Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feilsøk på bygging av nett

Anbefalte innlegg

Er i gang med å bygge ett trådløst nettverk, først og fremst mellom min stasjonære PC og min nye laptop. Jeg har internett gjennom kabel fra canaldigital. Etterhvert også IP-telefon skal tilkobles.

For å gjøre dette har jeg kjøpt 3com OfficeCom.

Har fulgt manualen slavisk. Dvs jeg føler meg relativt sikker på hardwareoppkoblingen, har fixet "never dail a connection" og "obtain DNS servers automatically".

Jeg får kontakt med routeren og får gått gjennom wizarden. Eneste usikkerheten jeg hadde der var IP adressen, men valgte der bare "Dynamic ip-adress" siden jeg får internett på kabel.

Etter å ha kjørt wizarden, kommer jeg likevell ikke inn på internett. Ifølge koblingen har han ip-adresse fra routeren, men det virker ikke som det er kontakt videre. Ved å ta kabelen ut fra routeren og sette den inn i maskinen igjen har jeg tilgang til internett på vanlig måte.

Er det noen som har forslag til feilsøking, evt ser noe jeg har gjor galt utfra denne forklaringen?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er i gang med å bygge ett trådløst nettverk, først og fremst mellom min stasjonære PC og min nye laptop. Jeg har internett gjennom kabel fra canaldigital. Etterhvert også IP-telefon skal tilkobles.

Du må kanskje frigjøre IP-en på maskinen eller la kabelmodemet stå strømløst en liten stund, sjekk om du har nyeste firmware til routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...