Gå til innhold

Bytte fra 3.0Ghz Prescott til AMD64 3000+

dkvam

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det er verdt det , men sitter å sliter med en varm potet med navnet 3.0Ghz Prescott.

Angrer meg nå på at jeg brukte penger på den glødende brikken som holder 50C bare i idle(overklokket)

begynner jeg å spille så er det fullt kjør inne i kassa(helikopter take-off)

Etter å ha lest litt om AMD64 sin nye Winchester fikk jeg umiddelbart lyst til å bytte , spes. med tanke på Cool&Cuiet.

Men lurer på om noen har gjort samme byttet , noen erfaringer?

Ser meg råd til å bruke ca. 2500,- , men det forutsetter at jeg kan bruke rammen

jeg har. (4x512 Kingston Value)

Vil denne rammen bli et stort hinder ved overklokking?? Når jeg klokka på Prescott så måtte jeg kjøre CPU og Ram asynkront , er det mulig på AMD64 , og

vil det gi ytelsestap??

Takker for fornuftige svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viss jeg var deg ville jeg heller brukt pengene på en skikkelig CPU kjøler.

skal ikke mange hundelappene til før du får en kjøler som presser tempen ned ;)

ser egentlig ikke noe vits i å bruke 2.5k på nytt Hk og CPU når du egentlig ikke trenger annet enn ny kjøler

EDIT: typo's :p

Endret av fneder
Lenke til kommentar

Selv om du har en bedre kjøler er det fremdeles like mange watt varme som utvilkes... :yes:

Sitter med en AMD 90nm prosessor i PC'en selv nå... Hovedkortet er et ASUS A8N-SLI, og prosessoren er en Athlon 64 3000. Prosessoren kjører på 1800Mhz standard, men med Cool 'n Quiet aktivert er den nede i 1000Mhz. Temperaturen på CPU ifølge ASUS Probe og nTune er rundt 27 grader i vanlig Windows bruk (surfe, office, MP3, filmer osv...) Dette er med orgianal kjøler...

Om det er verdt det blir nesten opp til deg... Blir ikke så stor forskjell på ytelsen, men varmeutvilingen derrimot... :yes: Jeg hadde iallefall gjort det. Får sikkert endel for P4 oppsettet sitt på QXL

Edit: RAM'en fungerer ja... Du kan kjøre dual-chanal med den og... Anbefaler de nye nForce4 hovedkortene...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...