b_naimy Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg mistet bilde på kjermen min for en stund siden. Tenkte først at den innbygde grafik kortet tok kvelden så jeg installerte en ny grafik kort å prøvde igjen men fortsatt sort skjerm. Men selv om jeg setter i den nye grafik kortet eller prøver og bruke den innebygde kortet så for jeg en skarp kostnant piping ifra hovedkortet(tror jeg) Konstant piping som starter etter ca: 5-10 sekunder etter at jeg slår på maskinen. Det som er rart er at når jeg den første gangen skulle starte maskinen så fikk jeg den samme pipingen men så trykket jeg på reset og så fikk jeg bilde og alt fungerte fint,helt til jeg fikk en harddisk error. Tror neppe dette har noe med hardisken og gjøre siden den var antikk,den har jeg nå byttet ut med en seagate 80 gig. Dette er hva jeg har prøvd: 1: Byttet grafik kort(samme feil,grafik kortet fungere på en annen maskin) 2:Byttet power supply(som fungere på en annen maskin) 3:Flyttet på minne brikken fra slot 1 til slot2 (hjalp ikke) 4:Bare plugget til minimum av deler for og få opp bilde(hjalp ikke) 5:Dobbel kjekket at alt sitter som det skal gjøre(hjalp ikke) 6:Tatt ut batteri på hovedkort for og resete bios(hjalp ikke) Alle data deler spinner og går men for ikke noe bilde Jeg har hørt at det kan være noe galt med minne vis det pipper slikt,kan det stemme?????Kan det være cpu som er gåen?(viften spinner) og kjøle ribben virker ganske normal varm. Vis det er noen som kan ha en muligens løsning eller har noen tips til hvordan jeg kan løse så hadde jeg satt veldig stor pris på det? Mvh Bashir Naimy E-mail : [email protected] Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Har prøvd å svare deg på normalt vis, men feilet - har du antivirus installert som funker? Bashir Naimy got lost... format c: Endret 24. januar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
maedox Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Prøv RAM og CPU i en annen maskin, og andre deler i din maskin. Ganske sannsynlig at hovedkortet ditt ikke funker som det skal. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Høres ut som det er RAM-feil du har. Edit: Award-bios bruker repeterende pip som varsel for feil på minne: Award BIOS Beep Codes Award BIOS uses beeps of varying duration. A long beep will typically last for 2 seconds while a short beep will last only 1 second. Award BIOS also uses beeps of different frequency to indicate critical errors. If an Award BIOS detects that the CPU is overheating it may play a high pitched repeating beep while the computer is running. BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE 1 Long, 2 Short Video adapter failure Bad video adapter Repeating (Endless loop) Memory error Bad memory or bad connection 1 Long, 3 Short Video adapter failure Bad video adapter or memory High freq. beeps (while running) CPU is overheating CPU fan failure Repeating High, Low beeps CPU failure Bad processor ( http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html ) Endret 25. januar 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Hvilket hovedkort har du? Det finnes svar på hva disse beep codes'ene egentlig betyr. Et søk på www.google.com (beep codes award bios) vil gi deg raskt svar på dette. bare husk å finn ut om det er Award bios eller et annet merke. edit: husket feil, se over for "repeating beeps" Endret 25. januar 2005 av Desdichado Lenke til kommentar
b_naimy Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 takker for reply.vil ta meg en tipp på en par linker og kjekke info om de forskjellige pipene Mvh BN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå