Locinho Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 En ting, blir prisen og alt slik det samme når du kjøper hos eplehuset, som på apple.no? Tenkte det var lurere å kjøpe fra en "fysisk" butikk, og ikke over Internett, dersom det koster det samme. Tenker på service og slikt. Jeg har makka mye med iPoden jeg kjøpte i mars i fjor over apple.no iht. reparasjon+++. For dersom den må sendes inn til reparasjon, og jeg har kjøpt den på eplehuset, da tar de seg av å sende den inn og slikt, vel? Gitt at garantien er i behold? Drar ikke så ofte til Trondheim, så jeg begynte å tenke litt: Faren min skal oppover dit ett ærend om ett par uker, lurte på om jeg skal slå til da... En siste ting, dersom jeg kjøper fra eplehuset, konfigurerer de den til meg da, eller får jeg bare en eske og må gjøre alt selv? Eller er det noe å konfigurere i det hele tatt på mac? Er redd for at jeg ikke klarer alt det der selv.. Har aldri hatt mac, og ingen jeg kjenner har det... iBook love -Sondre Jeg kom på noe - at dersom jeg kjøper RAM en annen plass, f. eks. på komplett.no, kan jeg da få folka på eplehuset til å sette det inn for meg for en billig penge? Det må jo bli billigere enn å kjøpe RAMen med dem? Eller hva? Går dette an? Hei! 1) Angående reperasjon og slikt ved å kjøpe på Eplehuset: Har egentlig ikke peiling på slikt, men du kan lese "fordeler og ulemper" ved å kjøpe på eplehuset i denne tråden: Noen som har stilt lignende spørsmål på et annet forum 2) Angående at faren din snart skal til Trondheim: Spurte på Eplehuset i går om hva de har på lager. Tror de har en 14-tommer iBook Combo og en 14-tommer iBook superdrive. Kanskje du burde ringe for å høre om dette stemmer, og eventuelt holde av når faren din skal til Trondheim. Vanligvis tar det også "et par uker" å få den fra applestore (varierer litt har jeg hørt), så hvis du har bestemt deg, er det kanskje greit å bare bestille nå... 3) Angående RAM: Vet ikke om Eplehuset setter inn for deg, kan godt tenkes. Dette er ofte veldig lett på bærbar. På powerbooken er det en luke på undersiden som man skrur ut, og setter inn ram. På iBooken vipper man bare opp tastaturet, og setter inn rambrikken, tror jeg. Har hørt at det ikke er vanskelig. Angående åssen ram du bør kjøpe, kan du sjekke denne fine guiden: Ram til Mac for dummies Hvis du leter litt rundt i forumet på Mac1.no, finner du sikkert en god forklaring på hvordan man skal sette inn ekstra Ram. Mvh Locinho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå