iver89 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 H*lvete! Byttet fra platespilleren til PCen på forsterkeren, og da jeg satte på en låt kom jeg på at volumknappen lå laaaangt for mye til høyre enn den skulle. Så den ene (hvorfor kun den ene vet jeg ikke) høytaleren sprengte. Dvs, selve festet mellom stoffet og rammen har revnet. Er det noen måte å fikse dette på, eller må jeg rettogslett kjøpe et nytt element? Tok to bilder for å vise hva som har skjedd: Takk Lenke til kommentar
gr0nn Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Der var d jo rent å pent;) Tror nåk du må kjøpe nytt element ja! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det elementet har nok sett sine bedre dager ja. Hele opphenget ser morkna ut. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Fa*n... Må jeg kjøpe to da, så lyden ikke blir annerledes på den andre høytalerne? Noen som har noe å anbefale? Høytalerne brukes til musikk for det meste. De elementene som er der nå er 6,5" av Peerless. Modell på elemtene står det ikke, men høytalerne er Carlsson Ortho-Acoustic. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Det elementet har nok sett sine bedre dager ja. Hele opphenget ser morkna ut. Ja...det falt deler av gummien da jeg tørket av støvet på dem. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ljudia selger Peerless i løs vekt. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ah, ser på de nå. Har absolutt ingen anelse av hva jeg skal velge... Noen som kan komme med tips? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) dobbelpost...går vist ikke ann å slette denne Endret 24. januar 2005 av iver89 Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ser disse greie ut? http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...025%20&cart_id= Har som sagt ingen peil, og valgte kun de der fordi de var dyrest av 6,5"-ene. Skulle gjerne kunne tatt en tur ned til Torggata i morgen og kjøpt nye elementer, så jeg kan fortsette å spille musikk. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Det går fint an å få reparert elementet,men om det lønner seg er noe helt annet. Ta kontakt med Eltek eller noen andre selgere av Peerless,for prisoverslag. Endret 24. januar 2005 av egmur Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ljudia selger Peerless i løs vekt. Eltek selger også peerless. Jeg er stor fornøyd med eltek sin service. Og de som jobber der vet hva de driver med. www.dynabel.no Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 http://www.carlssonplanet.com/index.asp?lang=sv Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Nå spørs det jo på hvor stor kassa du skal bruke er. Er ikke alle elementer som liker seg i små kasser og mange trenger forskjellige delefiltre. Prøv å finn innformasjon om hva det gamle elementet hadde også velger du et som har anbefalte delefrekvenser som ligger omtrent likt. Følsomheten skal helst være ganske lik også siden det somregel ikke bare er en 6.5" i en høyttaler ,men også en 1". og evt noe større for den skikkelig bassen. Er ikke barebare å bytte element å få et skikkelig resultat Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Fant ut at det er Peerless 831881 (eller SC 165) som brukes som bass i den nyeste utgaven (AO-50.3, jeg har 50.0). Det kjipe er at jeg kun finner en svensk butikk som fører disse. Noen andre enn Eltek og Ljudia som selger elementer i norge? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Vel, nå ser det ut på bildet som om disse sakene har sett sine beste dager.. for noen år siden. Tror ikke det er så utrolig nøye, bare de passer inn fysisk, blir du trolig fornøyd med lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå