WonderBjarne Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Heisann. Jeg vurderer å kjøpe meg denne laptopen. Det jeg lurer på da er om dette er et godt kjøp og om det er noen som har erfaring med Linux på den. Er litt usikker på om skjermkortet er bra støttet f.eks. Har tenkt til å enten bare kjøre Linux eller dualboot med XP. Jeg har ingen planer om å spille noe spesielt med den (kan jo selvfølgelig hende at jeg finner frem noen spill da), men bare surfe, skrive, høre på musikk, se film etc. Vil gjerne høre erfaringer og hvis noen vet om laptoper i samme prisklasse så er de bare å komme med linker. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Tror ikke det finnes noe særlig bra drivere til dette skjermkortet. Ville heller satset på en pc med ATi eller helst nVidia. Betal heller litt mer og få en mye bedre pc fra Netshop Endret 24. januar 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Hm....ja, ok. Da får jeg se litt mer da. Hadde nemlig ikke tenkt til å bruke altfor mye penger, men jeg hadde bestemt meg for at den skulle i hvert fall ha 512 mb ram, og en brukbar prosessor. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvis du kan komme med en maks pris så kan jeg se hva jeg finner. Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Det skal du få. Det blir vel maks 10.000 kr regner jeg med. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Denne bør vel funke ganske bra: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5178 Legg på 500kr og du får med dvd-brenner Dette vil være en mye bedre pc enn Fujtitsuen Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Takk skal du ha. Var faktisk inne og så på den nettopp. Må bruke litt mer tid til å vurdere om jeg skal kjøpe eller ikke. Hvis jeg kjøper så håper jeg bare at jeg finner ok drivere til skjermkortet (ATI har vel kommet ut med noen nye drivere til Linux). Og hva med det trådløse nettverkskortet, er det bra støtta i Linux eller? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Skal sjekke det ut Fant denne siden: http://ipw2200.sourceforge.net/ vet ikke om det er det wlan kortet som er i 1557? Hvordan distro skal du kjøre forresten? Endret 24. januar 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Spør du meg så spør jeg deg for å si det sånn....Men uansett, det er skikkelig support du driver med Larsen! Vet ikke helt enda....Har to servere med Debian på. Men jeg lurer på om jeg skal teste ut Vidalinux. Nå har jeg nesten aldri testa Linux som desktop, bortsett fra Fedora Core 2 en liten stund, så det hadde jo vært spennende med Linux som OS. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Spør du meg så spør jeg deg for å si det sånn....Men uansett, det er skikkelig support du driver med Larsen! Vet ikke helt enda....Har to servere med Debian på. Men jeg lurer på om jeg skal teste ut Vidalinux. Nå har jeg nesten aldri testa Linux som desktop, bortsett fra Fedora Core 2 en liten stund, så det hadde jo vært spennende med Linux som OS. Takk Jeg vil anbefale deg å prøve Gentoo. Kan være litt tungt i starten, men etter du først har brukt det bruker du ikke noe annet igjen. Debian er sikkert vel og bra, men Gentoo er et par hakk bedre, synes jeg. Vidalinux har jeg aldri hørt noe om. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har funnet litt info om VidaLinux og virker som det en bra distro det. Vidalinux Desktop OS is a powerfull, stable and easy-to-use Linux distribution. The desktop components are based on the best projects of the open source community including the GNOME desktop environment, OpenOffice Ximian productivity suite, Mozilla browser, Evolution mail and calendar client, Gentoo Linux system and portage package manager. Vidalinux Desktop OS is the only system which includes additional multimedia and productivity applications for the home user including media players, browser plugins for Flash, RealPlayer, PDF viewer, media, graphics design and administration tools. Er visst bare en litt mer brukervennlig Gentoo. Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ja. Det som er digg med Linux er jo at du kan bytte distro akkurat når det passer deg. Så du skal ikke se bortifra at jeg prøver flere forskjellige. Men det må bli etter en god natts søvn, for nå tar jeg kvelden. Men takk skal du ha! Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Bare hyggelig Tar kvelden jeg også, må på skolen i morgen og boikotte nasjonale prøver Blir morro å sitte å spille Far Cry i 2 timer Endret 24. januar 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå