Gå til innhold

Pinnacle med Sony DCR-DVD201E?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan gi meg svar på følgende spørsmål:

- Hvordan få Pinnacle Studio 9 til å "finne" Sony DVD-kameraet mitt? (Dette kobles til USB-porten)

(Og de jækli filene er jo så upraktiske i alle slags mulige programmer. har bla. lastet ned AimOne video Converter for å prøve å konvertere VOB filene til litt mer "praktiske" video-filer.)

-Mao. finnes det noe program som i det hele tatt vil ta disse vob-filene, for å siden konvertere de?

På forhånd mange takk!!

MVH

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, MEN!!!

Mitt DVD-kamera har ikke firewire, (dette tror jeg er gjengs for slike DVD-kameraer.)

I alle tilfeller så har iallefall ikke mitt kamera noe slike, BARE USB2 grensesnitt!

Men dette er ikke noe en kan gjøre noe med har jeg forstått. Problemet nå er etter en har ferdigstilt (finalized) DVD platene (8cm), så "putter" man dem rett i DVD-spilleren på pcèn (fortsatt alt ok). Nå kan man se dem i Windows media player, Dell Media, Win DVD etc.

PROBLEMET er; disse filene er VOB-filer, detter vil ikke Pinnacle ha. Så da blir spørsmålet; hvordan konvertere disse filene til filer som Pinnacle studio 9 vil ha?

Alle svar mottas med takk.....¨

MVH

Kenneth

Lenke til kommentar
Hei, jeg har et sony pc109 kamera....jeg bruker selv pinnacle og har funnet ut at pinnacle ikke tar imot usb tilkobling, men jeg må bruke i-link for å få tilkobling. :)

så, er det ingen av pinnacle sine versjoner som tar i bruk usb?

Lenke til kommentar

-Mao. finnes det noe program som i det hele tatt vil ta disse vob-filene, for å siden konvertere de?

Ut fra produktbeskrivelsen til Ulead VideoStudio 8 ser det ut til at den såvel kan capture fra USB2 som behandle VOB-filer:

• Complete Capture support allows you to acquire media from TV

tuner cards and analog capture cards and also other sources

connected via FireWire (IEEE 1394) or USB (1.0 and 2.0).

• DVD-RAM support lets you get photos and video from existing

video, DVD+/-VR formatted discs, camcorders, TV tuner cards,

VCRs, TVs, home DVDs and DVD-RAM recorders.

I tillegg får man et videoredigeringsprogram som etter sigende er langt mindre plaget av bugs enn Pinnacle Studio-serien.

30 dagers trial-versjon uten begrensninger tilgjengelig.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar

Kennethst,

sammen med kameraet ditt burde du ha fått Pixela Image mixer med driver for ditt Sony DVD kamera.

Imagemixer er ikke noe geni-program og jeg har bare brukt det i fjern fortid selv, men iflg reklamen skal det være godt istand til å ta inn-signalet fra USB 2.0 og konvertere til MPEG.

Og når du vel har fått konvertert det til MPEG så kan du jobbe videre med det i et Pinnacle program (hvis du vil, fordi du skal kunne gjøre enkel videoredigering i Image mixer også).

På jobb bruker jeg Dazzle Movie Star eller noe lignende som tar imot videosignal via USB 2.0. Det programmet krever imidlertid enhetsdriver - jeg tror det fortsatt er slik at video over USB 2.0 krever spesifikke enhetsdrivere (i ditt tilfelle for Sony-kameraet) i motsetning til Firewire som tydeligvis har en generisk spesifikasjon innebygget i Windows.

Let etter Image mixer så kommer du i gang!

Lenke til kommentar
Kennethst,

sammen med kameraet ditt burde du ha fått Pixela Image mixer med driver for ditt Sony DVD kamera.

Imagemixer er ikke noe geni-program og jeg har bare brukt det i fjern fortid selv, men iflg reklamen skal det være godt istand til å ta inn-signalet fra USB 2.0 og konvertere til MPEG.

Og når du vel har fått konvertert det til MPEG så kan du jobbe videre med det i et Pinnacle program (hvis du vil, fordi du skal kunne gjøre enkel videoredigering i Image mixer også).

På jobb bruker jeg Dazzle Movie Star eller noe lignende som tar imot videosignal via USB 2.0. Det programmet krever imidlertid enhetsdriver - jeg tror det fortsatt er slik at video over USB 2.0 krever spesifikke enhetsdrivere (i ditt tilfelle for Sony-kameraet) i motsetning til Firewire som tydeligvis har en generisk spesifikasjon innebygget i Windows.

Let etter Image mixer så kommer du i gang!

Hei, min nye sony 590 avspiller, som skal ta det meste, (koblet til tv) klarer ikke å lese mpeg-2 som jeg har brent på pc (ny samsung brenner).Må jeg lagre filene i .VOB-format. Har brent mange forskjellige plater og format som er havnet isøpla..

Tenkte du kunne svare på hva jeg gjør feil. På pc virker alt.

Mvh.

esbe

Lenke til kommentar
Hei, min nye sony 590 avspiller, som skal ta det meste, (koblet til tv) klarer ikke å lese mpeg-2 som jeg har brent på pc (ny samsung brenner).Må jeg lagre filene i .VOB-format.

Du kan altså ikke lege MPEG filen direkte på DVD'en, du må bruke et "mastering"program for å få brent de nødvendige VOB-filene.

Hei,

jeg har ikke 590 selv og har måttet laste bruksanvisningen ned fra nettet. Begrenset hvor lang tid jeg vil bruke på å lese den ;) , men så langt jeg har kunnet se kan den ikke spille MPeg1 eller MPeg2 direkte. I brenneprogrammet ditt må du lage en DVD som kan spilles av på "stue-spiller" (Make DVD), alternativ VCD (dårligere kvalitet, kan ikke se noen grunn til at du bør velge det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...