Men jeg vet at Bibelen er sannheten.

Lenke til kommentar
I alle andre religioner må du gjøre mye tull og ofre og be 32 ganger dagen. Hvis du vil bli en kristen trenger du kun å TRO på Jesus.

Dette er kulturbetinget. Kristendommen i midtøsten har mange strenge regler. Og muslimer i Norge lever langt friere enn muslimer i midtøsten. Har ikke noe med at den ene religionen er friere enn den andre.

 

Edit; orddeling

Endret av kag
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Zyklon: LOL :D

 

kag: Det er forskjell på jøder og kristne. Jødene tror ikke at Jesus var Guds sønn, mens det gjør kristne. Jødene venter fortsatt på Messias, og holder fortsatt på med det de gjorde før Jesus kom

Lenke til kommentar
kag: Det er forskjell på jøder og kristne. Jødene tror ikke at Jesus var Guds sønn, mens det gjør kristne. Jødene venter fortsatt på Messias, og holder fortsatt på med det de gjorde før Jesus kom

Eh. Det er ikke bare jøder der nede. Men jeg skjønner det er lett å "glemme" når man bare konsentrerer seg om å manipulere folk til kunstig het debatt.

Lenke til kommentar
For meg høres det latterlig ut at en eksplosjon kan ha skapt liv.

At du synes en teori høres dum ut, kan like lett bety at du er dum, og ikke teorien.

 

Flere ting av det som står der har skjedd.
Så på grunnlag av noen korrekte forutsigelser, godtar du en hel bok som sann? Det må være veldig vanskelig å tro på Bibelen, Nostradamus' verker og Mein Kampf samtidig - noe du åpenbart må gjøre siden du legger troen din på det grunnlaget.

 

Men jeg vet at Bibelen er sannheten.
Siden dette er en diskusjon, kan det jo være fint å dele bevisene for dette med resten av oss. Ingen bevis, sier du? Vel, da kan du holde det for deg selv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...