Gå til innhold

Reparere sprengte høytalere?


Anbefalte innlegg

H*lvete! Byttet fra platespilleren til PCen på forsterkeren, og da jeg satte på en låt kom jeg på at volumknappen lå laaaangt for mye til høyre enn den skulle. Så den ene (hvorfor kun den ene vet jeg ikke) høytaleren sprengte. Dvs, selve festet mellom stoffet og rammen har revnet. Er det noen måte å fikse dette på, eller må jeg rettogslett kjøpe et nytt element?

 

Tok to bilder for å vise hva som har skjedd:

 

speaker1.jpg

 

speaker2.jpg

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fa*n...

Må jeg kjøpe to da, så lyden ikke blir annerledes på den andre høytalerne? Noen som har noe å anbefale? Høytalerne brukes til musikk for det meste. De elementene som er der nå er 6,5" av Peerless. Modell på elemtene står det ikke, men høytalerne er Carlsson Ortho-Acoustic.

Lenke til kommentar

Nå spørs det jo på hvor stor kassa du skal bruke er. Er ikke alle elementer som liker seg i små kasser og mange trenger forskjellige delefiltre. Prøv å finn innformasjon om hva det gamle elementet hadde også velger du et som har anbefalte delefrekvenser som ligger omtrent likt. Følsomheten skal helst være ganske lik også siden det somregel ikke bare er en 6.5" i en høyttaler ,men også en 1". og evt noe større for den skikkelig bassen.

 

Er ikke barebare å bytte element å få et skikkelig resultat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...