Micro80 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har et problem nå med komplett. Jeg fikk først et skjermkort og det var feil. Kontaktet kundeservice og de sa jeg skulle kjøre angreskjema og bestille opp produktet igjen. Da dette ble gjort og varen kom på døren så var dette feil vare IGJEN. Begge forsendelsene var skadet og feil produkt. Den siste var tilog med forsegling på skjermkort brutt... Jeg registrerer dette her på samme måte med kundeservice på tråden og får en ref. navn på personen jeg prater med at frakten skulle bli kreditert av dem... Etter en eller annen feil når jeg ringte idag fant jeg ut at et erstatningskort er på vei til, dette er noe jeg ikke er enig i. De har gått med at jeg skal sende det tilbake med et skjema jeg skal sende som finnes her Dette kopi av mailen jeg fikk fra dem følger med nedenfor: Hei. Begge disse returene er angrefrist og du må da betale kostnadene for retur. Du trenger ikke betale returporto for den som er på vei til deg. Mvh Geir-Ove S. Kundesenter Komplett.no Hva skjer her egentlig... Hva har jeg rett på i dette tilfelle og hva er mine krav... Håper noen der ute kan hjelpe meg sånn at jeg kan si det til komplett.no for å få det jeg har krav på i dette tilfelle.... Takker på forhånd... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Når de sender deg feil produkt skal de betale returportoen din. At du skal kjøre angrerett på dette er helt feil. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Om kundesenteret opplyser at "det er bare å kjøre angrerett", så gir kundesenteret deg feil beskjed. Disse skal returneres på reklamasjon, dvs at du har fått en vare som ikke svarte til det du egentlig bestillte. Og da skal komplett dekke returen. Teknisk sett har komplett sitt på det rene her, men fra en kundes synspunkt så er dette kjipt gjort av de. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Meget sløvt av komplett dette. Har altid vært fornøyd med dem, men her er de på tur... skjerpings! Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Skal ikke betale frakt hvis du har fått feil produkt, nei.. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Men han jeg pratet med i dag sier så at jeg må... Det er rart siden jeg får feil produkt to ganger samt at begge er skadet. Og den siste tingen er at de sier forskjellig ting. Særlig når jeg har avtale med TRA som jobber der også trekker de seg unna. Det er sykt... Hvilket punkt i loven kan jeg bruke??? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Da du har returnert begge to produktene på _angrerett_, så har du ingen punkter i loven i det hele tatt. Men du har fått misinformasjon av komplett da som sagt feil kort iforhold til hva som du skulle fått burde vært returnert på reklamasjon (og dette skal komplett.no strengt tatt ikke gitt feilinformasjonom). Det synes jeg de burde rydde opp i, og dekke porto og omkostninger for deg. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Kjøpsloven. Den sier at du skal ha rett vare til rett tid og til rett pris. I dette tilfellet har du ikke fått rett vare. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ko-rekt, men han har allerede sagt ja til å angre på kjøpet, og altså derfor ikke fulgt riktige metoder for bruk av reklamasjonsretten etter kjøpsloven. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hadde samme problem med komplett.no selv, selgeren unnlot å svare meg over 9 mail på et enkelt spørsmål om hvorfor varen ikke sto oppført med at pengene skulle fåes tilbake på kundekontoen min. Det sto istedet oppført at ny skulle sendes, noe som var uaktuelt ettersom varen heller ikke hadde de tekniske spesifikasjonene den ble oppgitt til å ha i annonsen deres, og det tok 4 uker før jeg fikk igjen pengene mine etter at jeg hadde levert det defekte produktet uten at jeg fikk noen beskjed om status. Først når jeg informerte selgeren at jeg kom til å anmelde det som tyveri fikk jeg ordentelig svar på status i saken og pengene dagen etter. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Sending av feil vare skal ike behandles som angrefrist. Her har nok selger informert feil. Teknik sett så har du ikke krav på noe i etterkant om du allerede har sendt dem tilbake som angrefrist, men om du forklarer situasjonen til komplett, så burde de jo absolutt kunne refundere utgiftene dine for returporto når du ble feilinformert. -Stigma Endret 25. januar 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Det er en bruker her som representerer komplett.no ( http://forum.hardware.no/index.php?showuser=10307 ) §26. Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forubrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28 b)velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30 c) kreve prisavslag etter § 31 d) kreve heving etter § 32 e) kreve erstatning etter § 33. (...) §27. Reklamasjon Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdager eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (Reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. § 11. Rett til å gå fra avtalen(angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen(angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder ettter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. (...) Her er litt fra angrerettsloven, og forbrukerkjøpsloven. Bare spør om du vil ha flere paragrafer Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Bare sånn litt på siden her, du sie du har fått feil produkt to ganger, og at begge disse produktene som du ikke skulle ha også viste seg å være defekte? Hvorfor prøve et produkt du i utgangspunktet ikke har bestilt? Og det i tillegg to ganger? Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Desdichado: Jeg har jo returnert disse kortene siden de er feil og defekte... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Desdichado: Jeg har jo returnert disse kortene siden de er feil og defekte... Det Desdichado prøver å si er hvorfor du prøvde kortene i pc'en din da du så at du hadde fått feil vare. Endret 25. januar 2005 av Uderzo Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Varer angreretten 14 dager etter en har hentet varen på postkontoret? Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Varer angreretten 14 dager etter en har hentet varen på postkontoret? Ja Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Varer angreretten 14 dager etter en har hentet varen på postkontoret? Det var det jeg skrev litt lenger oppe § 10. Ansvar for kostnader Selgeren bærer kostnadene med tingen til den er levert. Denne paragrafen gjelder ikke kostnader ved at leveringen blir forsinket som følge av forhold på forbrukerens side. Når tingen skal sendes til forbrukeren, kan det avtales at kostnader som følger av sendingen, skal betales av forbrukeren i tillegg til kjøpesummen. Så det er komplett.no som har ansvaret for å betale kostnadene her Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jo, all fornuft sier jo det. Problemet er bare det at kunde allerede har sagt seg villig til å bruke angrerett...og med det sagt at tingen er ok levert, men jeg vil ikke ha den allikevel. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har skjedd meg også dette (fått annen vare en hva jeg bestilte), jeg synes det er uggent av Komplett å be kunden kjøre angrerett på det. Jeg gjorde det kundebehandleren foreslo jeg også da. :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå