Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Trenger gode råd kjapt, er redd jeg har komme ut for en ulykke! Har klart å komme i en situsjon jeg ikke ventet meg. Tidligere har jeg nådd 225FSB med kortet i profilen og Corsair value asynk. Samt klokket alt til 11,5*218 uten problemer selv med value på 1:1. Men i det siste kjørt det på 12*200 for å ikke presse det for mye med value ram etc. Men så har jeg fått nye Kingston HyperX 2-2-2-5 2*512MB og ville teste de. De kjørte fint på 200@1:1 og 2-2-2-5 og ga fine resultater. Så jeg skrudde MP ned til 8 og FSB opp til 215. Fikk ikke boot i XP, men post.-bios. Forsøkte øke vcore uten at det hjalp selvf. (blindspor) Så kom jeg på at jeg hadde glemt å slakke timingsene på brikkene, syntes det kom en lukt(uten at jeg kan si det sikkert), og fortet meg inn i bios og satte de til 2,5-3-3-8 og alt bootet ok. Men så da for å beskytte minnebrikkene satt jeg de ned til 107Mhz og skulle først sjekke at jeg fikk kun FSB til 225 som jeg har fått til tidligere. Satt ram asynkron ned til 107, MP videre ned til 5 og økte FSB til 220, for ikke å gå rett på toppen med en gang. Men så fikk jeg ikke post i bios en gang. Og jeg kommer ingen vei. - jeg har forsøkt å kjøre cmos resett jumperen(J1) på HK 3 ganger. - Forsøkt å kjøre FSB resett jumperen (J8) flere ganger - også forsøkt å bytte ram'en tilbake til Valuen. Men ingenting skjer, vifter og disk starter men skjermen får ingen signaler og det blinker annenhvert sekund på de 3 lampene på keyboardet. Er det noen som har noen dyrbare råd til meg? Jeg trodde jeg kjørt safe siden jeg har vært igjennom dette tidligere på samme maskin. Endret 26. januar 2005 av Ueland Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du har ikke tuklet med PCI/AGP locken vel? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) AGP er låst til 66. Har vært det hele tiden. Skal jeg forsøke et annet skjermkort for sikkerhets skyld? EDIT: PCI lås har jeg ikke funnet? Endret 24. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du har ikke tuklet med PCI/AGP locken vel? Eller kansje korte har tatt kvelden. Har du mulighet til å teste med et annet kort, så gjør det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg skal forsøke et annet skjermkort. Har ekstra skjermkort og ram, men ikke hovedkort og CPU... . Men kan det hjelpe å fjerne bios batterie? Jeg har hørt at i norn kort kan de være eksplosive og farlige å fjerne? Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg skal forsøke et annet skjermkort. Har ekstra skjermkort og ram, men ikke hovedkort og CPU... . Men kan det hjelpe å fjerne bios batterie? Jeg har hørt at i norn kort kan de være eksplosive og farlige å fjerne? Det var dumt Å ta ut biosbatteriet er langifra farligt. men du oppnår ikke noe mer med å gjøre det en hva man gjør med å resette cmos. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg skal forsøke et annet skjermkort. Har ekstra skjermkort og ram, men ikke hovedkort og CPU... . Men kan det hjelpe å fjerne bios batterie? Jeg har hørt at i norn kort kan de være eksplosive og farlige å fjerne? Pleier alltid å resette bios ved å fjerne batteriet i 30-60 sekund da jeg synes det er enklere enn det jumper opplegget. Ikke noe problem det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Jeg skal forsøke et annet skjermkort. Har ekstra skjermkort og ram, men ikke hovedkort og CPU... . Men kan det hjelpe å fjerne bios batterie? Jeg har hørt at i noen hovedkort kan de være eksplosive og farlige å fjerne? EDIT: Men det som er så rart er at keyboardet står å blinker? Endret 24. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Det hjalp ikke å bytte skjermkort heller. Begynner å få en dårlig følelse her. - Det lyser en rød diode mellom ramslottene som jeg ikke husker om har lyst ellers. - Skjermen får ikke signaler - Keyboradet står å blinker på alle 3 lampene annenhvert sekund. Skal jeg forsøke å ta bios batteriet? Hvor lenge må det være ute? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Det er _IKKE_ farlig å fjerne bios batteriet Det du kan prøve som et siste forsøk før du legger deg er å dra ut strømkabelen og la pcen stå uten strømkabelen i over natta, så prøver du igjen i mårra.. det har løst en del problem for meg Edit: Skru av pcen, trykk på bryteren på PSU til av/off - trykk på powerknappen på PC sånn at du lader ut hk osv, ta ut strømkabelen, ta ut batteriet, legg batteriet på en lur plass, sett i strømmen på pc, gjør det samme som du gjode ista, men nå uten batteri. etter du har tatt ut kabelen igjen, sett i batteriet og start på vanlig måte. Endret 24. januar 2005 av r0zie Lenke til kommentar
Dario Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det er ikke farlig å ta ut batteriet, jeg har tatt ut flere batterier uten å ha blitt bombet Det er nok med noen sekunder, men du kan jo drøye litt ekstra siden det er anbefalt. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Prøv i ett minutt. Da er den garantert nullstilt. Tror ikke det hjelper å dra ut strømkabelen til pc'en over natta da det er akkurat derfor batteriet er der Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 joda det hjelper, aner ikke hvorfor, men det hjelper Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Dra ut strømkabelen fra PSU (bakom), trykk på startknappen et par ganger så tømmer du kondensatorer for strøm, gjenta et par ganger hvis det ikke hjelper i første omgang..... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Forsøkte å bytte skjerm også for sikkerhets skyld. Men hjalp ikke. Forsøkte den andre rambrikken i en anne slot også uten resultat. Men lurte på noe legg batteriet på en lur plass, sett i strømmen på pc, gjør det samme som du gjode ista, men nå uten batteri. etter du har tatt ut kabelen igjen, sett i batteriet og start på vanlig måte hva som jeg gjorde i sta skal jeg gjøre når jeg starter maskinen uten batteri? Går og tar ut batteriet mens jeg venter på svar. EDIT: Batteriet er ute. Skal jeg da starte pc'en og forsøke 1. se om den starter uten noe mer. Hvis ikke. 2. Forsøke cmos reset jumper. Hvis ikke. 3. forsøke FSB reset jumper ? Går og tester om den starter nå. Endret 24. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Sjekk hva spenningen til minnet står på. I manualen din ser det ut til at den dioden din som er rød signaliserer "DRAM Power LED". Og siden den er rød hørtes det mistenkelig ut... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Dette ser dårlig ut . - jeg tok ut batteriet og slå alt av en stund. la vekk batteriet, satt i strømmen og startet. Samme problem, ingen skjermbilde og tastaturet blinker. (har også forsøkt uten tastatur) - Så forsøkte jeg cmos Reset jumer(batteriet var ikke inne under alt dette). Men det fungerte heller ikke. - testet FSB reset jumper. Fungerte heller ikke. - Koblet fra alt av harddisker, cdrom og floppy. Hjalp ikke. - Koblet fra alle vifter på HK utenom CPU vifta. Hjalp ikke. Så nå begynner jeg virkelig å bli rådvill. Kan det hjelpe å sette batteriet tilbake eller skulle det fungert nå uten batteri? Jeg kan ikke skjønne at 220FSB skulle ha tatt knekken på noe da jeg har vært oppe i 220+ før. Og så lenge jeg hadde lav MP så var det ikke noe problem å kjøre på lav vcore heller. Så jeg kan ikke skjønne at noe skal ha gått fyken. Desperat mann trenger gode råd Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Sjekk hva spenningen til minnet står på. I manualen din ser det ut til at den dioden din som er rød signaliserer "DRAM Power LED". Og siden den er rød hørtes det mistenkelig ut... Jeg kommer ikke inn i bios. Kommer ikke så langt. Men den stod på Auto sist gang jeg var i bios. Har stått på det hele tiden. Jeg har en anne diode lenger ned i bunn av kortet som alltid lyser rødt når HK har strøm. Så det er kanskje ikke galt at DRAM skal lyse rødt heller. Hmm *motløs* Det jeg lurer veldig på er hvorfor keyboardet står og blinker, og hva det kan indikere. Det har jeg aldri sett noen sinne før. Endret 24. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Valent Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 dette var trist det virker som om du har knærta din pci, at den ikke har vært knerta før kan komme av at du lå like ved smerte grensa.. sjekk din psu også.. det er trossalt falske 400watt Q-tec power Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) dette var trist det virker som om du har knærta din pci, at den ikke har vært knerta før kan komme av at du lå like ved smerte grensa.. sjekk din psu også.. det er trossalt falske 400watt Q-tec power Jeg har ikke Q-Tec. Jeg har Tagan 480W som er 460 truepower minst. Men knærta PCI? hvordan da tenker du? En ting jeg la merke til før siste minuttene var at det kom 1 stk "dunkelyder" fra harddiskområdet når jeg slo på maskinen. Noe jeg ikke har hørt før... akkurat som når DVDrom tar tak i drevet når skuffen er inne. EDIT: Mener du at PCI busse har fulgt FSB'en? Skal ikke den holde seg på 33Mhz? Hvorfor så jeg ikke noe valg for å låse den. Eller kanskje jeg hadde det og har glemt det :( Hmm orker nesten ikke tanken på at jeg kan ha knærta DFI kortet mitt, jeg får ikke tak i det til samme pris lenger EDIT2: Jeg har et par andre maskiner hvor jeg kan teste om RAM og Originalt skjermkort i det minste er ok. Gjør det i mens... Det er forresten "PC - anno Dec/04" jeg snakker om, som står i profilen min. Endret 28. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå