Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med port 6881!

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å åpne port 6881 for å få Azureus til å fungere.

Sitter bak følgende:

Bredbånd: NextGenTel

Modem: Netopia 3351

Switch: D-link 1008D

Har vært inne på telnet og endringssiden til NextGenTel. Men er ikke helt sikker på hva jeg skal velge osv.

I og med at relativt.net nå er lagt ned, trenger jeg hjelp med dette problemet..?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå inn på telnet 10.0.0.1 --> quickmenus --> Network adress translation --> Den nederste "add serverlist" menyen --> skriv inn et navn --> trykk enter --> add server --> external sevice --> other --> skriv inn portene du vil åpne --> Server private IP adresse= skriv inn din lokle IP --> på "public IP adresse" skriver du ingenting --> add nat server!

Værre er det ikke! :D

ble kansje litt rotete, men følg skrittene nøye, så får du det til!

/bigben

Lenke til kommentar

Ok. Jeg ser en feil ved det bigben skrev.

gå inn på telnet 10.0.0.1 --> quickmenus --> Network adress translation --> Den nederste "add serverlist" menyen [her velger du Show/Change Server List]--> trykk enter for å velge den serverlisten som kommer opp --> add server --> external sevice --> other --> skriv inn portene du vil åpne --> Server private IP adresse= skriv inn din lokle IP --> på "public IP adresse" skriver du ingenting --> add nat server!

Edit: Feil og feil, det er iallefall slik ^ jeg gjør det.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Ser fortsatt ikke ut til å virke... :roll:

Etter hva jeg leste i en annen tråd er det noe "feil" med NGT og Azureus. Personlig kan jeg dette med å åpne opp porter, men da jeg brukte dette programmet fikk jeg stadig opp feilmelding om at porten ikke var åpen. Men, den er det og greier er at det er noe som heter unudp eller noe i den duren. Ble fikset under preferanser osv. Hvis du søker på tilsvarende tråder får du skikkelig forklarling på problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...