Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

spørsmål om høytalere

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å køpe meg et par Tangent SR-500 høytalere fra komplett, men jeg lurer på om det går ann å koble dem direkte til pc uten at lyden blir helt forferdelig og hvis det går åssen ledninger må jeg ha? Og jeg lurer på hva som er forskjellen på aktiv og passiv høytalere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt at en forsterker med enten for lite eller for mye watt kan ødelegge høytalerene! Har du noen forslag om forsterkere som har passe med watt og ikke koster så mye? :D Kan jeg bruke denne kabelen Lydkabel Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA M/M 10 m til å koble pc til forsterker?

Endret av spoNgebOb
Lenke til kommentar

Doble titommere og 4 til 8 ohm impedans? Råder deg til å kjøpe en strømsterk stereoforsterker, f. eks Harman Kardon eller NAD, til minst 4000,-. Egentlig vil jeg si at en forsterker til over 4000,- fortjener noe bedre enn de høyttalerne, men du må opp i den prisklassen for å finne noe som kan drive dem skikkelig.

HK3380

HK675

C352

Ikke gå for en billig hjemmekinoforsterker, ettersom den vil få problemer med å levere nok strøm til de høyttalerne.

Lenke til kommentar

Som jeg sa bør du ikke kombinere de høyttalerne med en billig hjemmekinoforsterker. De sliter med lave impedanser, og følsomheten på høyttalerne er heller ikke spesielt høy. I verste fall kan du brenne opp diskant elementene på høyttalerne om du skrur opp lydstyrken for høyt.

Dersom du ikke absolutt må ha en hjemmekinoforsterker, bør du minst gå for denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...