janfredrik Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei! Nå får jeg snart Übuntu Linux'cden i posten (håper jeg) Jeg tror jeg må lage en ny partisjon til det, og jeg bruker Partition Magic. Men når jeg skal lage ny får jeg tre alternativer Linux Ext2 Linux Ext3 Linux Swap ? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ikke noe å si, den blir formatert på nytt når du installerer ubuntu. Bare lag en uformtart partisjon om du vil. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ikke noe å si, den blir formatert på nytt når du installerer ubuntu. Bare lag en uformtart partisjon om du vil. Så det går fint om jeg velger f.eks: Linux Ext2 Lenke til kommentar
Psy Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ja, men velg heller ext3 da det er nyere med flere funksjoner som journaling m.m. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ext3 er arvtageren etter ext2. så bruk det. Fikser ikke Ubuntu sånnt selv? Jeg behøvde ikke å stresse rundt med det... Jeez... er folk helt hjernevasket av installasjonsprogrammet til Windows? Det *går* ann å lage enklere ting, som greier mer enn å plante en haug med programmer du ikke trenger (ie er synder #1 her) og ikke greier å partisjonere skikkelig. Pluss at den aldri spør om overskrivning a oppstartslaster etc, den bare gjør det. For ditt beste, sånn at du ikke skal få sett at det finnes hyggeligere dyr en windows... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ext3 eller ReiserFS (er ikke det tilgjengelig?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå