Gå til innhold

Toshiba Satelite 1670 CDS og nytt OS

Anbefalte innlegg

Hei

Har et lite problem med en Satelite jeg har kjøpt brukt. Maskinen leveres originalt med Windows 98 og en programvarepakke (Works osv.)

Nå har det seg sånn at W98 gikk fullstendig apeshit her, og vil ikke starte. Desverre fulgte det ikke med noen CD'er, så jeg tenkte å hive inn Win XP på den. Den gang ei, installasjonen av XP stopper når den skal initialiseres.

Derfor lurer jeg på om det er noen andre som har hatt samme problemet med denne eller andre typer maskiner som leveres med et OS ferdig installert. Tenkte det kunne være at den ikke er laget for annet enn W98.

På forhånd takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i prinsippet burde det gaa, selv om det neppe er utviklet alle drivere du trenger for aa utnytte maskinen optimalt. endel OS oppgraderinger krever foroevrig at man foerst oppdaterer bios, kanskje det skulle vaert gjort i ditt tilfelle?

en annen ting er at maskinen din ikke tar mer enn max 160 mb ram, og det er kanskje i minste laget for winXP? all grunn til aa installere win98 paa nytt, etter min mening. du kan selvfoelgelig bruke standard CD og eventuelt installere spesialiserte eller oppdaterte drivere (som kan lastes ned fra Toshiba sine websider).det spoers om du ikke vil ha en raskere og bedre maskin med w98.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...