-Teddy- Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har jo da et skjermkort, nemlig Leadtek Winfast A400 TDH Geforce 6800NU 128MB. (Pheeew) Og jeg vil sette opp viftehastigheten litt, da jeg har startet med overklokking og uansett ikke syns kortet bråker fra før av. Kortet stiller jo RPM etter temp selv, men det stiller seg når det rekker 60*, og det syns jeg er litt sent. Hvordan kan jeg stille opp RPM'en? Og en ting til: Etter at jeg har åpnet pipelines og vortex, vertex eller hva det heter, så henger pc'en seg gjerne når jeg kjører benchmarks! Kortet blir ikke for varmt, sjekket det rett etter at jeg avbrøt en benchmark midt i, kortet holdt 58* som det gjerne holder uansett. Hva er galt? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Da klarer det etter all sannsynlighet ikke brasene med de ekstra pipsene... hvordan endre rpm skulle jeg gjerne vite selv, da jeg har lillebroren Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Da klarer det etter all sannsynlighet ikke brasene med de ekstra pipsene...hvordan endre rpm skulle jeg gjerne vite selv, da jeg har lillebroren Klokket ned til standard hz uten å skru av pipelins'a nå, funka ypperlig igjen nå. Bare kjøre litt lavere klokkefrekvenser da, så gikk det bra med pipsa! ^^ Prøvd eslik autoklokk som fulgte med, med optimale hz, da satte den seg til 408 / 866! Standard er 325 / 700. Meneh, med autoklokkinga så hang pc'en med en gang jeg starta 3Dmark05, så... Noen som kan løse det andre problemet mitt mens jeg samtidig tester alle mulige Mhz på egenhånd? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Det var nok artifacts du fikk under 3dmark. Men uansett er det ikke unormalt med 60 grader på et skjemkort, faktisk nokså lite hvis du er under load, veldig lite faktisk. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Det var nok artifacts du fikk under 3dmark. Men uansett er det ikke unormalt med 60 grader på et skjemkort, faktisk nokså lite hvis du er under load, veldig lite faktisk. Jeg trodde da ikke at artifacts var at benchmarken henger seg helt tilfeldig? Trodde det heller var store, eller små grafikkfeil jeg? Har sett artifacts før, og da var spillet uspillelig, da alt bare var "refleksjoner" og striper fra objekter i spillet. Har klokket ned igjen nå, venter heller til jeg trenger det sikkelig. Har iallefall lært noe om det. MEn jeg kunne fremdeles tenke meg å få opp vifte RPM'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå