Onkel Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Først, beklager om dette har vært diskutert før, men alt jeg kunne finne var avbrutte og stengte tråder om det (hvis noen vet hva som er riktig tråd, kan jeg få en link?). Problemet er: jeg kjøpte et Leadtek WinFast PVR2000 TV-kort. Og når jeg fanger opp video er det bare en innstilling som gir godt nok bilde og som maskinen (XP2000+) er istand til å ta opp: nemlig hardware-kodingen i kortet til DVD-format som jeg regner med er klar til å brenne. Men det jeg da får er ingen VOB-fil, men en ENORM MPEG-2 - fil på 4,3 GB. Ingen overraskelse, det, men jeg har selvfølgelig lyst å konvertere den til DivX (har 5.1 - codecen nå, tror jeg?) for å få plass på en CD. Og selv om denne MPG-fila nå kan leses i feks Windows Media Player eller hva som helst annet, får jeg ikke konverteringsprogrammet mitt (VirtualDub) til å hente den inn, det står at VirtualDub ikke kan lese MPEG-2. Noen som vet hva jeg kan gjøre? (helst ikke foreslå å kjøpe nytt hardware, det er ikke aktuelt) Kan fila modifiseres eller noe slikt for å få VirtualDub til å lese den? Andre programmer som gjør jobben? Kan jeg rett og slett hente en ny codec til virtualdub? Andre løsninger? Endret 24. januar 2005 av Onkel Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 WinAvi, er et kraftig tool som tillater deg og konvertere alle slags formater. WinAVI Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 AutoGK @ www.autogk.net Du trenger vel VdubMPEG/VdubMod for å åpne MPEG-2-filer. Eller evt. lage skript med DGIndex/DVD2AVI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå