Úber Energized Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 jeg forsøkte meg på clokking av cpu i går, og stillte på fbs og Vcore slikt som det skal gjøres... i load så var tempen rundt 49 grader på cpu'en... Cpu var originalt AMD 64bit 1.8Ghz, jeg clokket den til 2,1Ghz... prøvde meg på 2,2 men da gikk pc'en inn i safe mode..så da sa det stopp, clokket den dah ned igjen til 2,1Ghz... FSB'en var originalt på 200, jeg stillte den til 235... Brukte pc'en i hele går og alt virket fint, tempen var lav og den funket helt stabilt! MEN i dag dah jeg skulle spille litt så hadde jeg spillt i en 10 min dah plutselig pc'en slo seg helt av og ville ikke starte...som om den ikke fikk strøm... prøvd å reboote CMOS og alt men pc'en er dau!.... kjente på kjøleribben til cpuen, den er varm men ikke brennvarm....ergo tror ikke den var mer en 60 grader! Spørsmålet mitt er som følger; hva har skjedd, er det cpu'en som er ødelagt eller hk'et...er det mulig å fikse dette...noe jeg har oversett?!?! Takk for svar for en ny komponent uansett cpu eller hk vil koste meg hvertfall 1000kr... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 tror ikke cpu'en vil gå så fort.. har klokka min AMD Athlon xp 1,8GHz opp til 2.1GHz men har aldri hatt noe problem med kjøling eller noe slikt.. mulig at cpu'en ble overoppheta når du spilte, så spørs om cpu'en har gått men mulig at begge og har gått.. Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 tror ikke cpu'en vil gå så fort.. har klokka min AMD Athlon xp 1,8GHz opp til 2.1GHz men har aldri hatt noe problem med kjøling eller noe slikt..mulig at cpu'en ble overoppheta når du spilte, så spørs om cpu'en har gått men mulig at begge og har gått.. tenke på at dette er en newcastle modell og har litt andre clokke kvaliteter en din.. tror ikke cpu'en er gåen for jeg kjente på kjøleribbenig den var ikke så Veldig varm til at jeg tror den var gåen.. Forresten, noen som vet om det er mulig å se på cpu'en fysisk at den er ødelagt? tok en titt på an og den så lissom fin ut... Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 en cpu består av millioner av små transistorer så hvis noen av har blitt ødelagt så klarer du ikke å se det, med mindre hele cpu'en begynner å smelte. Lenke til kommentar
pong Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 235 fsb..... Det er jo ingenting, hva slags minne har du? stock kjøler? Lenke til kommentar
DropsKongen Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 sjekk psu'en din du aldri gå til noen annen konklusjon før du har testa psu'en din... det gjorde jeg, og da kjøpte jeg meg p4 hk og cpu oppsett som jeg egentlig skulle brukt til amd 64 oppsett, pluss at jeg måtte kjøpe ny psu Lenke til kommentar
ADT Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Enig med de over her, veldig stor mulighet for at det er PSU som har tatt natten, med maskinvaren du har, trenger nok ca. 350W hvis du skal ha ny... ikke mer enn 400W iallefall... Endret 25. januar 2005 av ADT Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Enig med de over her, veldig stor mulighet for at det er PSU som har tatt natten, med maskinvaren du har, trenger nok ca. 350W hvis du skal ha ny... ikke mer enn 400W iallefall... Ja...det kan hende det er psu'en...fordi selv om cpuen eller hk'et er gåendt skulle viften ha startet i psu'en..men det gjorde den ikke...helt dau...OG!!! Jeg har en Q-tec psu...æsj sier jeg, har hørt at disse er elendig...og jeg hadde stillt volten på 1.7...så kanskje det ble for mye for boksen?!?!?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå