joenohr Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Ja, jeg vet... min feil at koden ikke var med. Nå har jeg isolert ned feilen til å måtte være inne i disse linjene med kode $firstDay = date("w", "$timeStamp"); if($firstDay == 0) { for($j = 0; $j < $firstDay; $j++, $counter++) //whitespace for aligning echo "<td> </td>"; } så har jeg laget en litt lite intelligent løsning... $typeofday = date("D","$timeStamp"); if($i == 1) { // Workout when the first day of the month is $firstDay = date("w", "$timeStamp"); if($firstDay == 0) { for($j = 0; $j < $firstDay+6; $j++, $counter++) //whitespace for aligning echo "<td> </td>"; } else { for($j = 1; $j < $firstDay; $j++, $counter++) //whitespace for aligning echo "<td> </td>"; } } Dette er egentlig en løsning på problemet, men slik jeg ser det ikke så veldig intelligent. Det som skjedde var jo da at det ble en forsyvning i tabellen som gjorde at søn ble til mandag hvis $firstDay var lik 0 noe som ikke skjedde før i mai05... derfor kicka feilen inn først når jeg forsøkte å bla meg dit. Løsningen ble da å forskyve med 6 slik at søn ble plassert på syvende plass i tabellen hvis $firstDay var lik 0. Men, finnes det ikke en bedre måte å få til dette på? Grunnen til forskyvningen er jo at ("D") returnerer 0 for søn og ikke man Endret 24. januar 2005 av joenohr Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Så lenge du ikke poster koden din så er det helt håpløst å begynne å gjette på hva som kan være feil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå