Daedalus Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 En arbeidskollega av meg har nettopp kjøpt seg LCD skjerm, og DVD spiller til bilen sin. Men når han spiller av musikk eller filmer, så kommer det en slags uling/vining i høytalerne i tillegg til musikken, noe som er veldig irriterende. Når han gir litt gass med bilen så hører du at vininga øker. Det jeg tror som er problemet er at det er for dårlig jording, men er litt usikker. Noen her som har noen tips? Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 kunne høre ut som no dynamostøy ellerno ja sjekk alle strømkabler, og skrap vekk eventuell lakk på jordinger osv... Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 prøv alt rundt jordingen som tvåførti sier da dette er det aller første som må være i orden før man prøver noe annet. -håper det er bare det, ellers blir alltid mye pesssss....- lykke til! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Chassiset til spillern bør også jordes til karosseri med skruen bak på spillern. Sjekk at strøm og signalkabler er lagt på hver side av bilen. Høyttalerkabler i midten. Dekk de enkelte kablene med alufolie i evt. kryssnigspunkter. Legg opp egen strømkabel til spillern og sjekk som sagt jording og jordingspunkt(ene). Har han fortsatt dynamosus etter å ha sjekka ut dette så kjør til en bilstreroforhandler med peil og be han ta en kikk Endret 25. januar 2005 av Jalla Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) jeg har jorda to forsterkere baki på samme jordingspunkt, og det "snør" bare i den ene.. bør jeg jorde på forskjellige punkt? har prøvd å bytta om på signalkablene, men det kommer ennå "snø" i den ene.. ikke meningen å stjele tråd btw Endret 27. januar 2005 av morten2101 Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 ville sett om "gain" er justert riktig først, høres ut som den er på max egentlig... mvh Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 gain står på 50% spiller forøvrig på "HP".. brukes på 6*9èr rockford 120a punch hvis jeg ikke husker helt feil.. Lenke til kommentar
Subwoofah Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 det enkelste er bare å kjøpe et støyfilter. Dette koster ikke mye, og fåes kjøpt hos for eksempel bilstereo spesialisten. www.bilstereo.no . Tror jeg ga 135 kr for min, og da ble det 0 støy!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå