Gå til innhold

Hvilken mp3spiller har du? Har du hatt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv begynnte jeg med en JazPiper MP3 Diskman som gikk istykker 3ganger iløpet av sin ca 1årige kariere. (fikk den på garantien hver gang)

 

Så gikk jeg over til en "noname" 256mb spiller som broren min klarte å ødelegge.

 

Og nå i oktober fikk jeg en iAudio M3 20Gb. Den er virkelig STRÅLENDE.

Rart ingen andre har den! :hmm:

 

Mvh Audun Hagen

post-203-1107011364_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Selv begynnte jeg med en JazPiper MP3 Diskman som gikk istykker 3ganger iløpet av sin ca 1årige kariere. (fikk den på garantien hver gang)

 

Så gikk jeg over til en "noname" 256mb spiller som broren min klarte å ødelegge.

 

Og nå i oktober fikk jeg en iAudio M3 20Gb. Den er virkelig STRÅLENDE.

Rart ingen andre har den! :hmm:

 

Mvh Audun Hagen

Den har jeg ikke lest noe om før. Hvordan er den i bruk? Fungerer radioen bra?

Lenke til kommentar

Jeg synes den er helt ypperlig i bruk, og særlig fjernkontrollen. (slippe å ta opp spilleren i kulda om man skal skifte sang osv.)

 

Ang. radioen: lyden er bra, og det er genialt at man kan ta opp rett fra radioen til disken når du vil, men antennen er ikke videre imponerende. :(

 

Det at man kan ta direkte opp fra stereoen og slikt (dermed slippe å ha en datamaskin for å få musikk på den) er jeg ikke veldig imponert over. Den skal liksom "vite" når det skiftes sang på cd-dpilleren og dermed lage en ny fil. Det har ikke jeg fått til helt, men det er nok bare innstillinger.

 

Om du skal kjøpe den, pass for all del på at du har med dockingen ("cradle" på iAudio -språk). Den er SÅ digg å ha.

 

Lyden er GOD (men det er ikke de medfølgende hodetelefonene :p)

 

Spilleren trenger heller ikke noe software for å fungere. (selv om det finnes om du vil ha det.)

 

Batteritiden er satt til 14timer med 3 timer ladetid, (tror til og med det stemmer jeg)

 

Hadde vært digg om noen her lagde en test av den (det er liksom ikke min greie da)

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Nå er det selvfølgelig iPod som er tingen.

Hvorfor er dette en selvfølge?

 

Uansett, mine MP3-spillere... den første var en JazPiper DVE128U+ (sånn omtrent). Hadde en vane med å spille de siste to sekundene av en sang to ganger. Den pleide å gi helt opp på enkelte sanger.

Men den hadde sin sjarm! Antar jeg...

Etter et års tjeneste ble den byttet ut med min nåværende Creative Zen Touch, som jeg ennå har til gode å finne noe galt med. Har bare hatt den i en måned, da, så det er nok av tid til å finne dem på.

Lenke til kommentar

Min første MP3-spiller kjøpte jeg i 1998 - en 32MB Rio med mulighet for å sette inn ekstra flash-minne. Allerede da hadde MP3-spillere display (hører dere Apple?!?! ;) )

 

I 2002 kjøpte jeg en Mpio DMK med 128MB (den var da den desidert minste spilleren på markedet - tror jeg ga 2500,- for den når jeg importerte fra USA) den er fremdeles rimelig liten i forhold til de nyeste spillerne idag.

 

Våren 2004 ble Mpio'en stjålet i et bilinnbrudd og jeg hadde i mellomtiden begynt å bruke min Siemens SX1 som MP3-spiller med et 128MB minnekort. Istedet for å kjøpe en ny ren MP3-spiller kjøpte jeg heller et 512MB-kort til mobiltelefonen og slipper nå å dra på mer enn en duppeditt - telefonen er jo med uansett.

 

Disk-baserte spillere har foreløpig ikke vært aktuelt for meg siden jeg har en relativt stor musikksamling. Hvis man alikevel ikke får plass til hele samlingen sin og dermed må bytte med jevne mellomrom så forsvinner mye av poenget med å ha en mye tyngre og større avspiller.

 

Fra venstre til høyre: Rio 32MB - Mpio 128MB - SX1 512MB

post-203-1107029191_thumb.jpg

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...