navido82 Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Jg har kjøpt meg en papst vifte 19db 3 pins vifte fra microplex.no Jg har ett chieftec medium 340 W kabinett. Det jg vil er å erstatte VIFTA I PSUEN med den papst vifta. Men når jeg åpnet strømforsyningen så jeg at det gikk TO SVARTE OG EN GUL OG EN RØD ledning inn til vifta. På papst vifta er det en blå, en rød og en hvit ledning. Så det jeg lurer hvordan jeg skal koble på vifta? Det er jo forskjellige farger så jeg lurte på hvilken farge som skal med hvilken farge. Kan jeg forresten koble papst vifta til hovedkortet og sette den i psuen? Trenger bra svar fort.. takk Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-15 19:10, navido82 skrev:Jg har kjøpt meg en papst vifte 19db 3 pins vifte fra microplex.noJg har ett chieftec medium 340 W kabinett. Det jg vil er å erstatte VIFTA I PSUEN med den papst vifta.Men når jeg åpnet strømforsyningen så jeg at det gikkTO SVARTE OG EN GUL OG EN RØD ledning inn til vifta.På papst vifta er det en blå, en rød og en hvit ledning. Så det jeg lurer hvordan jeg skal koble på vifta? Det er jo forskjellige farger så jeg lurte på hvilken farge som skal med hvilken farge.Kan jeg forresten koble papst vifta til hovedkortet og sette den i psuen? Trenger bra svar fort.. takk Du kan koble den direkte til hovedkortet også. Gul ledning skal være 12V og rød skal vere 5 Volt. De to svarte er jord (0 V). Da skal den rød ledningen fra papstvifta på den gule og den blå ledningen skal ned på en av de svarte. Den vifte er turteller. Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Takk for svaret.. men du skrev: !Gul ledning skal være 12V og rød skal vere 5 Volt." Skal jeg gjøre noe??? Er vel bare å å kutte alle fire..koble på de du sa og ikke noe mer vel? Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 En av ledningene (de som går til vifteren i psuen) er både svart og gul. Den andre er helt svart, den tredje er helt gul og den fjerde er helt rød. Noen som har koblet på papst vifte til en 340W chieftec psu og vet hva som skal til hva? skal som sagt koble på en 19db papst vifte som er 3pins (den fra microplex). Jg lurer på hva som skal kobles med hva når det gjelder farge. Håper virkelig på gode svar da dette er litt hast. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 hmm, det var rart. Får og ikke ødelegge psuen din ville jeg bare ha kobla den på en 4pin drev kontakt, da kan de ikke bli feil. Det dungerer helt utmerket. du får kjøpt adaptere fra 4 pin til fan plugg men disse er dyre. Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Viften som sitter i strømforsyningen, er den festet med kontakt, eller direktekoblet en plass i PSU'et? Om den sitter fast, kan den sikkert bare kuttes, er det kontakt er det ikke noe problem. Den nye viften kobler du bare til hovedkortet eller en molex kontakt (strøm til cd-rom etc.) Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Hmm.. jg vet ikke om det er en kontakt. Men ledningen til papst viften er jo for liten til at den skal rekke hovedkortet.. :sad:(.. Bruker sidevifta til chieftecen min som vifter i psuen. Holder det?? Lenke til kommentar
drbass Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Husk at den strømforsyninga du har er tempratur regulert og at det er turtalls avlesning på den. jeg ville brukt et voltmeter for å finne ut hva som er hva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå