Gå til innhold

Er du kristen? Tror du på Gud osv?


Anbefalte innlegg

Prøver igjen jeg.

Alle som tror på gud osv;

Hvordan har dere følt guden deres sin nærhet og hva har den gjort for dere?

Jeg har veldig ofte følt Guds nærhet, både i lykkelige og ulykkelige stunder i livet. Goophy, du må forstå, at enhver persons opplevelse med Gud er ganske intenst og personlig, og jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg ikke vil utdype dette på et forum. Jeg kan godt utdype over PM eller lignende, men det er for privat til å legge ut foran alles øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøyaktig HVA er forskjellen på å føle Gud og å lide av en mental sykdom?

 

Kag: Jeg forstår poenget ditt. Men etter å ha deltatt i lignende tråder flere ganger har jeg konkludert at lange innlegg med saklige argumenter blir møtt med lange innlegg med mer eller mindre metafysiske "argumenter". Jeg deltar i disse trådene i en viss grad for å la meg og de andre ateistene undeholde av de religiøse. Og forresten; man arbeider ikke for å fremstå som voksen, man er det.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke kristen, men jeg har da respekt nok overfor de som er det til å ikke sammenligne dem med mentalpasienter. Det er en type "sekulærfundamentalisme" som ikke er stort bedre enn kristne fundamentalister. Likt for dem begge er at de mangler respekt for andres tro. Mennesket har et iboende metafysisk behov, hvordan man fyller det behovet er opp til hver enkelt, men det har svært lite med sinnsykdom å gjøre.

Lenke til kommentar
Rart at menneskene som i følge utviklingst. stammer fra apenen

 

Ingen har noensinne hevdet at menneskene stammer fra apene.

 

Nøyaktig HVA er forskjellen på å føle Gud og å lide av en mental sykdom?

 

Det er ikke sykdom, men har antagelig ironisk nok evolusjonære grunner.

 

Jeg er ikke kristen, men jeg har da respekt nok overfor de som er det til å ikke sammenligne dem med mentalpasienter. Det er en type "sekulærfundamentalisme" som ikke er stort bedre enn kristne fundamentalister.

 

Går disse "sekulærfundamentalistene" dine rundt og sprenger kirker? Moskeèr? Synagoger? Dreper uskyldige mennesker pga. av deres tro?

 

Provoserende ateister er himmel og hav bedre enn fundamentalistiske kristne, men hvorfor i all verden skal man være pokka nødt til å respektere folks feberfantasier? Jeg vet, og kan bevise, at alle verdens religioner er like falske som alle novellebøkene i hylla på Narvesen. Hvorfor skal vi tvinges til å respektere folk som bruker intoleranse, uvitenhet og vold til å fremme sine irrasjonelle hallusinasjoner?

Lenke til kommentar
Går disse "sekulærfundamentalistene" dine rundt og sprenger kirker? Moskeèr? Synagoger? Dreper uskyldige mennesker pga. av deres tro?

 

Provoserende ateister er himmel og hav bedre enn fundamentalistiske kristne, men hvorfor i all verden skal man være pokka nødt til å respektere folks feberfantasier? Jeg vet, og kan bevise, at alle verdens religioner er like falske som alle novellebøkene i hylla på Narvesen. Hvorfor skal vi tvinges til å respektere folk som bruker intoleranse, uvitenhet og vold til å fremme sine irrasjonelle hallusinasjoner?

Sist jeg sjekket har ikke kristne norske fundamentalister sprengt noen moskéer eller synagoger de siste årene.

 

Men det er godt vi har deg her som har alle svarene på alle de spørsmål mennesker har stilt seg siden tidens morgen. Jeg sier ikke man skal respektere alle, men jeg respekterer de som er religiøse. F.eks. respekterer jeg dine synspunkter særs lite, som et lite referansepunkt.

Lenke til kommentar
Fordi jeg tror det, og har følt Guds kraft på kroppen...

Du bør kanskje vurdere profesjonell hjelp.

Og du bør huske hva retningslinjene våre sier om generelt vissvas. ;)

 

 

Sånn FYI: ender hele tråden opp i personangrep og flaming eller andre former for relegiøs uro blir tråden stengt, now behave.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

 

Ingen har noensinne hevdet at menneskene stammer fra apene.

 

Det er ikke sykdom, men har antagelig ironisk nok evolusjonære grunner.

 

Provoserende ateister er himmel og hav bedre enn fundamentalistiske kristne, men hvorfor i all verden skal man være pokka nødt til å respektere folks feberfantasier?

Mennesker og sjimpanser skilte lag for ca 5 millioner år siden, den første skapningen som kan kalles en "ape" så dagens lys for ca 40 millioner år siden, m.a.o: Mennesker nedstammer fra aper.

 

Også neandertalere hadde relgion, det er ikke noe Homo Sapiens har diktet opp...

 

Provoserende ateister tilhører dessverre den mindre intelligente halvdelen av landet.

Lenke til kommentar
Mennesker og sjimpanser skilte lag for ca 5 millioner år siden, den første skapningen som kan kalles en "ape" så dagens lys for ca 40 millioner år siden, m.a.o: Mennesker nedstammer fra aper.

 

Også neandertalere hadde relgion, det er ikke noe Homo Sapiens har diktet opp...

 

Provoserende ateister tilhører dessverre den mindre intelligente halvdelen av landet.

Vi har felles stamfedre som dagens aper... Hvorvidt stamfedrene kalles aper eller ei er et definisjonsspørsmål.

 

Og hvorfor blir religion så mye bedre bare fordi neandertalerne hadde det? Det er bare de siste par hundre årene at store deler av menneskeheten har begynt å tvile på religioner. Dette er fordi vi i dag kan finne helt naturlige forklaringer på ting som tidligere religionene sa var svært så mystisk og gudommelig.

 

Kan du forresten vise til noe forskning som støtter oppunder påstanden din at ateister er mindre intelligente enn kristne og andre religiøse?

Lenke til kommentar
Sånn FYI: ender hele tråden opp i personangrep og flaming eller andre former for relegiøs uro blir tråden stengt, now behave.

 

Ja jøss, det kunne jo være farlig om vi fant ut at religion bare var tull og like tåpelig som julenissen og noen som trodde på ham skulle komme til å få lese dette. Ærlig talt, noen ganger er moderatorene på dette forumet så hinsides opptatt av at ingen skal såres at dere driter i fakta og i hva de som hevder å være tilhengere av religioner faktisk mener, men ikke sier... vi er bare ærlige.

 

Provoserende ateister tilhører dessverre den mindre intelligente halvdelen av landet.

 

Javel? All forskning og alle undersøkelser jeg har sett og lest setter ateister vesentlig høyere på skalaen enn resten av landet hva IQ angår.

Lenke til kommentar

Hører alle de som sier de "føler guds nærvær" å har gud med seg i lykkelige å tunge stunder.

 

Hvorfor har ikke jeg det? Kan det være noe som kalles hormoner og kjemiske reaksjoner i hjernen min som disse kristne tar for å være gud, fordi de ikke vet hva det er som skjer med dem eller noe?

 

Hvorfor har jeg ikke sett noen engel, hvorfor har jeg ikke sett noen mirakler, hvorfor har jeg bare vært i kjedelige gudstjenester eller begravelser med kirken?

 

Hvorfor skal jeg plent tro på kristendommen når det finnes hundretusen religioner? hvorfor skal det være så mye mer sant, fordi jeg bor i et land der flertallet er kristne?

 

Hvorfor motarbeider kristne forskning som går imot religion\kristendommen? Hvorfor skal kristne omvende andre til religionen deres når den er personlig som de sier?

 

-Hvorfor må jeg dø for å finne et svar, om det er et?

 

Dere sier ofte da at jeg skal "finne ut av det selv," men jeg føler eller merker ingenting religiøst. Hvordan har det seg at dere har det så fantastisk med gud, og jeg merker ingenting?

Endret av co2
Lenke til kommentar
Hører alle de som sier de "føler guds nærvær" å har gud med seg i lykkelige å tunge stunder.

 

Hvorfor har ikke jeg det? Kan det være noe som kalles hormoner og kjemiske reaksjoner i hjernen min som disse kristne tar for å være gud, fordi de ikke vet hva det er som skjer med dem eller noe?

 

Hvorfor har jeg ikke sett noen engel, hvorfor har jeg ikke sett noen mirakler, hvorfor har jeg bare vært i kjedelige gudstjenester eller begravelser med kirken?

 

Hvorfor skal jeg plent tro på kristendommen når det finnes hundretusen religioner? hvorfor skal det være så mye mer sant, fordi jeg bor i et land der flertallet er kristne?

 

Hvorfor motarbeider kristne forskning som går imot religion\kristendommen? Hvorfor skal kristne omvende andre til religionen deres når den er personlig som de sier?

 

-Hvorfor må jeg dø for å finne et svar, om det er et?

 

Dere sier ofte da at jeg skal "finne ut av det selv," men jeg føler eller merker ingenting religiøst. Hvordan har det seg at dere har det så fantastisk med gud, og jeg merker ingenting?

Man finner ikke ut hvilke overnaturlige ting som finnes før man dør fordi det står en eller annen plass i bibelen at man ikke skal sette Gud på prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...